Bukefalos 28 år!

Sv: 08:orna

Tack så mkt!

Kolla in de här.

Nyaste bebisen
0806078.jpg


Första bebisen
08041710.jpg


Visst är dom lika? :eek:
 
Sv: 08:orna

Oj, ja de är verkligen lika! :eek:
Haha, tur det var två olika raser annars kanske det blitt svårt att skilja åt sen. :p

Vad ger ni de för nåt för att få de så färgglada? Hehe
SÖTA!!
 
Sv: 08:orna

Jag vet inte alls :)

Vi har alltid bara fått helbruna eller helsvarta hästar.. SÅ jag är jätte lycklig :)
 
Sv: 08:orna

KL

nu vill jag ha lite hjälp!

Hingsten som är pappa till mitt föl stod på ett annat stuteri förra året mot vad han står nu.. Vem ringer jag för att få registreringspapprena?
 
Sv: 08:orna

Det är ju förra årets station som har fört de aktuella rullorna, så det lär väl vara dit du ska ringa. Skulle det vara fel lär de väl lotsa dig vidare.

*kl*
Så här ser Alfas Da Vinci ut nu, 12 dagar gammal:

davinci10dgr028pb.jpg



davinci10dgr011pb.jpg
 
Sv: 08:orna

:love::love: Vilken elegant hållning han har på bilderna! Bär han sig så fint "på riktigt" också?

Åh, nu får min märr ta o bli seminerad snart....jag vill också ha en sån där, fast en svart :d
 
Sv: 08:orna

KL

Alltså.. kolla in den här bjässen!

lillen080615%20(5).gif


Han är två månader och några dar.. mamma som står brevid är 168 cm hög..
 
Sv: 08:orna

Hoppsan! Tänker visst bli en rejäl kille. :D Var glad för det. :laugh:Det är deprimerande när man ska behöva gå och oroa sig för om de inte kommer att växa över ponnymåttet.:eek:
Han ser ju dessutom ut att hålla hullet fint.
 
Sv: 08:orna

haha jo jag vet vad du menar.. får se ifall min ettåring växer till sig lite.. hon är väl kanske ca 140 nu.. alltså inte speciellt mkt högre än han på bilden och de går i samma hage.. lite små komiskt..

men hon är kallblod så de är väl inte fullt så hemskt om hon inte kommer över ponnymåttet med helst skulle jag då vilja de..
 
Sv: 08:orna

Ja, min hingstunge föddes igår och såg ut såhär efter ca 6-7 timmar med jättestark blixt

folis.JPG


Tog en bild ute idag också! 1 dag gammal ! :love:
Jag är förstås jätteförtjust i honom men han ser lite alldaglig ut ändå

folis1dag.JPG
 
Sv: 08:orna

Nu har min 08a kommit hem från seminstationen och har växt till sig ordentligt :)

080709%20(12).gif


080709%20(6).gif


Guldskimra e. Skaffer Brunen u. Lillcaksa ue. Järvsöfaks
 
Sv: 08:orna

Här kommer lite nyare bilder på våra små. Inte helt dagsfärska, men ganska nya:
Alfas Dimitri, som var gräsligt tunn och ynklig när han kom hem från stationen, men som börjar hyfsa till sig nu. E: Love You, u: Jalusie.

flen072pb.jpg


Alfas Da Vinci e: Orlando Vici u: Hillary Clinton.

flen055pb.jpg


Alfas Diamond (Som vi tidigare kallade Alfas Dream, men det fick han inte heta.) e: Offshore Dream u: Smaragd Broline till vänster.
Hälsar på Alfas Domino e: Rite On Line u: Zelda till höger.
Snacka om att det syns vilken som är äldst...

flen088pb.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 841
Senast: Mia_R
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 748
Senast: Saigon
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 739
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp