Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Vad mysigt med en till lite halvtufsig men ändå fantastiskt fin fölunge!! Nu har man sett så många i knoppar i tråden, att man nästan inte törs lägga ut vanliga bilder längre.. ;)

Här kommer iaf en heltufsig bild på min lille prins (e: Galope P), som i veckan verkades för andra gången, och fick högsta betyg av hovlsagaren både på benen, hovarna och uppförandet. Jag behöver väl inte säga hur stolt jag är!!:love:
version-18f7e42979d64bae77e86d1734ffbfed


Han har fortfarande MASSOR med fölpäls kvar.. 4 månader gammal i onsdags. Mamman är 167 cm hög.
 
Sv: 11-orna

Jösses vad stor han ser ut att vara!
Min har också ganska mycket fölpäls kvar men den byts väl snart ut mot vinterpäls för nu börjar det bli kyligt på nätterna.

Fick med mig kameran ut till hästarna härom dagen och passade på att ta lite bilder på mitt gryn.

Chill Out HW f: 24/6 e: Chirlon-Napoleon
chille3110928.jpg

chille1110928.jpg

chille5110928.jpg

chille6110928.jpg


Gnager lite på sin ett år äldre helsyster :D
chilleosorexa.jpg
 
Sv: 11-orna

Fin liten gosse! :laugh:
Vad söt han är när fölpälsen är lite kvar i huvudet! Tvåfärgad ljus och mörkt, helgulligt! :laugh:
 
Sv: 11-orna

Kul att se fler punkare! Mitt föl har också raggig man som står rätt upp! :D
När han blev flätad till fölvisningen såg man att han hade rätt fin hals! Något man inte sett förut pga punkmanen! :o

Vilken fin teckning din fölis har! :laugh:
Och det är stiligt med manen som är blekt längst ut!
 
Sv: 11-orna

så fina alla fölisar e =)

mina små odjur ska få börja gå sälva i boxen på natten nu eftersom mamma 1 behöver maten själv då fölis tar mkt på henne
å mamma 2 börjar tröttna på sin busunge =) men fölisarna knatade
in i sina nya boxar å ställde sej å åt direkt.. inga bekymmer där inte...
Inte ens ett gnägg efter mamma =) mina duktiga bebisar..

Tänk va tiden går snabbt dom e nart 5 månader gamla :eek:
 
Sv: 11-orna

tack! haha! ja, han har jävligt lång man! typ lagom för en storhäst! Orkade bara inte fläta :P Han var jätteduktig ändå för när vi tog honom så gick flocken iväg, o de har typ 7 hektar o gå på så de var helt utom synhåll, inkl mamma. Så han var verkligen jätteduktig som snällt lät sig sprayas o ledas :)
 
Sv: 11-orna

härlig uppsyn! Jag gillar verkligen chirlon! nästan så att jag önskar att jag hade en fint stammat sto utan jovial i sig så jag kunde använda honom :) Eller ett sto med en utländsk stam som jag tror matchar. Visst är det kul o se vad de små liven hittar på i hagen! Conny spanade in min 2 åriga welsh cob för nån vecka sen. Han gick fram o föltuggade, sen gick han jättenära o fortsatte o tugga... På Leias hals!! O hon o jag gosade så hon försökte inte ens se sur ut. Sen skulle han spana in mjölkbaren, Leia bara :O den var dock inget o ha, så conny flemade. Sen skulle han reda ut hennes man, eller vad det heter ;P Då gnagde leia lite på hans hals, men verkade få dåligt sambete o slickade istället.. O så har han bamoras blick, så det går ju inte att bli arg på honom för nåt, plus att man får skratta mkt! :P
 
Sv: 11-orna

Tack! Fast jag önskar ju att han fällde allt, nu genast.. Så att jag får se hur han kommer att se ut! Nu ser han ju som sagt för rolig ut.. ;)
 
Sv: 11-orna

Ja, jag tror att skenet bedrar något. Han är över 130 cm, men ingen superbjässe. Fast pappa är 173 cm nu som 4-åring, och mamman 167 cm, så han har lite att brås på. Hoppas dock att han blir som mamman eller max ngn cm till. Och kollar man på benen på dem, så har han faktiskt längre skenben än sin mamma, nu efter 4 månader.. Men det är mycket marginellt..
 
Sv: 11-orna

Fina bilder!:)

kl.
Min prins var på rymmen idag så han hade party i korridoren mellan hagarna och ääälskade uppmärksamheten från dom andra hästarna!:crazy::angel:

Den enda hästen som INTE brydde sig ett skvatt var hans egen mor.. hon hade semester;)

Mor&Son
315720_10150310504496344_563156343_8088108_1548625914_n.jpg


Synd att lillemans huvud blev suddigt här
315720_10150310504516344_563156343_8088109_1782179099_n.jpg


Zolero joggar runt lite
315720_10150310504541344_563156343_8088111_998533492_n.jpg


Lilleman surar för att han blev infångad och tänkte inte ställa upp på bild;):D Tur att hans vackra mor kan posa!
315720_10150310504521344_563156343_8088110_1925345926_n.jpg
 
Sv: 11-orna

kl
Kom på att jag glömt lägga in nya bilder på lilla shettisen som föddes här i sommras:o
Jag är rätt överaskad över hennes färg, men men;)

hs99py.jpg


2rrrteb.jpg
 
Sv: 11-orna

Jag har en tjej efter Camaro M, hon är en 10-a och jag har haft henne sen i februari. Hon är tuff, men känslig. Väldigt påverkbar och klok. Hon har blivit uppstressad någon gång på väg tillbaka till hagen i halv storm och hästarna rusade som tokiga.. Då rya jag bara i, gjorde halt två tre gånger, sen gick hon snällt bakom och har inte försökt bralla när man leder henne sen dess. Man får ta det lite varligt med henne (tycker jag - om man är småstressad och använder sig av häftiga rörelser så reagerar hon på det) men alla runt om i stallet tycker hon är supercool för att bara vara en åring. Förutom Camaro M så har hon Martini och Cavalotti på mödernet.

Jag är hittils helnöjd med henne, hon är vacker och ser ut att bli en mkt modernare och sportigare modell än mamman som är av en lite äldre typ - så där har Camaro bättrat på typen.
 
Sv: 11-orna

Min prins var på rymmen idag så han hade party i korridoren mellan hagarna och ääälskade uppmärksamheten från dom andra hästarna!:crazy::angel:
Den enda hästen som INTE brydde sig ett skvatt var hans egen mor.. hon hade semester;)
Mor&Son
315720_10150310504496344_563156343_8088108_1548625914_n.jpg

Hahah, vilken tjusig liten rackarunge du har! :D Kan förstå att modern uppskattar semestertillfällena ;).

Tack, ja jag är så nöjd o stolt över "Lillasystern" Fia :love: (har så smått börjat kalla henne allt mer o mer för "Lillasyster" istället för Fia)
 
Sv: 11-orna

Vad roligt det är med alla bilder! :bump:

Sorbisen: Han ser supersnygg ut! :love: Ge mig den rumpan!!! Lilla hästen hade ju en islandshästfärg ju! Tufft! :D

Charlottee: Han är så snygg! Så himla härligt att han fortfarande mår så bra! :laugh: Skönt att mamma häst kan ta det så lugnt, min skulle nog få spader... :angel:

Lady Horse: Vad stor han såg ut! :o Min är ju mätt till 121 bara...

Victovie: Fia är ju bara helt underbar! :love:

Maria auto: Vad jämn och fin han såg ut! Hur stor är han? :)
 
Sv: 11-orna

KL
Bidrar med lite egna bilder... Hade en kompis ute igår som är jätteduktig på att fota! Började med att ta in mamma häst, då blev det som misstänkt liv i luckan i hagen igen så det blev ett par buskort! Tyvärr är det så långt gräs i hagen så det var många kort där fokusen blivit knasig...


Koronn Mr Jack
e. Saigon - Antares - Ostwind

32749187.jpg


32749188.jpg


Sen stod vi inne i stallet och pysslade om mammsen, och rätt vad det var kom en Koronn förbispatserande! :o Ingen aning om hur han tagit sig ut från hagen! Tre trådar varav de två nedre låga och nära varandra... Nej jag fattar inte hur det gick till! Tråden hel och strömmen var ju på också men den verkar han ha missat såklart...
Men men, han blev instoppad i boxen och fastsatt i grimma, inga protester nånstans! Borstade honom och kratsade hovarna. Sen blev det lite kort på honom ute på gården! :laugh:

32749189.jpg


Nya stilen: :D
32749190.jpg


Tillbaka till hagen igen. Han ville gärna fortsätta sitta i knä och hade inga som helst problem med att ta av grimman igen eller att jag kliade ni nacken och så, han har nämligen upptäckt att det är skönt! :D
 
Sv: 11-orna

Kl

Min bebis blev verkad för första gången igår, och han är så himla trevlig!! Stod hur snällt som helst och lyfte ben länge och väl, både hovis och jag var förvånade, och nöjda!
Han måste fått temperamentet från sin far, eller så är det som jag misstänkt många år att mamman var så sjukt dåligt hanterad när jag köpte henne, fast att hon egentligen har hjärncellerna på plats...

Men tufsig och överbyggd bak är han, men börjar växa i kapp. Får försöka ta en bild på honom idag:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 072
Senast: Karro-Lina
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp