Bukefalos 28 år!

11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack så mkt! ^^

Så här ser han ut;
943205.jpg

Det är lite synd att man inte kan se den ruskigt häftiga ålen han har på ryggen!
Mätte honom till ca 148 lite snabbt när vi kollade på honom, men han var så pass fin att jag blankt struntade i hur stor han faktiskt blir :')
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag kan ÄNTLIGEN börja räkna ner. Mindre än en vecka kvar nu tills jag hämtar hem min lilla älskling :love:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack så mkt, Jag har ju inte fått hem honom osv men han kika lite snabbt i hans pass. Han står som Irish cob cross i sek B. Jag som inte har någon koll på dessa hästar undrar ju självklart vad dessa olika sektioner betyder? Ägaren som inte fött upp honom utan tagit in hästen från danmark för 1år sedan sa att han var Irish cob, Fjording(25% bara möjligtvis) och sedan något mer då. Betyder sek b att han är korsning med ponny då eller är jag ute å cyklar? (A) Han är ju så stor också(för att vara fjordkorsning?).
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Grattis till hästköp och välkommen till tråden! :) Han ser fin ut! Kan dock ingenting om raserna så kan inte hjälpa dig...

Ackio: Förstår att du längtar!

ekedal: Skönt att ha vargarna borta. :) Härligt att hon klev på så snällt också!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Det där med sektioner är inte jag bra på :) Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

Sitter och shoppar online just nu. Köper ihop det som behövs till mitt stallapotek, letar fin grimma i läder osv.
Fixar det där "viktiga" som behövs. Letar även bra tömkörningsgjord för vill ha en i läder, tycker inte om syntetversionen osv.

Vad hade ni som första bett på era hästar? :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag har använt ett 2-delat travbett som första bett på mina unghästar, ligger stadigt i munnen o sen och jag tycker att unghästarna vågar ta stöd på det tidigt.
Sen om man har någon som är väldigt känslig så har jag ett gummibett i travmodell. Men jag börjar alltid med det vanliga =)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Hur ofta tränar ni era 11:or?

Jag hanterar min tjej ganska mycket 4-5 dagar i veckan. Men kan vara allt ifrån att bara låta henne gå lös med träns 5-10 min för att vänja sig vid bettet till promenader eller markträna lite. Sitter på henne 1 ggr/vecka och då skrittar vi ca ½ varv på banan. Nu träna vi bara på start och broms. Kommer under hösten arbeta oss upp till 2-3 varv och att hon med ska unna svänga med :p Sedan ska hon få vila under vintern för att sedan sättas igång till våren och då börja med traven oxå.


Idag har vi varit ute på promenad, Gått upp på ett lastbilsflak eller liknande utan problem och mött en otäck bil fälg :p

b41cd0360e3011e38c3c22000a1fb85a_7.jpg


2b3cd2a80e3411e3bf4822000a1ddbe2_7.jpg


af235f2a0e3811e3ba8122000a1f9262_7.jpg


1ff6bdb80e3a11e39a9022000aa82198_7.jpg


:love::love::love:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ackio Jag har ett tredelat med fasta ringar till min
Var på hööks o skulle köpa nödvändiga saker, sen såg jag ett så snyggt träns o velade lite. Sen fråga kassörskan om jag hittat allt för jag såg lite förvirrad ut :D förklara då att jag försökte övertyga mig själv om att min 2 åring inte behöver ett 3dje träns ;)

MattiZ Välkommen! Jag ser inte bilden dock :(

annoj Va fin! Välkommen
Jag gör något 3-4 gånger i veckan, går mest promenader och har haft bett på och sadel

urkella Snygg hon är och duktig!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack för ett väldigt varmt välkomnande alla! Känns bra, han kastreras nu på onsdag och en och en halv vecka efter det är han i min ägo. Längtar massor och hoppas allt går bra så jag får hem en frisk häst också :)

annoj: Jätte fin korsning! Väldigt söt :)

urkella: Har du haft henne länge? Jag funderar nämligen om det är samma 2åring jag såg på annons för ett tag sen, jätte härlig och speciell teckning! Men det var ju ett sto såå tyvärr inget för mig (A) Super fin i vilket fall! :')

Fragile: Men oj då.. Hm kan försöka lägga upp den igen annars får du vänta tills han kommer hem och då blir de massor med bilder kan jag lova :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Det här med bilden kan ha att göra med att den var länkad till annonsen som idag är borttagen vilket den inte var igår x)
Så jag har bara en bild på honom just nu, men kommer fler :) Här har ni samma bild igen, för de som inte kan se:

943205_zps5d0552b4.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Det är lite olika hur ofta jag hanterar imbra mer än vanlig visitering. Jag började sitta in henne vecka 30 och då tog vi tre dagar den veckan. Sedan har jag dessvärre bara hunnit upp på henne 2 ggr och kanske 5 tömkörningspass. Jag håller på väldigt korta stunder så hon ska tycka det är kul. Jag tror att det är bra att köra lite intensivt i kanske 2 veckor och sedan göra ingenting i ett par veckor. Mitt mål i höst är att kunna rida ett par varv på banan utan ledare i höst. Vill också åka på mer träning för AE. Ett par löshoppningspass och sedan vila tom februari.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Balder tränar på att sova, minst fem gånger om dagen. ;) Nej men han gör ingenting alls just nu. Han kördes sista gången i maj, sen dess har jag bara tagit totalt tre promenader, toppat med förra helgens premiering. Nu har han lov igen ett par veckor till. :) Vi får se när jag börjar om med honom igen, antagligen efter installningen nån gång i september.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

urkella: Har du haft henne länge? Jag funderar nämligen om det är samma 2åring jag såg på annons för ett tag sen, jätte härlig och speciell teckning! Men det var ju ett sto såå tyvärr inget för mig (A) Super fin i vilket fall! :')

Jag har bara haft henne i 5½ veckor så är mycket möjligt att det är henne du såg annons på :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag har bara haft henne i 5½ veckor så är mycket möjligt att det är henne du såg annons på :)

Då var det säkert hon, har för mig att det var en paintkorsning med som hon är. Och hon har ju väldigt speciell teckning tycker jag i just ansiktet så ganska svår att glömma bort :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Hej! Jag har läst i detta forum i det tysta länge, jag har också en 11:a arab/varmblods korsning.

http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1239840_10153170767380263_1926293175_n.jpg

Det är väldigt intressant att följa er andra, vad ni gör för framsteg även har jag fått lite småtips på hur jag kan utveckla min lilla grabb.
Hur ofta tränar ni era 11:or?

Välkommen!

Just nu har min åring gjort mer än 2åringen (pga hans sjukdom).
Men vi har tömkört honom lite under sommaren och sadel har han haft. inget träns ännu, han har vargtänder som behöver plockas först om det blir aktuellt.

Om han vore frisk, skulle jag klättra upp på honom denna höst, då skulle han också varit mer förberedd.

KL.
På torsdag morgon gäller det! :nailbiting:

1239409_10151625949476344_1083281745_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Håller tummar/tassar och hovar för din fina!

MattiZ Häftig! Ser ut och vara mest ben på den killen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
875
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vitlökspress ett big no no??
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp