Sv: 08:orna!

Idag var min lilla 08:a påä Åmål och startade. Såg så jäkla fin ut både i värmning och lopp men tyvärr lyckades hon slå ihop knäna precis innan upploppskurvan och fick givetvis till en galopp (låg på 2a plats innan) så hon slutade 8a. Hade hon inte slagit ihop så hade hon nog fasiken vunnit för så fin va hon och det sa både kusk och tränare. Men det var henne första riktiga start och är jättenöjd i alla fall måste jag säga. Rubinen Simoni heter hon förresten och det var Åmål lopp 2 spår 1. Har henne utleasad just nu då min mage växer och jag inte riktigt har tid för henne.
 
Sv: 08:orna!

Blir farlig till nästa gång!! :)

Hur gick det Petronilla?

Själv går vi i tankarna att kvala 1:a juni om herrn gör sina jobb på rätt sätt...
 
Sv: 08:orna!

Nervöst inför start på solänget på lördag:)
Men hon gillar ju att slå från bakspår och långa
Lopp gynnar henne. Vi stannar i Sthlm och hejar.
 
Sv: 08:orna!

Ja då var det dags igen då. På söndag bär det av till Årjäng med lilla Rubinen och det ska bli spännande eftersom hon fick spår 7 denna gång. Hon har bara haft 1 och 2 innan typ. Men vi hoppas på det bästa. Jobbigast är att spår och 1 garanterat inte kommer henne chansen att komma förbi (eftersom han körde henne sist) och troligtvis inte nr 3 heller men man vet aldrig. Dessutom ny kusk på henne... Hon är lite lurig och speciell så vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Men känns lite trist att köra 40 mil tor när man inte riktigt tror hon har så stor chans som hon borde ha. Men håller givetvis tummarna i alla fall!!!!
 
Sv: 08:orna!

Idag vann Alfas da Vinci ett stayerlopp i Kalmar och passerade samtidigt en halv miljon i insprugna pengar. Jag måste säga att vi är ganska stolta över den lille kämpen. :love::love:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 995
Senast: fio
·
Utrustning Hej, köpte ett eksemtäcke till pållen ifjol, men det blev inte använt mer än nån gång då det sitter som det gör. Mössan ska ju fästas...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp