Bukefalos 28 år!

Sv: 22/7

Jag minns fortfarande hur jag väckte min sambo alldeles för tidigt den morgonen. Jag var tvungen att väcka honom för att förmedla den fruktansvärda nyheten att ELVA personer blivit ihjälskjutna där ute. Helt ofattbart.

Men sen rullade det på... Vi var i stugan den veckan. Vi satt där helt chockade.
 
Sv: 22/7

På morgonen? Dåden skedde ju på eftermiddagen. Och morgonen efter visste man ju att det var betydligt fler än 11 offer.

Själv satt jag på en fjällstation och surfade med min telefon i väntade på att åka hem när nyhetsrapporteringarna började komma. Först om bomben, sen om skjutningarna.
 
Sv: 22/7

Usch, vilka minnen. Jag satt i hotellreception den sommaren och var som klistrad vid dagstidningarna på datorn. Komer ihåg den allra första lilla notisen: "Stor explosion i Oslo". Först tänkte jag gasläcka, men när det stod att det var i regeringskvarteren fick jag något kallt och illavarslande över mig.

Ringde min syster upprepade gånger som precis när det hände satt på ett plan från Oslo. Med tanke på förvirringen hann jag fantisera mycket om vad som kunde hända. När hon hade landat på Arlanda fick jag äntligen tag på henne och frågade om hon visste vad som hade hänt. Hon hade ingen aning. Eftersom hon hade sin lilla dotter med sig sa jag åt henne att titta på TV när hon kom till mamma, som hon skulle bo hos.

Dagen efter var det mass-utcheckning av våra norska gäster som ville åka hem. Jag hade så svårt att hålla tillbaka tårarna och jag visste inte vad jag skulle säga.. :(
 
Sv: 22/7

Jag minns det som igår. Vi skulle ha dop för dottern på söndagen (24 juli) och hade mina föräldrar på besök. När de på eftermiddagen kom tillbaka från en golfrunda frågade vi om de hört på radion om vad som hänt. Då var det "bara" explosionen som det rapporterats om. Sen fortsatte hemskheterna under kvällen när vi höll på med mat- och dukningsförberedelser för dopet.
På dopet talade prästen väldigt fint och berörde också händelserna på Utøya. Han nämnde bl.a. att vi i dessa tider mer än vanligt behövde känna gemenskap och trygghet med andra människor.
 
Sv: 22/7

Jag minns det som igår. Vi skulle ha dop för dottern på söndagen (24 juli) och hade mina föräldrar på besök. När de på eftermiddagen kom tillbaka från en golfrunda frågade vi om de hört på radion om vad som hänt. Då var det "bara" explosionen som det rapporterats om. Sen fortsatte hemskheterna under kvällen när vi höll på med mat- och dukningsförberedelser för dopet.
På dopet talade prästen väldigt fint och berörde också händelserna på Utøya. Han nämnde bl.a. att vi i dessa tider mer än vanligt behövde känna gemenskap och trygghet med andra människor.

Hoppas bara man får igång verksamheten ute på ön så fort som möjligt igen.
Som homage till de fallna och som hån mot alla totalitära omänskliga ideologier.
 
Sv: 22/7

Det hoppas jag också. Jag blev glad när det bara några dagar efter dådet meddelades att de siktade på en fortsättning av verksamheten.
 
Sv: 22/7

När vi gick och lade oss på kvällen fanns det inga uppgifter om hur många det var totalt. De siffrorna rullande in under morgonen. Jag vaknade förmodligen innan nyheterna började uppdateras. Möjligtvis att det var uppe i typ 22 eller 33 när jag vaknade, men det var en löjligt låg siffra mot vad som uppdagades.
 
Sv: 22/7

kl
vad fort tiden går. jag fick för mig att det var förra året, vet inte varför.
jag minns dock inte vad jag gjorde när jag fick reda på vad som hände...
hoppas att något liknande aldrig händer igen!
Håller med om att jag hoppas att det får igång verksamheten så fort som möjligt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
683
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 649
Senast: Rie
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 900
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp