Bukefalos 28 år!

Sv: -10:orna

Nu har våran centa varit i vagn i 10 dagar gått ett varv på våran travslinga varje dag .. har gått kanon bra första dagen där imot va de lite rodeo hon skulle testa vad som hände om man försökte hoppa runt med vagnen om den satt på eller ej .
Hon kom dock på efter ett tag att sen satt där den satt..
Gubben min körde henne helt själv runt slingan i morse hjälpte bara till att käka på henne.
Skötte sig bra satte igång i traven bra och gick fint utan problem ..
Nu ska damen få vila sig lite efter 10 dagars träning..
 
Sv: -10:orna

Alfas Farao är såld. Han kommer att stå hos Tommy Zackrisson som även kommer att deläga honom.
Alfas Fazer flyttar också till Zacke imorgon, främst för att vi inte har något lämpligt sällskap kvar hemma till honom. Vår fina barnvakt Kings Bird Twitter har vi fått ta bort på grund av fång. :cry:
 
Sv: -10:orna

Jätteledsamt att höra :( Ni vill inte ha en ny snäll barnvakt?
 
Sv: -10:orna

Vi kommer att behöva en från årsskiftet och framåt ungefär, men vi avvaktar lite med att skaffa en. Det kan vara så att en av våra uppfödniingar har tävlat färdigt tills dess, och just den killen vill vi hemskt gärna ha hem igen, så vi får se hur det blir.
 
Sv: -10:orna

Mille framför vagnen :) han är så duktig!
Kommer hem igen den 17e :D
ink%2525C3%2525B6rning_mille2.jpg
 
Sv: -10:orna

Det börjar bli häst av ynglingen nu :)

Meillur du Monde, numera glad kastrat :)

Bildbomb från dages fotografering :)
DSC_3901%2520%25282%2529.jpg


DSC_3907%2520%25282%2529.jpg


DSC_3945%2520%25282%2529.jpg


DSC_3950%2520%25282%2529.jpg


DSC_3953%2520%25282%2529.jpg


DSC_3956%2520%25282%2529.jpg


DSC_3980%2520%25282%2529.jpg
 
Sv: -10:orna

Min tvååring har uppvisat ett mycket speciellt psyke så vi har leker fram henne mycket försiktigt för att försöka uppnå årets mål att klara premie.
Igår körde vi rätvarv för första gången och hon lekte fram på 1.38
 
Sv: -10:orna

Hon har mycket ideer. Det går inte att sätta någon som helst press på henne i något som helst sammanhang.
Hon testar mitt tålamod varje dag.
Saker som treåringen lärt sig på en gång tar henne en månad,minst.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: Lady_S
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 244
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
492
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
388
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp