juvelen

Trådstartare
Snor lillcaksa tråd från ifjol.

Hur går det för era 08: or och hur långt har ni hunnit med dom? Gärna bilder :)
 
Sv: 08:orna!

De går med sina mammor och har det bra. De är naturligtvis verkade, och kan således sitta fast, och lyfta fötter. Lastas med mamma har de ju också provat på, vilket som vanligt går ypperligt. I övrigt är de duktiga på att äta och busa. :D De kommer att vänjas av i januari. I februari hoppas jag på att kunna börja jobba lite med dem, så att de förhoppningsvis är i vagn innan fölningssäsongen drar igång, för då blir det så snärjigt ändå.
 
Sv: 08:orna!

index.php


Min lillplutta. Hon går fortfarande med mamma dygnet runt. Väntar bara på att en av våra fölmärrar ska bli såld. Då ska jag skilja dem åt på nätterna. Är en mardröm att mocka åt dom där två..
 
Sv: 08:orna!

Min tränar på att stå i linor, lyfta hovar m.m. Är ute på korta promenader utan mamma. Ska snart börja avvänjningen.

5½ månad
24926746.jpg


24926772.jpg
 
Sv: 08:orna!

Är människan väldigt kort eller är hästen så där stor? :eek:
 
Sv: 08:orna!

Det är jag som är kort ;). Dom andra kallblodsfölen på gården är större, men då är dom ju äldre också.
 
Sv: 08:orna!

JAg tittade ut genom fönstret idag, och såg att fölen hade värsta rodeoshowen. Läge att ta kort, tänkte jag, och startade operation påklädning av barn, för att gå ut och fota. När jag väl kom ut stod de och sov hela bunten...
Ett par bilder blev det bara.

Alfas Dimitri: (e:Love You u:Jalusie )
DSC_4308800.jpg


Alfas Da Vinci, som inte tycker att det är dags att skiljas från mamma än. (e: Offshore Dream u:Hillary Clinton)
DSC_4330800.jpg


Igår blev de frysmärkta. Alla skötte sig med den äran.
 
Sv: 08:orna!

Här är Domino som bränner runt i hagen. Han och Dimitri är en jäklar på att hålla sig i trav.

DSC_4440800.jpg
 
Sv: 08:orna!

:o:eek: Vad har jag skrivit??!! Du har självklart rätt. Vi har en som är efter Offshore dock. Hjärnan slant nog när jag skrev det inlägget...:p
 
Sv: 08:orna!

:o:eek: Vad har jag skrivit??!! Du har självklart rätt. Vi har en som är efter Offshore dock. Hjärnan slant nog när jag skrev det inlägget...:p

:rofl: Då hade jag fått för mig rätt ändå. Tur du skrev på buke, värre om det blev fel språngsedel...
 
Sv: 08:orna!

kl

Har ni mätt era? Jag mätte i helgen. Lilla plutten efter Rite On Line är 130 cm. :crazy::crazy:

Flickorna (efter Silver Pine och Muscle Memory) är båda 135 cm.
 
Sv: 08:orna!

Her er B.G.Hannah og hendes sorte hingstføl (Hannahs Skugga) e. Progress Value. De er begge opstaldede på Bornholm. B.G.Hannah går til Rockaroundtheclock i år, og det må igen blive et helt sort føl, da han også er helt sort (svart).
3156935964_96e8f7d0dd_o.jpg

Her er "Skuggan" alene:
3156935112_46032b6ab9_o.jpg
 
Sv: 08:orna!

Her er mit hingstføl e. Progress Value - Nicole Staro. Hans navn er Robin of Burgundy. Nicole Staro's tredjemor, Viva Hill, er også tredjemor til Dream Vacation samt mormor til Victory Dream. Det er simpelthen en af verdens bedste stofamilier.
3156102103_717f659143_o.jpg

3156936800_ba16cf7786_o.jpg

3156937012_3afee4a46c_o.jpg
 
Sv: 08:orna!

Her er stoføllet Royal Queen e. Progress Value - Primula Sund sammen med sin mor:
3156103711_303ba711b8_o.jpg
 
Sv: 08:orna!

For at gøre visningen komplet, således at der er billeder af alle de fem føl, som vi har opstaldede på stutteriet, så ses her længst til højre et brunt stoføl e. Progress Value - Ballantines Malt (Ramona Queen) og et mørkbrunt stoføl e. Progress Value - Back for Good (Royal Value). Til venstre ses Robin of Burgundy med en stor ridehest på den anden side af hegnet. Robin er også meget stor, som man kan se. Han er født 21. marts 2008. De to stoføl er født 5. og 25. juni 2008.
3156937342_8793905c5e_o.jpg
 
Sv: 08:orna!

Der mangler nok en information om ovenstående føl, nemlig deres nationalitet. De to hingstføl er svenskregistrerede (Hannahs Skugga og Robin of Burgundy) og de tre stoføl er danskregistrerede (Royal Queen, Royal Value og Ramona Queen)
 
Sv: 08:orna!

kl

Har ni mätt era? Jag mätte i helgen. Lilla plutten efter Rite On Line är 130 cm. :crazy::crazy:

Flickorna (efter Silver Pine och Muscle Memory) är båda 135 cm.

När är dina ungar födda?

Jag har inte mätt "Conny" men måste ju göra det.. Alla sa att han var så liten och spetig när han föddes men nu har de 3 senaste som hälsat på sagt att han är stor och grov... Ska ta ett kort så får ni ge eran dom ! :)
 
Sv: 08:orna!

KL
Grannen som har lösdrift för unghästar har en 08:a som är högre på baken än min ettåring (148 cm)...:eek:
 
Sv: 08:orna!

Her er B.G.Hannah og hendes sorte hingstføl (Hannahs Skugga) e. Progress Value. De er begge opstaldede på Bornholm. B.G.Hannah går til Rockaroundtheclock i år, og det må igen blive et helt sort føl, da han også er helt sort (svart).
3156935964_96e8f7d0dd_o.jpg

Her er "Skuggan" alene:
3156935112_46032b6ab9_o.jpg

Nej men hej, Hannah! Fölet är född här hos mig. :laugh:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
196
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
29
· Visningar
1 061
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
938
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp