08:0rna del 9

Då har vi ÄNTLIGEN gjort vår första dressyrstart på Lokalnivå! Wille skötte sig jättebra trots att det blåser i det närmsta stormbyar. Vi red bara LC:1 och fick en ganska jämn ritt med "vettig" kritig. Största problemet är egentligen att jag har så himla svårt att sitta ner på honom. Även om han inte har några "flashiga" gångarter så rör han sig mycket. Domarens kommentar var bla "Pampig häst med stor mekanik". Fick ganska mycket 6,5 och 7:or någon enstaka 6:a och en 3:a (ovillig galoppfattning långt in på volten...). Detta var ju vår första riktiga tävling, red ju bara tre Pay & Ride förra året och har ju sen haft strul med fötterna (inkl fång) och fick fick trots detta bättre poäng än på förra årets P & R, hamnade på 64,8% idag! Är så otroligt glad att vi kommit så långt som till dressyrstart efter allt strul som varit! Nu laddar vid för tävling igen 2/5, då rider vi två klasser.
150412_dressyr_thlm_102%201.jpg
10441286_10152845658172887_5144489287925206471_n.jpg
 
Grattis pemi!!! :banana:
Verkligen roligt att ni äntligen kommit iväg och att det gick så bra. Håller tummarna för en god fortsättning!!
 
Herr Gul har lärt sig bocka av sin ryttare på riktigt, men åter igen var det hans andra matte som fick en lufttur (min avtrillning var ju inte hästens fel). Typiskt nog var det dessutom på uppvärmningen men piloten kämpade sig igenom träningen ändå!
Givetvis var det dagen innan jag reste bort, så han har fått stå sen sitt bus, men imorgon blir det riktig dressyrträning så att han förhoppningsvis är matt till hoppträningen på tors ;)
Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig..
 
Herr Gul har lärt sig bocka av sin ryttare på riktigt, men åter igen var det hans andra matte som fick en lufttur (min avtrillning var ju inte hästens fel). Typiskt nog var det dessutom på uppvärmningen men piloten kämpade sig igenom träningen ändå!
Givetvis var det dagen innan jag reste bort, så han har fått stå sen sitt bus, men imorgon blir det riktig dressyrträning så att han förhoppningsvis är matt till hoppträningen på tors ;)
Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig..

Hoppas han lägger av med det, inte kul att bli avslängd titt som tätt ju.
 
Grattis @pemi gud vad roligt!!!! Så himla kul att ni äntligen är på banan igen! Och bestämt ny slimmad figur för dig själv också?? :)

Själv har jag dragit ut diverse spikar ur mitt lagade knä så just idag gör jag inte många knop. Men måste säga med tanke på att jag faktiskt genomgick en operation under narkos igår så mår både jag o benet oförskämt bra. Får rida om ca 1 vecka igen så det blir inte nån längre konvalescens tack o lov.:banana:
 
@Novali01 Nej någon slimmad figur har jag nog inte fått, tror bilden ljuger, jag har lyckats bättre med att slimma till hästen. :p Men otroligt roligt att vara igång igen!

Skönt att du mår bra efter operationen och inte behöver ha riduppehåll så länge iaf!
 
Då tråden verkar vara lite vårsömnig, så kan jag passa på att berätta hur löjligt stolt jag var över Nalle häromdagen. ("Löjligt" därför att när man skriver om det såhär lite efteråt, så låter det inte så märkvärdigt, men just då var det ganska stort. :love: )

Vi var ute och tömkörde för första gången på länge, och även om vädret var vårvackert så blåste det ganska rejält. Precis när man lämnar vår lilla grusväg och kommer ut på asfalten mellan bostadsområdets parkering/carportar och en gräsplan nedanför en kort men brant grässlänt, så står där ett knippe järnrör ca 2m höga med vidhängande kedjor med någon sorts vävbandsöglor i ena änden. (Del av byggnadsställningar tror jag.) De där kedjorna hängde och slängde i blåsten; viftade med öglorna och klonkade mot rören.
Nalle stannade 10 meter före och försökte vända om - det där tänkte han inte passera! Och det kan man ju förstå.
Lyckligtvis fick jag stopp och vänt honom, och efter några minuters uppmuntrande tillrop så vände han på huvudet och glodde på mig som ville han säga: "Allvarligt?!" Men sedan så gick han faktiskt och skrittade förbi utan att skygga eller takta. Drog bara in vänstersidan för säkerhets skull.
De där lektionerna förra året i "Säker Häst" gjorde tydligen nytta i alla fall! :D
 
Ja det är lite vårtrött här ;)

Jag har inte så mycket att berätta om Angola. Snart kommer det bli mer uppdatering för nu har jag äntligen fått barnet så om några veckor är det väl dags att hoppa upp i sadeln igen och då kanske det händer nå spännande :D

Annars så rids Angola av sin medryttare nu och ihelgen var de iväg och tävlade. De fick en placering i 95 så det är jag stolt över :)
 
Grattis @Olina till bebisen!

Härligt @Natasha att han var så cool efter att ha fått kika lite!

Här har vi njutit av vårvädret med en tvåtimmars skogstur! Hur härligt som helst med en massa galopp på gamla banvallen. Wille är ju ganska lustig för när vi kom i bra fart i galoppen och det flög upp en trana precis bredvid så ryckte han bara till. På hemvägen när vi skrittade mötte vi istället två ponnyer med tillhörande ledare och DE var hemskt otäcka... Det där att vi har små ponnyer i hagen hemma var visst inte aaaalls samma sak... :p
 
Grattis @Olina till bebisen!

Härligt @Natasha att han var så cool efter att ha fått kika lite!

Här har vi njutit av vårvädret med en tvåtimmars skogstur! Hur härligt som helst med en massa galopp på gamla banvallen. Wille är ju ganska lustig för när vi kom i bra fart i galoppen och det flög upp en trana precis bredvid så ryckte han bara till. På hemvägen när vi skrittade mötte vi istället två ponnyer med tillhörande ledare och DE var hemskt otäcka... Det där att vi har små ponnyer i hagen hemma var visst inte aaaalls samma sak... :p

Tack :)

Och vad skönt att ni verkar vara tillbaka igen :up:. Det är aldrig roligt när hästen är skadad.
 
Tack!

Allt gick bra men det var en utdragen förlossning men vi mår bra :up:

Det blev en pojke på 4320 gram och 55 lång och såklart världens sötaste :love:;)
Uj, det var ingen liten bebis det där.
Stort GRATTIS!!!!! :heart Njut nu av din lille kille. (Passa på att hänga upp lite bilder av Douglas Lindelöv - skadar aldrig med goda manliga förebilder redan i tidig ålder!) :p :D
 
Uj, det var ingen liten bebis det där.
Stort GRATTIS!!!!! :heart Njut nu av din lille kille. (Passa på att hänga upp lite bilder av Douglas Lindelöv - skadar aldrig med goda manliga förebilder redan i tidig ålder!) :p :D
Tack :)
Nej, han är inte så liten men vi tycker han är liten har ju liksom inget annat att jämföra med ;)

Haha det roliga är att min sambo vill han ska heta Douglas :D jag är inte övertygad än...;)
 
kl

Har dragit ut lite spikar ur mitt f.d brutna ben så jag tycker lite synd om mig själv just nu som inte kan rida i vårvädret. Dock är jag lyckligt lottad och hästen hålls igång ändå så det får man vara tacksam över.:)
 
kl

Har dragit ut lite spikar ur mitt f.d brutna ben så jag tycker lite synd om mig själv just nu som inte kan rida i vårvädret. Dock är jag lyckligt lottad och hästen hålls igång ändå så det får man vara tacksam över.:)
Skickar lite virtuella sympatiblommor!
Förstår känslan då jag har fått ställa in tömkörningen de senaste dagarna pga att min ena armbåge krånglar igen. Gör egentligen inte ont medan jag kör, men efteråt får jag svi desto värre för det.

Hovslagaren var här i förmiddags och slog på Nalle tappskon (för tredje gången på ngr veckor) så jag kan inte skylla på det längre i alla fall. :p
 
Dressyrade lite på utebanan på herr Gul igår. Fick inte till känslan alls, men han var snäll och trevlig så vi passade på att skritta ut en sväng ensamma med. Måste ta tag i det där nu, han har börjat få för sig att man kommer dö om man lämnar gården..
(Samma häst som 3 åring världsvant skrittade runt helt ensam i Flyinge utan att bry sig om något typ)
 
Ja o som grädde på moset, @Natasha, har min lilla häst trampat på nåt hårt o står med hög puls o ont i foten...blir så trött.

Vad trist, hoppas de blir bättre snart!

Aqua var totalt opåverkbar idag. I paddocken. Superspänd, superfjantig och tittig. Kunde inte koncentrera sig i varken skritt trav eller galopp förens energin började ta slut. Blev mycket galopp idag då, pga att det var den gångart som var lättast att få någon som helst kontakt med henne i x) Mycket underligt, men efter en hel del galopparbete gick även traven hyfsat på slutet. MEN SUCK.. Hon som var så J*vla fin förra gången i paddocken.. Märks att hon är unghäst fortfarande i alla fall ;)

ANNARS går allt toppen och min tränare blir förstummad varje gång jag kommer till träningen nu på måndagar. Som hon sa, att gå från att inte orka hålla en galopp på långsidan till det här på den här tiden är fantastiskt! Haha kul med positiv kritik. Vi ska på Pay & jump också snart, den 3.e Maj. SPÄNNANDE! :D
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 844
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 137
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp