Sv: 08:orna!

Tack! Ja, vi hoppas verkligen att han håller sig i trav i fortsättningen.

*KL*
Alfas da Vinci startade på Mantorp idag. Efter en kort startgalopp och en resa i dödens i större delen av loppet blev han tvåa. Han gjorde ett superfint lopp.
Kommentatorn kallade honom "franskstammad ångvält." :D
 
Sv: 08:orna!

Imorgon startar Da Vinci igen, den här gången på Kalmar.
Den 5/12 är det äntligen än dags för Dimitri att kvala.
 
Sv: 08:orna!

Da Vinci slutade som trött femma. Efter loppet stod han med för hög puls och har troligtvis åkt på samma halsinfektion som bland annat Livi Champagne står med i samma stall. För honom väntar nu vinterträning när han har frisknat till. Även Diamond och Domino vintertränar nu.

Dimitri kvalade idag och var först i mål med en halv sekund till godo på tvåan. Han gick 1.20,1 med galopp.
 
Sv: 08:orna!

Länge sedan den här tråden uppdaterades nu.

Alfas Diamond fick tyvärr avlivas igår efter att ha skadat sig allvarligt i hagen, bland annat var en böjsena helt av. :cry:
 
Sv: 08:orna!

Dags för lite uppdatering igen då. Da Vinci var ju med i Derbykvalen, men blev tyvärr bara trea i sitt kval, så någon finalplats blev det inte. Han var dock dagens snabbaste trea och vi är såklart jättenöjda med hans insats.

Alfas Domino kvalade äntligen igår på 1.16,6 efter att ha varit borta från tävling i en halv evighet. Förhoppningsvis betyder det att han snart ska starta.

Alfas Dimitri startar ikväll.
 
Sv: 08:orna!

Alfas Dimitri fastnade på bild för några veckor sen på Lindesberg om du är intresserad :)

1.jpg
 
Sv: 08:orna!

Jaaaa det är jag! Fin bild dessutom! Får jag lägga upp den på vår hemsida? Jag har inga bilder på honom sedan vi sålde honom som åring nämligen.
 
Sv: 08:orna!

En tredjeplats blev det för Dimitri. Han gick nytt rekord på 1.14,4.
 
Senast ändrad:
Sv: 08:orna!

*kl*
Mitt fina sto född 08 har ikväll kommit trea :) Duktiga häst med första, andra, och nu tredjepris senaste tre starterna. Man blir så stolt matte när hästen visar upp sin kapacitet i annat än träning också! Så glad! :)
 
Sv: 08:orna!

Har fått en kallblodstravare f.08 e.Eldfaksen, kapabel men som har lite muskelbekymmer, ska förhoppningsvis gå att få ordning på med lite tid :)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 995
Senast: fio
·
Utrustning Hej, köpte ett eksemtäcke till pållen ifjol, men det blev inte använt mer än nån gång då det sitter som det gör. Mössan ska ju fästas...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp