Bukefalos 28 år!

12.5 bett till travare?

9.5 till ett varmboldstravare?? :eek:

Då måste mitt shettisstor vara stor i munnen för hon har 9.5 och det är alldeles lagom till henne...
 
Det finns shettisar och halvblod som har samma bettstorlek. :)

Jag var inne på Hööks och frågade efter bett i 9,5 cm. De frågade vad jag hade för häst. En varmblodstravare sa jag och de tittade på mig som om jag var från månen. :crazy:

Finns en bra videofilm ute i handeln som handlar om bett och sånt. Den heter "Betsling och dess förutsättningar" av Anders Eriksson. I den får man lära sig hur man passar ut bett och vad nosgrimmor gör för nytta/onytta.
 
Min travare har 12,5 vilket sitter bäst absolut. Hon har full i både träns och grimmor. men hon är en "liten" full. Men det är ju svårt att veta munnen kanske är mindre eller större på din pålle. bara att prova och se inte mycket mer med de hela :)
 
Till alla som svarat...!

tack för alla svar...!
bestämmde mig för att inte köpa det bettet (svårt att skicka tillbax de, orkar inte krångla med att skicka tillbaka de till göteborg om de skulle bli nått fel...!)
men tack för alla svar!
 

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Oknytt
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 227
Senast: Oknytt
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp