10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

sorbisen

Trådstartare
Startar nu en ny tråd om våra gullungar. Det var ju länge sedan jag skrev något nu eftersom det inte hänt ett smack med mina på evigheter. Idag var det dock dax för lite behandling då veterinären kom ut och grundvaccinerade båda ungarna, dom skötte sig utmärkt båda två :love::love:. Annars inget nytt med de små liven.
 
Sv: 10:orna del 2

Jag är så glad idag! Denni har fått gå tillsammans med två gamla travare och det funkade super! Gammelgubben levde dessutom upp riktigt och busade med lillkillen:). När jag tog in Denni hade han spår i pälsen (läs frost) på rumpa och hals efter att dom stått och kliat på varann. Är så lättad att det funkade så bra:).
 
Sv: 10:orna del 2

Kl

Jag har missat denna tråd.

Har en hingst född i maj som jag har i Skåne med stoet hos Peter Tuvesson som har avelsgård.

Han föddes med hjorthals som sedan blev bättre:).

Empire-lapalisse-voltaire-urbino

Har enligt de som sett han o kan mer än mig förbättrat de nackdelar som stoet har. Längre ben och ej lika rak bak.

Blev ej dräktig med Plotten så nu blir det ej föl i vår...
 
Sv: 10:orna del 2

hmmm....min tjej vill inte äta kraftfoder verkar det som. Varken havre eller kraft grov faller damen i smaken. kanske är för att hon inte landat riktigt än, har ju bara varit här sedan i tisdagsnatt...har i allafall tagit mig friheten att fixa två bilder
IMG_3274.jpg


YNot02.jpg

bild lånad från uppfödaren
 
Sv: 10:orna del 2

KL

Idag blir Cebula 7 månader. Mätte henne med måttband eftersom det var det enda jag hade, och hon är omkring 140. Kanske litet, men den största hittills av stoets avkommor!
 
Sv: 10:orna del 2

Blev halsansättningen/resningen förbättrad, så som du hade hoppats på när du valde hingst?
 
Sv: 10:orna del 2

kl

Min luddboll har växt 5cm :eek::eek: över rumpen bara sista veckan,så nu är hon runt 143 i fram och har värsta latinorumpan :D.hon blev ju 5 mån i början på veckan.
Äter hö,betfor,soja o mineraler.
Mammahäst har börjat ha åsikter om hulliganens ätfasoner (diandet) och gissa om lilla damen har humör,abbans ! Sparkade mamma rakt i ansiktet när hon inte fick som hon ville :devil: Hon har även provat om det går att fota åt mig,men det st´raffade sig omg,så nu står hon på avstånd o gör konster,närmar jag mig så tuggas det febrilt.
Men hon är ff snäll mot frallorna när dom är med.:love:
 
Sv: 10:orna del 2

Angående foder så tog det min ca 1 vecka innan han börjat äta nyintroducerade foder. Hjälpte att blöta pelletsen litegrann så att de inte var så hårda, men inte som gröt heller.
 
Sv: 10:orna del 2

Trevligt med en pålle som är snäll mot frallorna! Båda mina hästar jagar gladeligen hunden, och Tetris gör allt för att få tag på henne också... Denni är lite snällare, men litar inte riktigt på att han är helt snäll.
 
Sv: 10:orna del 2

Jag håller vakande hökögon på henne i hundsammanhang,mammahäst är ju helt ofarlig o jättevan vid häst,men redan som lite trodde ju Copy att hon kunde leka med dobbisen,så dobbis blev banlyst pga skade risken,men av någon anledning behandlar Copy frallorna annorlunda,kan vara för att dom är mindre och inte inbjuder till lek :confused: Ja,och så kanske det hjälper att dom inte springer i 290 :idea:
 
Sv: 10:orna del 2

En dum fråga - men vad 17 är "frallorna"? Jag ser frukostbullar framför mig, men antar att det är fel. :D;)
 
Sv: 10:orna del 2

Min lilla har blivit hela 7 ½ månad och ser ut som en piraya när man ska göra något med henne! Då det är min första helt själv undrar jag om det ska vara så? Öronen slickade bakåt och visandes alla fina tänder som hon har... dock har hon aldrig huggit eller sparkat mot mig men visar tydligt att det inte verkar passa.
Så vad gör man? Hittills har jag bara sagt till på skarpen och fortsatt borsta, pilla, peta etc.. och inte gjort någon stor sak av det men känner ju att vi inte kan hålla på såhär.. alla som ser henne tror ju att hon är livsfarlig :(
Någon annan med en liten bestämd dam? Vad hade ni andra gjort?
 
Sv: 10:orna del 2

haha, jadå DNAanalysen är klar. hon finns till och med på blupen
http://blup.se/sv-SE/horses/228894-ynot-swb

ska bli jättekul att se vad det blir av min lilla "sportko". inte helt vanligt att dom har gröna papper och "bra stam", hihi


ska prova att blöta kraften och se om det faller damen bättre i smaken då.
 
Sv: 10:orna del 2

KL

Görel, oj undra hur litet huvud min pålle har då :D 7 månader och 1 vecka är hon och har fortfarande shettisgrimma.

Hon är 140 bak.
 
Sv: 10:orna del 2

Cool häst!

Angående maten så tror jag som Fiorano att det är nog nu i början när allt är nytt, har själv haft en sån matvägrare men rätt vad det är så vänder det. De två jag har nu är världens matvrak och vill alltid ha mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 509
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 451
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 212
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 219
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp