11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Neeej, vad säger du :cry: jag beklagar verkligen, så ofattbart. Din fine lille Koronn :cry: ibland är livet verkligen orättvist.
 
Sv: 11-orna version 2.0

Åh nej så tragiskt!
Många stora kramar till dig och dina andra hästar.
Du är en enastående hästägare som värnat om din häst in i det sista :love:
 
Sv: 11-orna version 2.0

Tråkigt :cry:


Passar på att slänga in en bild på min ponny-11
topless.jpg


vi va på utställning i sept som resulterade till 40p :love:
 
Sv: 11-orna version 2.0

Oh nej, herregud va tragiskt! :cry: Fina fina Koronn! Som du har kämpat för honom och så slutar det ändå så :cry:.
Mängder med styrkekramar!!




windloop: Väldigt fin ponny, grattis till poängen :)!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Beklagar :( Smygläser här ibland för se hur alla fina 11or mår. Nu gråter jag för din skull. Lider med dig.
 
Sv: 11-orna version 2.0

Stjäl min egen knapp.
Känns konstigt nu mitt i allt ledset, men imorgon köper stallet jag jobbar i en 11a, åringsauktion på täby galopp. Vi har ju redan tre klara som ska komma, men imorgon kommer första överraskningen så att säga. Spännande
 
Sv: 11-orna version 2.0

Nej, men... Nej!! :cry::cry::cry:

Är så hemskt ledsen för din skull, vet inte vad jag ska skriva. Jag trodde verkligen att han skulle klara sig igenom det hela, den här vändningen fanns inte på kartan. Vilken fin hästägare du är, så mycket du gjort för honom! Stooor kram och hoppas du finner tröst i dina andra finingar!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Nej men herregud :cry:
Jag beklagar så enormt mycket, tårarna bara rinner för mig med efter att ha läst detta :(

Precis som någon annan sa så trodde jag faktiskt också att han hade en chans att klara detta. Fy så hemskt, fina killen!
Beklagar åter igen..

*kramar om*
 
Sv: 11-orna version 2.0

* kl

Maja_Kandi, så trist :( Men skönt ändå att ni hamnade vid ett definitivt beslut hyfsat snabbt, du gjorde vad du kunde och sen sket det sig ändå.

52B44663-41C1-427B-8235-CDC0EE696C0D-711-000000C2C38118BD.jpg


Min 11a till höger. Hemma nu :)
 
Sv: 11-orna version 2.0

Jag beklagar verkligen sorgen! Började gråta när jag läste om din förlust, din fina, fina unghäst! Så sorgligt slut!!!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Presenterar en ny 2011 i tråden. Hon har varit hos mig i tre veckor nu men eftersom vi har kämpat emot kvasrkan som hon hade med sig så har jag inte presenterat henne tidigare..

Här kommer hon iaf. Maybee. Dansk import. B-ponny i dagsläget. Tänkt att vara sällskap åt Enar, körponny & ev ridponny åt barnen när den dagen kommer om hon blir stor nog.

6245_4705373519448_1294966001_n.jpg


182498_4705343678702_1775646198_n.jpg


Tyvärr dåliga bilder. Hon är isabellskäck men det syns dåligt. Ett blått & ett brunt öga. Nu hoppas vi att tillfrisknandet fortsätter..
 
Sv: 11-orna version 2.0

Oh vilken söt! Härlig fart trots kvarka. :)

lil-sis: Vad kul att ha honom hemma äntligen!

windloop: Jättefin!!!

Charlottee: Hur går det?


Allihopa: Jo jag hade också börjat hoppas och tro att det skulle gå bra... Han var ju så pigg och glad hela tiden min lilla gullegris. Att den där pussnäsan inte blev helt utsliten är ett under! Han gjorde inget annat än att pussas! :love: Men den där dagen blev allt bara så fruktansvärt fel. Resan till Sundsvall var bokad för tisdag, men när de ringde från Ultuna och ville ha dit honom direkt istället blev det ombokat på studs. Jag ringde typ fyrtioelva samtal för att få till allt med bil och transport, jag hade då tänkt köra ner honom på eftermiddagen för att ha honom där på kvällen. När allt det hade löst sig ringde jag Ultuna igen för att tala om att vi skulle komma, och samtidigt gick jag ut i stallet och hittade lillen med hela benet totalt i baklås och han kom ju som sagt aldrig loss, det syntes väl att det hamnat mer fel än innan, men jag ville inte tro att det var så. Ännu fler telefonsamtal till veterinärer hit och dit, och som sagt var ju enda lösningen att få ner honom om benet kom loss igen. Vilket det inte gjorde... Så efter en lång kamp med att försöka hjälpa honom blev vi bara tvungna att se oss besegrade... :( Det känns nästan värre när hjälpen var så nära inom räckhåll, också sket det sig så totalt. :cry:

Nu står storebror och är jätteledsen. Han såg lillebror somna och vände genast ryggen till, han förstod så himla väl vad som hände. För tillfället har jag bara otur med hästarna på alla plan, så jag vet varken ut eller in. Det ska ju vara roligt med hästar! Usch... Jag kan inte ha min energiska fina fux utan jämngammalt sällskap, men jag kan inte ställa iväg honom heller. Farbror nordis är ju såklart sällskap (om han nu får börja gå ut igen nån gång...), men han är inte nån buse utan blir mest sur om det är för livligt i hans space. Häromkring har ju alla sina hästar på hemmaplan så det är ytterst tveksamt att jag får nån installad bebis heller, vi får väl se om det löser sig...



Fortsätt nu att uppdatera om era fina bebisar! Jag vill glädjas med er lika mycket som ni stöttat mig. Det värmer ända in i själen, ni är så underbara! :bow:
 
Sv: 11-orna version 2.0

Fy va tråkigt! Jag beklagar! Vad var det som gjorde att ni fick fatta beslutet? Blev han drastiskt sämre eller hittade ni nåt allvarligt fel?
 
Sv: 11-orna version 2.0

484A4939-1A17-4ECC-919C-D1DF21111A9D-1497-0000018E7267B8C3.jpg


Henne :D

Rumpan är väldigt lik släktingens jag hade förut :love:
11an till vänster, 09an till höger :)
 
Sv: 11-orna version 2.0

+tessiem och windloop: Kul med nya 11:or i tråden!

Charlottee: Hur är det med Zolero?

*KL*
Det är märkligt att hästar och ägare man aldrig träffat berör så, men kan inte gå in i denna tråden utan att tårarna rinner för tillfället.

Jag var dock en glad och stolt matte i helgen när vi premiärtränsade utan några problem. Min duktiga skrutt:
84C41EA2-8BB7-450D-B055-8C21B43F7740-159-0000001082DFA236.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

Charlottee: Hur går det?

Det är så sorgligt med fina koronn.. efter att jag sett filmen insåg jag verkligen hur allvarligt det var... men trodde och hoppades att ni skulle få bra hjälp på kliniken.

Tycker du gjorde allt du kunde för honom och var stark nog att kunna fatta ett tungt beslut när det inte höll längre.

Zolero går upp och ner och är vinglig igen ( upphörde troligen aldrig) :(

Men han har inte varit snorig/host sedan ett par dagar nu och är piggare på den fronten. Vi väntar fortfarande på det sista provsvaret ( parprovet som kollar antikroppar herpesvirus) men ingen tror att det är det längre igentligen.

När/om det också visar negativt på virus så får vi en remiss till ultuna lr strömsholm för utredning.

Jag har ingen bra magkänsla över detta.. inte alls.. så kommer vi fram till en dålig prognos igen kommer Zolero få göra Koronn sällskap på dom evigt gröna..

men ännu är inte loppet kört och jag försöker verkligen att inte ta ut något i förskott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 341
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp