Bukefalos 28 år!

Sv: 08:orna!

OK, då har väl min lite att ta igen, han är född på midsommardagen och nu mätte jag honom till 127.. :crazy:

När jag pratade med Rickard sa han att Com Hector lämnade stora, min förra född -04 blev väl bara 153-54 och väldigt galant i kroppen så jag hoppades på att den här verkligen ska bli större och grövre. Det kan väl inte vara så att jag måste få de 2 undantagen på den hingsten!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 08:orna!

Våra fick rasa av sig lite i ridhuset igår. Det är så hårt och knöligt i hagen att det blir för lite spring där.




Alfas Da Vinci till vänster, Alfas Diamond till höger

DSC_5547800.jpg




Alfas Dimitri

DSC_5600800.jpg





Alfas Dimitri igen

DSC_5629800.jpg




Alfas Dimitri till vänster, Alfas Domino till höger

DSC_5632800.jpg




Jag passade på att mäta dem också. De är 134, 140, 140 och 142cm. Mätt med min "hindermätpinne" på ett väldigt vetenskapligt sätt..:D
 
Senast ändrad:
Sv: 08:orna!

Hej,

måste fråga om bild två och bild tre (ovanifrån) verkligen är på samma häst? Hästen på bild två har inga vita strumpor?
Kul att se bilder och läsa om dem - men vilken häst var hur hög?

Ha det gott / VeteBullen
 
Sv: 08:orna!

Ja, det är på samma häst, och jo, den har strumpor. Titta nogrannare.:D
Alfas Da Vinci är 134cm.
Alfas Domino och Alfas Diamond är 140cm, och Alfas Dimitri är 142. Alla mått ska tas med en nypa salt. Alfas Diamond ser ut att vara något mindre än Domino, men de är ju rätt olika i modellen, så man kan ju bli lurad av det också.
 
Sv: 08:orna!

KL
Skulle mäta min idag, men inte att man kom ihåg det när man var där.:mad:

Några försök till uppställningsbilder i stallet.
25701480.jpg


25701481.jpg


25701482.jpg

Rapp Stjernen 7 månader.
 
Sv: 08:orna!

Nu är Rapp Stjernen mätt, han var ca 127 cm manke, 133 cm kors 8 månader.

25952618.jpg

Bild från början av Feb.
 
Sv: 08:orna!

Här är inkörning påbörjad nu. Vi började för tre dagar sedan.
Förhoppningen är att de ska vara färdiga innan fölningssäsongen drar igång. Det vore himla skönt.
 
Sv: 08:orna!

Via - usch så du säger! ;) Det gör inte alls att man får panik och har tidspress på sig..

Måste hitta nåt bra ställe att sätta honom på bete på också..
Han har i alla fall växt 3 cm i manken på en månad! :)
Brydde mig inte om röva, men det ser ut som att det är minst 10 cm högre! :D
 
Sv: 08:orna!

Lite sena med våran kille men ska försöka börja tömköra lite nu i helgen. Men det är ju ingen brådska iofs. Han är otroligt busig och helt orädd, bryr sig inte alls om omgivningen, bara han får nafsa så är han nöjd :) Mätte han idag ca. 140 i mkh.
 
Sv: 08:orna!

Tömkörde den lilla gangstern idag, gick väl sådär :grin: småtokig! Får se om det ens blir häst utav den där? ;)
 
Sv: 08:orna!

Bild från i Söndags på Rapp Stjernen, 9 månader
26510804.jpg


Har börjat promenera med huvudlag och loksele + svanskappa. Det går alldeles utmärkt, han bryr sig inte när man sätter remmen under svansen eller att man drar gjorden. Nu ska vi börja tömköra lite smått.
 
Sv: 08:orna!

Ni med 08:or...har era blivit reggade? På min står att namnet kan inte hittas och under stoets avkommor står det "Ej färdigregistrerad"...
När blir det klart??
 
Sv: 08:orna!

Det kan ta väldigt lång tid. Vi frysmärker ganska sent, mars månad (ska iväg imårron med gangstern) Samma förra året med min tös. Hon var inte reistrerad förrens flera månader efter märkningen tyvärr. Vet inte exakt men jag vet jag kollade flera ggr och retade mig på att hon aldrig kom in :grin:
 
Sv: 08:orna!

Min märktes 15onde januari och blev reggad för två veckor sen kanske.. så räkna med minst en och en halv månad
 
Sv: 08:orna!

Våra har varit färdigreggade ett tag nu. Jag har för mig att vi frysmärkte i november? (Osäker.)
 
Sv: 08:orna!

Nya bilder på marsvinen!

Alfas Diamond
081117431800.jpg


Alfas Diamond
081117443800.jpg


Alfas da Vinci
081117477800.jpg


Alfas da Vinci
081117514800.jpg


Alfas da Vinci
081117571800.jpg



Alfas Dimitri
081117396800.jpg


Alfas Dimitri
081117420800.jpg
 
Sv: 08:orna!

Jättefina! :laugh: Vad stora de ser ut!? Våran är fortfarande en liten skrutt, 142 tror jag ungefär och väldigt liten och smäcker!? (ogrov, späd??) En riktig gangster!!
 
Sv: 08:orna!

Några bilder på våra småttingar....Piraten är efter Kool du caux, Hilda efter offshore dream, Myggan efter Opus Viervil och Kontes efter Kerido du donjon. Hmm....var inte så lätt det här...hur lägger man till bilder??:crazy:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: hamilton1
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 423
Senast: Shixle
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 025
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp