Bukefalos 28 år!

30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Gör som ni vill! Strunta i att ta med listan och gör ett eget upplägg. Det var bara ett försök att sporra mera!

Jag kämpar på med min challange och de som vill får hänga på!

Alltså, jag fattar nog ingenting. :D Jag har inte uppfattat just listan som tävlingen, men någonstans nämns det att det är en tävling och inte bara en utmaning och just tävlingsmomentet avstår jag gärna. Listan vill jag vara med på. Om jag får.
 
Det blev ju så rörigt att ta med listan framåt i varje inlägg, så då menade jag gör som ni känner för med listan. Jag ville bara peppa andra att motionera minst 30 minuter dagligen. Vi skiter i att ha någon tävling!
 
Dag två, än går det bra ;)

Frukost - Havre/chiapudding med ett äpple, hackad mandel och kanel. Ett litet glas äppeljuice.

Fika - Kaffe och en kula daimglass.

Lunch - Två små wraps med kyckling, paprika, lök, sallad och tomatsalsa.

Middag - Couscoussallad med hallomi och vitlöksfräst babyspenat.

40 min promenad och magövningar :)
 
Min 4 e dag har gått superbra. Jag har skött maten och även fått ihop 50 minuters motion. Promenad och styrketräning. Hur går det för er andra?
 
Te till frukost.
Sen en wasa sandwich.
En halv fralla med pålägg.
En halv mealbar (nutrilett).
En liten skål gryta på kalvkött.

Min mage gör fortsatt ont och jag ska försöka minnas att ta omeprazol varje morgon.

Dagens motion bestod i att springa efter olydig ponny som inte tänkte komma in från hagen. Och sen hämta in en annan en gång till för att lägga provsadeln på ett annat sätt :rofl:

Nu ska jag fortsätta sova.
 
Min 4 e dag har gått superbra. Jag har skött maten och även fått ihop 50 minuters motion. Promenad och styrketräning. Hur går det för er andra?

Jag orkar inte riktigt redovisa min mat, gör det i appen Lifesum och det får räcka. Dock tycker jag att det går hyfsat! Igår 57 min promenad (om jag inte skrev det) och idag 45 min spinning.
 
Dagens mat:
Frukost: 2 mackor med ost, 4 koppar kaffe med mjölk
Mellanmål: 2 clementiner
Lunch: Max kycklingvingar och en liten pommes (jepp, hade ingen matlåda efter gårdagens fail..)
Middag: Köttfärssås och spaghetti
Kvällsmat: 1 banan

Totalt kaloriintag: 1687 kcal
Tränat bort: 99 kcal
 
Dagens mat:
Delad frukost, innan träning en rågmacka, efter träning en proteindrink
Mellanmål: Fruktsallad o müsli
Lunch: Kycklinggryta med grönsaker och
Mellanmål: Bananbröd (bakat med kokosmjöl och kvarg, inget fett, socker eller vitt mjöl) o te
Kvällsmat: Torsk o pasta, (för lite) grönsaker
Mellanmål: Apelsin
Vatten under hela dagen

Dagens träning: Styrkepass på gymmet, ca 45 min

Hyfsat nöjd med dagen förutom kvällsmaten, det var onödigt kaloririkt
 
Dag 2:
61 min jogg med hundarna
45 min ben- och höftstyrka

Idag hade jag inga uppgifter där det funkade att stå och jobba. Läsa ska jag sätta mig och göra nu.
 
dag 3
1,5h kampsport/aikido. lätt pass
frukost, 2 grovbrö skivor med ost, ett glas oboj med 30% mindre socker.
lunch, en minut maid apelsin juice, lite lite kyckling curry med ris.
kvällsmat, ris och korvstroganof
natt mat, 2 skivor grovbröd med ost.
 
För mej är shopping inget jag gör "till vardags" ;)
Inte heller städar :p Så när jag storstädar hemma blir det faktiskt som ett träningspass.. Skulle nästan va kul med stegräknare när jag städar... Så mkt som jag går ;)

Men idag nya 30 min på cykeln... Och sen pizza och godis så def ingen bra dag ändå ...
Mensen på g skyller på de ;)
 
Jag hade en bra andradag också :)
Frukost: rågrut/finn crisp med smör och ost, te med mjölk
Lunch: spenatsoppa med ägg
Mellanmål: banan och kaffe med mjölk
Middag: hjortskavsgryta med potatis
Kvällssnack: finn crisp med brieost, te med mjölk
Motion: ca 1,5 h barnvagnspromenad.

Hade gärna tränat något mer men det blev sen middag (ca 20.30) och efter det fanns ingen ork eller motivation att gå ut igen, och dagen gick i ett så där fanns ingen tid. Plus att jag efter middagen fortfarande hade 300 kcal kvar att äta och jag ville inte att underskottet skulle bli för stort.
 
Gårdagen blev nog bra kalorimässigt (om jag nu hade räknat sådana) men åt helvete kolhydrats och fettmässigt
Sambon hade varit gullig och köpt hem sushi för att fira min födelsedag. Det var jättegott men jag lider av sviterna idag :o

Frukost: Kaffe med MCT-olja
Lunch: laxfile, broccoli, smör och MCT-olja
Mellanmål_ Lindahls kvarg med en skopa Prenet Bas chokladsmak, blåbär och kokosflingor (pga träningen lås så sent som 8 på kvällen)
Middag: 10 bitar sushi med tillbehör

30 minuters promenad innan lunchen och 60 min ganska lugn styrketräning

På grund av både kvargen OCH sushi igår dras jag med lite kolhydrats-demoner idag samt att min mage är en aning uppblåst och bråkig
 
Få se om jag kommer ihåg gårdagen :P..

Nattmat (ca 00.10): keso och banan
Frukost: Proviva + knäckebröd
Mellis: Banan (tog fram annan mat som glömdes på diskbänken då jag åkte till stallet)
Före middag (eftersom jag var så hungrig): Kvarg
Sen middag: Asiatisk nudelsoppa med kycklingfrikadeller

OMG! Det här är alltså när jag är "duktig" med maten, måltidsfrekvensen annars måste ju vara katastrofal :P. Har sjukt svårt att få in rutin på att peta i mig mat, inte ovanligt att jag vaknar och drar till stallet 4-5 timmar utan att ha ätit nåt vilket sen leder till att jag kastar i mig mat när jag väl kommer hem och kommer på att jag är utsvulten.

Motion: 20 min hundpromenad
Hade jättehöga ambitioner för motion, men pga en smärre familjekris så blev det inte så. Sen så var jag överambitiös med middagen som tog typ över en timme att få till + stall + hinna diska. Sov 5 timmar igår på dagen och ändå hann jag ingenting kändes det som innan det var dags att åka till jobbet igen.

Har varit och lämnat bil på service nu på morgonen, HATAR kollektivtrafiken. Väntade 45 minuter på ett tåg hem och sen fick jag ofrivillig motion i form av en promenad hem då bussen drog framför näsan på mig. Nu ska jag försöka sova en stund, få se hur det går är tyvärr klarvaken känns det som.
 
Drar till gymmet efter jobbet och kör ett tungt styrketräningspass, behöver få utlopp för lite frustration och inget är så bra som att ta i och lyfta tunga vikter.
Man kan få lite blickar när man som rund liten "tant" tar i så det hörs i styrkeavdelningen :rofl:
 
dag 4.
Frukost, 2 ostmackor grovt bröd. Vatten.
Lunch. ris och korvstroganof. Vatten
Kvällsmat. Kassler, svampsås och lite potatis.

Träning 40 min dressyr ridning. Inte så intensivt med frustrerande (kommunikations krock), joggar ev i kväll lite.
 
Är det någon i tråden som har instagram och lägger ut bilder i ämnet så adda gärna mig: narcuruni :)
 
Får man ventilera lita här också? Jag är grymt känslig för olika saker, känsligheten gör mig deprimerad och då orkar jag inte alls kämpa! Jag försöker ju ta dag för dag, men det här med kosten är min värsta fiende. Direkt när jag mår dåligt så går tankarna direkt till att jag vill äta. Allt. Och godis är då giftet som jag egentligen inte tycker är särskilt gott, men som jag ändå vill ha. Tillåter jag mig då att äta precis vad jag vill, då försvinner känslan som på ett eller annat sätt brukar kunna leda till ångest.

Ni hör ju! Jag är ett klassiskt skolboksexempel för det här med känslomässigt ätande/tröstätning.

Gaah! Någon gång måste det ju vända, men att jag skulle kunna gå ned i vikt inom en snar framtid känns inte möjligt för tillfället...
 
Får man ventilera lita här också? Jag är grymt känslig för olika saker, känsligheten gör mig deprimerad och då orkar jag inte alls kämpa! Jag försöker ju ta dag för dag, men det här med kosten är min värsta fiende. Direkt när jag mår dåligt så går tankarna direkt till att jag vill äta. Allt. Och godis är då giftet som jag egentligen inte tycker är särskilt gott, men som jag ändå vill ha. Tillåter jag mig då att äta precis vad jag vill, då försvinner känslan som på ett eller annat sätt brukar kunna leda till ångest.

Ni hör ju! Jag är ett klassiskt skolboksexempel för det här med känslomässigt ätande/tröstätning.

Gaah! Någon gång måste det ju vända, men att jag skulle kunna gå ned i vikt inom en snar framtid känns inte möjligt för tillfället...
Finns det något annat som kan dämpa ångesten? Något annat du kan ta till? När jag får ångest (ofta. mycket. hårt.) så går jag. Går och går och går tills rytmen i stegen och musiken i öronen lugnat själen. Vad kan du göra (förutom att äta) för att lindra, dämpa och ta kontroll över känslorna?
 
Får man ventilera lita här också? Jag är grymt känslig för olika saker, känsligheten gör mig deprimerad och då orkar jag inte alls kämpa! Jag försöker ju ta dag för dag, men det här med kosten är min värsta fiende. Direkt när jag mår dåligt så går tankarna direkt till att jag vill äta. Allt. Och godis är då giftet som jag egentligen inte tycker är särskilt gott, men som jag ändå vill ha. Tillåter jag mig då att äta precis vad jag vill, då försvinner känslan som på ett eller annat sätt brukar kunna leda till ångest.

Ni hör ju! Jag är ett klassiskt skolboksexempel för det här med känslomässigt ätande/tröstätning.

Gaah! Någon gång måste det ju vända, men att jag skulle kunna gå ned i vikt inom en snar framtid känns inte möjligt för tillfället...
Man får bryta ett dåligt beteende med ett annat. Det bästa mot kraftlöshet och matthet är träning. Monotont arbete som får dig att göra ev med energi rensa tankarna och bara gå på.
Jag är likadan, när något går dåligt och jag mår dåligt så är det chips och salta saker som är tröstmaten.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 940
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp