Bukefalos 28 år!

10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

tack :)
ja jag får hoppas på att det vänder snart för hon skulle allt behöva öka lite i vikt. äter dock hö med god aptit så det är ju skönt i alla fall.

min dam är 8 månader och stoooor. i alla fall om jag jämför med min tränares 10or. Ska se om jag kan mäta henne i helgen. hon har ponnygrimma.
 
Sv: 10:orna del 2

Absolut! Jag är jättenöjd!

Hade lite svårt att vänja mig vid att hon blev fux dock, hade hoppats på pappas vackra svarta färg, men nu är jag väldigt nöjd med henne precis som hon är.
 
Sv: 10:orna del 2

När jag sålde första ungen som 10-månaders var ponnygrimma för stor. Andra ungen fick en när han var 8 månader, och så senaste som var 5 när shettisgrimman var för liten.

Verkar som om stoets avkommor bara blir större och större, ska bli spännande att se den som kommer nästa år som är helsyskon till tvåan.
 
Sv: 10:orna del 2

Idag hoppade min Zingh (e: Lingh-Cortez-Maraton. Drygt 5 mån) ut från hagen. Modigt gjort! En dubbeltalang kanske?:laugh:
 
Sv: 10:orna del 2

Båda mitt stos tidigare avkommor har varit urusla på att äta kraftfoder som föl, de har helt enkelt inte varit intresserade av det. Har tagit ett bra tag efter att jag skiljt ifrån dem innan de har satt i sig mer än någon näve. Men de har fått den mängd de skulle ha i krubban och så ha de haft natten på sig att mumsa så slutligen var det försvunnet på morgonen :p

Årets föl vräker istället i sig av stoets kraftfoder vilket hon blev ruskigt förbaskad över så han bor nu i egen box sen en dryg vecka (5 månader i dag).
Fick också sin första vaccination idag, ute i hagen. Han tyckte att 2 kliande människor var bättre än en och märkte inte ens när han blev stucken. Tala om lättsprutad!
 
Sv: 10:orna del 2

Idag hoppade min Zingh (e: Lingh-Cortez-Maraton. Drygt 5 mån) ut från hagen. Modigt gjort! En dubbeltalang kanske?:laugh:
Åh, har du bilder på honom? Hur rör han sig samt hur är temperamentet?


Såg att det i den gamla tråden diskuterades foder.

Vår lilla får enbart fri tillgång på torrt hösilage det har nämligen strax över 8 i MJ samt 103 smältbart. Så det enda jag behöver ge extra är mnieraler och vitaminer.
Samt får hålla lite koll på energin men så länge hon håller fint hull så låter jag henne äta bara hösilage.
http://i284.photobucket.com/albums/ll27/stenskyltar/grace1.jpg
 
Sv: 10:orna del 2

Idag hoppade min Zingh (e: Lingh-Cortez-Maraton. Drygt 5 mån) ut från hagen. Modigt gjort! En dubbeltalang kanske?:laugh:
Åh, har du bilder på honom? Hur rör han sig samt hur är temperamentet?


Såg att det i den gamla tråden diskuterades foder.

Vår lilla får enbart fri tillgång på torrt hösilage det har nämligen strax över 8 i MJ samt 103 smältbart. Så det enda jag behöver ge extra är mnieraler och vitaminer.
Samt får hålla lite koll på energin men så länge hon håller fint hull så låter jag henne äta bara hösilage.
grace1.jpg
 
Sv: 10:orna del 2

så stor hon ser ut att vara :laugh: tycker Siri ser ut som en liten pyggmé men hon o kompisen drar jämnt så de blir väl lika små sen :grin:

delvis kl

nu har jag beställt hösilage o hoppas det kommer till veckan, köpt reflexgrimma som hon kan ha på nygamla stället sen (ponny som hon haft sen ett bra tag men den är stor så den kommer nog räcka till sommaren iaf ... kanske... ). Ska också köpa ett uppvärmt vattenkar så slipper jag ha ont i magen över att de kan få det ... :grin:

Ska prova att släppa in morsan häst till henne i helgen, håll gärna en tumme att morsans tidigare ganska obefintliga moderskänslor nu är helt bortkopplade... :cool:
 
Sv: 10:orna del 2

så stor hon ser ut att vara :laugh: tycker Siri ser ut som en liten pyggmé men hon o kompisen drar jämnt så de blir väl lika små sen :grin:

delvis kl

nu har jag beställt hösilage o hoppas det kommer till veckan, köpt reflexgrimma som hon kan ha på nygamla stället sen (ponny som hon haft sen ett bra tag men den är stor så den kommer nog räcka till sommaren iaf ... kanske... ). Ska också köpa ett uppvärmt vattenkar så slipper jag ha ont i magen över att de kan få det ... :grin:

Ska prova att släppa in morsan häst till henne i helgen, håll gärna en tumme att morsans tidigare ganska obefintliga moderskänslor nu är helt bortkopplade... :cool:

Tror hon är rätt normalstor

Här går hon bakom Starelv och han är 1.55 i mankhöjd
grace4.jpg


sen kan man ju göra så här bakom ryggen på honom
grace3.jpg

grace2.jpg



Håller tummarna för att ihopsläpp ska gå bra!:)
 
Sv: 10:orna del 2

Har du fått hem henne ännu? Hur går det i så fall? (nyfiken..)

Nej förhoppningsvis på onsdag. Och det har löst sig med stallplats också:banana: Hon ska gå med ett annat stoföl, hennes mamma och 2 andra ston (vara 1 sto älskar föl!) i en superstor hage, hon har egen box på natten :D Utevistelse 14 timmar per dygn eller mer. :D
 
Sv: 10:orna del 2

*kl* här kommer lite bilder på min lilla skrutt Ravenna!:laugh:

november%202010%20147.jpg

november%202010%20150.jpg

november%202010%20157.jpg


Med bästisen Nalle!
november%202010%20144.jpg


och bild från när jag hämtade henne i Belgien
november%202010%20082.jpg

jag i mitten med uppfödarna på varsin sida!

Hon har anpassat sig jättebra både till klimatet, ny miljö och allt runt om, hon är super social och väldigt välhanterad, är verkligen jätte nöjd med min lilla guldklimp!:love:
 
Sv: 10:orna del 2

:love: :love: å snälla nån så gudomligt fin :love: :love: ska kanske byta bort brunbjörnarna mot en flinga :love:
 
Sv: 10:orna del 2

Åhh va söööt! :love:

såg att ni kommit upp i en ny tråd... så får väl lämna ett avtryck här.

Fidel Baldomero, mest kalald filidutt är fortfarande gudomligt snäll och cool.

i hagen igår:
156380_10150092504499434_582504433_7147768_4146053_n.jpg


bild på honom
http://joizmeds.mittspejs.se/P3129471

fick passet igår, står som mörkbrun...
 
Sv: 10:orna del 2

Kl

Försökte fota mitt lilla busfrö i snön idag, men det blir ju så kass kvalitet med mobilen.. =( Måste försöka övertala syrran att följa med nån dag med sin superkamera!

Men detta är dagens skörd, hennes polare är e. Faustinus-xx

DSC04765.jpg


DSC04767.jpg


DSC04742.jpg


DSC04739.jpg


DSC04750.jpg


Gosar med katten
DSC04735.jpg


DSC04729.jpg
 
Sv: 10:orna del 2

Fin hon är!! Men vad mycket häst både hpn och Fenestras tjej är! Min ser ut som en räka fortfarande... Ska försöka ta lite foton i helgen:).
 
Sv: 10:orna del 2

-Baddy gillar verkligen din "sportko" kul med en som har gröna papper o prestationsstam:)

-Dobbis, dina frallor är verkligen übersöta:love:
 
Sv: 10:orna del 2

ja eller hur. ska bli himla spännande att se vad det blir av henne. känns ju ofta som att "färgavlare" struntar i allt förutom just färgen vilket är himla tråkigt. jag som håller på med knabbisar också ser det fenomenet väldigt ofta inom den rasen. man glömmer liksom att hästen inte bara ska ha en "häftig färg" utan även helst fyra ben och svansen på rätt ställe,hihi.
ska verkligen försöka ta lite bilder på henne nu i helgen. jämfört med de andra bilderna här i tråden så ser hon dock vääääldigt mycket bebis ut fortfarande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 540
Senast: Madalitso
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 673
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp