Bukefalos 28 år!

Sv: 08:orna!

Iiiiiiiii! Nu gäller det, Domino ska ut i Kriteriekval den 21/9. Nu håller vi alla tummar och ber till den allsmäktige travguden att han håller sig i rätt gångart och tar sig till final.
 
Sv: 08:orna!

Lycka till! hoppas vi får mötas i finalen. Tyvärr spår 10 för piraten, men tror det kan gå bra ändå. Dock svårt att känna nån riktig glädje med tanke på vad som hände våra fina 2 åringar på båten..:(
 
Sv: 08:orna!

Men fy så tragiskt! Då förstår jag verkligen att det är svårt att glädjas ...
Tack för lyckönskningarna, och lycka till med piraten också!
 
Sv: 08:orna!

Lycka till! hoppas vi får mötas i finalen. Tyvärr spår 10 för piraten, men tror det kan gå bra ändå. Dock svårt att känna nån riktig glädje med tanke på vad som hände våra fina 2 åringar på båten..:(

Fy så hemskt, törs inte ens tänka på hur det känns för er! :cry::cry:
Lycka till med piraten, trots allt!
 
Sv: 08:orna!

Ja...är blandade känslor. Man blir självklart ledsen o vill inte tänka på paniken som måste varit i transporten..men även arg. Det är en hel del turer runt det här som inte kommit fram i media, där ser det ut som att de tillkallat veterinärer när de upptäckte det på båten..och själva begärt obduktion av hästarna. Det är en väldigt lång bit från sanningen kan man säga.. får väl avvakta obduktionen innan man går vidare, men hur en häst lyckats döda två andra och sedan avlidit själv utan att någon av dem har synliga skador på kropparna. Det är inte lätt för mig att få ihop iallafall. Så en vet koll och obduktion hade ju varit det rätta att ringa efter, istället för att ringa "en vän" och åka av båten o därefter begära ut en som ska hämta dem för destruktion istället. .(o samtidigt ha oturen att telefonen krånglar så man inte går att få tag på..) då blir man fundersam. Så ringde o gjorde en polisanmälan och begärde att de skall obducera kropparna så man får svar. Även om det skulle vara så att det på något sätt hänt en sån "freak accident" så vore det ju skönt att få det svart på vitt...för alla parter. men behöver väl inte understryka att jag tvivlar en del på den versionen.:( Kommer iallafall inte att ramla omkull av chock ifall det visar sig att de dött av syrebrist.. men men allt är ju spekulationer innan vi får svar på utredningen om vad som hänt. Fast behövde skriva av mig lite frustration...
 
Sv: 08:orna!

Det hela låter ju otroligt märkligt, och syrebrist känns ju definitivt som en mer tänkbar förklaring än något annt. Har ni fått fram någon mer information?

*kl*
På fredag startar Alfas da Vinci på Kalmar.
 
Sv: 08:orna!

De är obducerade men polisen som håller i det har semester tills på torsdag, så de fick inte säga något på SLU pga sekretess. Så får avvakta, men mkt som inte går ihop. Ägaren till de 2 som överlevde blev inte kontaktad förrän på onsdagen (!). de kom tisd morgon. Han visste inte ens att de var med till sverige, sen fick han höra att hans hästar var ok o kunde hämtas torsd morgon. Men en var i så dåligt skick så det gick knappt att få den på transporten.. sen kördes den direkt till ulltuna för intensivvård. Men tyvärr gick den inte att rädda så de fick ta bort den fredag kväll...
Hela ärendet stinker...hoppas verkligen de hittar logiska förklaringar till allting, men har svårt att se hur det ska gå till. :(
 
Sv: 08:orna!

Så den som fick avlivas på Ultuna har alltså stått i två dygn utan veterinärvård? :eek: Var har de stått då?
 
Sv: 08:orna!

:devil::devil::devil: och en massa andra fula ord ...
Först blev Diamond struken i E3 kval efter att ha skadat sig i transporten, och nu är Domino struken i Kriteriekval pga feber. :(
 
Sv: 08:orna!

Ja fy f-n ...o dessutom från bricka 2 i ett av de sämsta försöken. Förstår det känns surt. 
Hoppas han repar sig o tar breeders sen.
För oss blir det nog bokslut efter kriteriefinalen. Jag tror faktiskt vi kommer ha bra chans att vinna..:-) Fast man inte får säga så i Jantelagens högborg ;-) . Flera plusfaktorer tkr jag. Många speediga hästar försvann i försöken, många av de andra har gjort sina drag med skoryck osv. Piraten har fått ett lopp i kroppen nu, Björn g som kan kräma ur det där extra i just ett lopp kommer köra, o sen kanske Hasse har nåt i rockärmen oxå  . Längtar till helgen redan :-) ..
I väntan på det så får man jobba in on track mosquito på Gävle ikväll, o on track Hilda på eskilstuna på tisdag.
 
Sv: 08:orna!

Ja fy f-n ...o dessutom från bricka 2 i ett av de sämsta försöken. Förstår det känns surt. 
Hoppas han repar sig o tar breeders sen.
För oss blir det nog bokslut efter kriteriefinalen. Jag tror faktiskt vi kommer ha bra chans att vinna..:-) Fast man inte får säga så i Jantelagens högborg ;-) . Flera plusfaktorer tkr jag. Många speediga hästar försvann i försöken, många av de andra har gjort sina drag med skoryck osv. Piraten har fått ett lopp i kroppen nu, Björn g som kan kräma ur det där extra i just ett lopp kommer köra, o sen kanske Hasse har nåt i rockärmen oxå  . Längtar till helgen redan :-) ..
I väntan på det så får man jobba in on track mosquito på Gävle ikväll, o on track Hilda på eskilstuna på tisdag.

Klart du får säga det :)
Vi håller tummar och tår här i Bjurs....... :D Och hoppas att ni visar dem var skåpet ska stå :bump:
 
Sv: 08:orna!

Det är bara att lyfta på hatten! Inte dåligt att vara uppfödare till ett sådant löfte :bow::bow:

Nu får vi hålla tummarna att Puro kan ta loss galoppskorna från Domino....:)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: hamilton1
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 422
Senast: Shixle
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 023
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp