Sv: 08:orna!

Idag åkte vi till Mantorp för att se Dimitri tävla, det var första gången vi såg honom sedan han såldes på Kriterieauktionen för tre år sedan. Duktig som han är så passade han på att vinna överlägset, så vi hade en väldigt trevlig kväll på travet. :)

På väg mot mål.
vartarkonkurenterna.jpg
 
Sv: 08:orna!

Vad roligt att se dimitri som föl! (första sidan? I tråden) Jag skötte honom för ett par år sedan, körde in honom och såg han går sitt första snabbjobb, va med när han gick premie osv :)
Snäll och riktigt mysig häst, lite "försiktig/skrajsen" om jag minns rätt. Vad han så som föl också?
Ursäkta ot vart bara så exalterad :D
 
Sv: 08:orna!

Han ser superfin ut på sista bilden! Träffade honom häromveckan när jag hälsade på, på gården där han står. Han är en riktigt snäll kille :)
Grattis till en fin uppfödning, ja många Grattis till många fina förresten :)
 
Sv: 08:orna!

Lycka till med Da Vinci

Vår Kimono Pearl är i vinterträning på grund av en reaktion hon fått i knäna under Derbystoet... Trist att sånt händer men
förhoppningsvis kommer hon tillbaka till start. Annars skulle nog inte Stigh ha kvar henne eller vad tror ni?
 
Sv: 08:orna!

Tack för lyckönskingen. Det hjälpte, för han vann. :-)
Hoppas att Kimono Pearl blir bra snart igen. Vad säger veterinären om henne?
 
Sv: 08:orna!

*KL*

Mitt kallblod har börjat blivit jämnare i sin snedmusklade bakdel och gör fina träningspass hemmavid, dags att börja dra upp tempot och intensiviteten lite nu när vi äntligen har fått bättre vinterunderlag :) så får vi se om det är någon blivande travare emot våren!

Bild från dagen när vi galopprepade
filnamn-cbdff029320649812df4c4b5016df81b50bf6e1e5b6ca.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 08:orna!

Tack :)

hade ut Håkan Lundell efter nyår och det visade sig att han var 1,5 cm sned i bäckenet! Åtgärdade honom och fick lite stretchövningar, blev kollad nu igen för några veckor sedan för att kolla om bäckenet hade hållt sig på plats och det hade det. Men oj så mycket jobb det är kvar, han travar äntligen rakt åtminstone. Köpt en tryckvagn vi ska jobba med nu framöver för att få upp styrkan mer, han kämpar fortfarande med bakkärran i backjobben.

Ajja, blir det ingen travhäst så har han åtminstone blivit en rak, gladare och mer harmoniskt kallblod som nog glädjer någon som ridhäst :love:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
196
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
29
· Visningar
1 062
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
938
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp