Bukefalos 28 år!

30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Igår var en bra dag på de flesta sätt, åt knappt 1600 kcal, gick drygt 16 000 steg, och rörde på mig i en dryg timme.

Idag har jag visserligen gåttt drygt 14 000 steg och rört på mig i över en timme, men jag har också ätit två (!! :eek: ) semlor! Det var inte alls planerat... ångrar mig så klart nu, kaloriintaget är drygt 1700 kcal för i dag... Usch! :(

Tillägg: Fast enligt min Fitbit har jag tydligen gjort av med 2270 kcal idag, så det blir drygt 500 kcal i underskott ändå. Inte så farligt alltså! Nu känns det bättre (så länge jag förtränger att jag inte riktigt litar på Fitbit:ens kaloriuträkningar...).
 
Man får bryta ett dåligt beteende med ett annat. Det bästa mot kraftlöshet och matthet är träning. Monotont arbete som får dig att göra ev med energi rensa tankarna och bara gå på.
Jag är likadan, när något går dåligt och jag mår dåligt så är det chips och salta saker som är tröstmaten.

+ @Nixehen: Motion hjälper ju faktiskt till att rensa skallen. Har börjat lite smått att ge mig ut och promenera när det händer. Jag gjorde det nu också, gick 5,5 km på ca 55 min och sprang faktiskt en hel kilometer av det! Och det kändes bra! :D Har nog inte gjort det på typ 10 år faktiskt...

Duktigt av mig tycker jag!
 
Dag tre och idag känns det lite hattigt med maten, tyvärr.

Frukost - Havre/chiapudding med en halv banan, lite kokoschips och kanel. Ett litet glas mjölk.
Fika - Kaffe och en kula daimglass (anar ett mönster här men nu är glassen slut :up:)
Lunch - Bulgur, grönkål, vitkål, broccoli, grillad kyckling, oliver och minimozzarella från en sådär salladsbar..
Mellanmål - Smoothie med blåbär, banan, havregryn och vaniljyoghurt.
Kvällsmål - Äggröra, knäcke, en minikexchoklad, en jättestor jordgubbe och te.

Gick på spinning idag, så 50 min motion :)
 
Igår åt jag 1/2 "skördelycka" med Bregott och skinka.
1 ICA kvargmål hallon.
1/2 mörk fralla med ost/skinka/grönsaker.
1 Lindahls kvarg persika/passion.
1/2 Wasa sandwich.

Te med mellanmjölk. 1 Witamin well, 5dl mycket utspädd juice (2dl drickfärdig spädd till 5dl totalt).

Somnade vid 15, uppe någon timme med sambon vid 18-19 och sen somnade jag om.
 
Dag 3 var ingen vidare dag. Räknar jag med hundpromenad så skrapar jag så klart ihop mer än 30 minuters rörelse, men annars satt jag mest och jobbade hela dagen. Ingen läsning och inte stod jag upp och jobbade. Bom, med andra ord.
 
Igår blev det bara 30 minuters promenad, funderade på att åka och träna men var så seg efter bara två timmars sömn.

Frukost: Päron, 1 pannkaka m stevia på
Lunch: Nudelsoppa
Middag: Purjolökssoppa m proteinbröd
Kvällsmål: Proviva + proteinbröd
 
Vad intressant det är att läsa vad ni andra äter! :up:

Min dag igår:
Frukost: tre rågrut med smör och ost, kaffe med mjölk
Lunch: spenatsoppa med ägg, två rågrut med smör och ost
Mellanmål: en banan, köpelatte för att inviga mugghållaren till barnvagnen
Middag: thaigryta gjord på kycklingfilé, Go green grytbas thai curry, broccoli och paprika.
Kvällssnack: finn crisp och brieost
Träning: 50 min + 2,5 h barnvagnspromenad (för mycket men jag ville maxa utevistelsen i det fina vädret), 10 min styrketräning (knäböj, armhävningar, plankor), 45 min mamma-baby-yoga
 
Gårdagen matintag
Frukost: sedvanliga kaffe med MCT-olja + en ost/salamirulle (var hungrig efter gårdagskvällen sushi)
Lunch: Laxfile med broccoli och smör
Innan träning: en skopa BCAA
Efter träning: en portion proteinpulver
Middag: blomkål och svartkål ugnsrostade med kokosolja, chiliflakes och havsalt. Två pocherade ägg och riven lagrad ost

Förutom lunchpromenaden på 30 minuter så kom jag även efter mycket om och men iväg till gymmet och körde 60 minuters styrketräning. Testade göra en armhävning på golvet (jag gör dom lutad mot en stång normalt) och det fungerade nästan :up: en månad till och jag ska åtminstone göra hälften av repsen på golv
 
Idag blev det lite motion! 30 min totalt, 20 min crosstrainer och 10 min roddmaskin. Funderade på att gå ut och gå för en stund sedan så jag skulle kunna unna mig ngt ikväll, men jag är för trött så jag får avstå i kväll!
 
1/2 Skördelycka med skinka.
1/2 burk kvargmål hallon.
1/2 Wasa sandwich.
1/2 fralla medbost/skinka/grönsaker.
1/2 proteinbar.
1 liten skål gryta med kalv, potatis och morot.

Te med mellanmjölk, ca 3dl mjölk, 1 liter te. En vitamin well hydrate, utspädd juice.

Snart ny vecka och nya tag. Och ja, jag äter för lite, ffa för lite proteiner.
 
Fail på dagens motion men jag är snäll mot mig själv och satsar på minst 60 minuter imorgon. Maten är inte heller något att skryta med, ska planera upp nästa vecka lite bättre. Jag hade tänkt runda av med ett glas vin och lite choklad ikväll men det blir renoveringsjobb istället, lika bra det kanske :cool:

Frukost - Havre/chiapudding med en halv banan och kokoschips samt fyra jordgubbar.
Fika - Kaffe och en bit banoffepaj...
Lunch - Pasta och köttfärssås, rivna morötter, majs och grönsallad.
Mellanmål - ett äpple.
Middag - En halv sån där fryst mozzarellapizza, 5 jordgubbar.
 
Frukost: Banan
Frukost 2 (efter promenad): tonfisk
Lunch: Nudelsoppa
Mellis: Kvarg + en bit mörk choklad
Middag: Kyckligfärsbiffar med potatis och ugnsgratinerad broccoli
Kvällsmål: 6 riskakor medans resten av familjen fredagsmyste med chips

Promenad 40 minuter
Styrketräning 90 minuter
 
Rapport från gårdagen (dag 4): Stod upp och jobbade i flera timmar och så blev det 34 minuters jogging. Ingen läsning tyvärr (mer än en stor bunt tentor).
 
dag 5
ingen träning, tog sovmorgon och jobbade sen sent.
Frukost: grov bröd med ost. Oboj
lunch: ris och korvstroganof.
kvällsmat: kyckling nuggets, pommes och bbq sås :banghead:. Skit trött och hungrig efter jobb och en timme tills bussen gick. Var bara 6 bitar kyckling och en liten pommes (om det hade varit bättre:grin:)
 
Så här ser min frukost ut idag:

Halv Rund & God: 75 kcal
1 msk keso mini: 11 kcal
Halv avokado 33g: 58 kcal
2 tsk romantica körsbärstomat: 10 kcal

Hade inte alls behövt en halv avokado, men åt resten ändå när jag nu varit ute och gått/sprungit lite.

Smoothie:

140g mellanfil: 63 kcal
100g ekologisk kvarg lätt: 64 kcal
100g hallon: 47 kcal
1dl vatten: 0 kcal
1 ekologisk banan, 65g: 65 kcal

Smoothien delar jag på två gånger. Sen ska jag tillägga att min kost har varit väldigt varierad i veckan, men nya tag.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 974
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp