3000 kvadratmeter åker

@Magiana
Här är lite bilder på smaksatt honung som finns att köpa hos oss:

N46ILQF.jpg


cW5Uvc9.jpg

svn9WeU.jpg


elOcNIo.jpg


6ByJjRV.jpg


hqY2lW5.jpg
hKjrYqK.jpg
Men vilken fin honung. Skickar ni med??
 
Plantera en JÄTTEstor labyrint! En med höga häckar alltså, som man inte kan se över. Sen kan det bli en turistattraktion. Se bara till att kolla den varje kväll ifall nån inte hittat ut :D Eller skicka in en hund som är bra på personspår.

(Ovanstående, dvs labyrinten, är en av min mans vilda fantaster ifall vi hade extra mark. Jag tycker ide'n låter kul men vilket jobb för den som ska hålla häckarna trimmade.....)

(Det finns en sån labyrint i en av mina favorit-trädgårdar i Cornwall. Minns inte vilken, Glendurgan kanske?) (Jo, Glendurgan!! https://www.flickr.com/photos/atoach/3863324152 )
 
Du nämnde förut att man har egna höns för att köpeäggen är dyra. Med bara 3 höns lär de egna äggen bli dyrare.

"Tiny house" är ett begrepp jag känner till. Jag har själv varit inne på att bygga en vagn att bo i men skrotade tanken p.g.a. att jag inte vill fylla någon vattentank på vintern och ej heller tömma någon avloppstank på vintern. Utan dusch och tvättmöjligheter vill jag inte bo och då är det fast rördragning som gäller för vatten och avlopp (och då kan nog inte vagnen räknas som tillfälligt uppställd längre). Jag tror det är ganska få som klarar att bo utan vatten och avlopp. Sådant funkar bara på sommaren och under en kort period.

Egna vinbärsbuskar har jag. Den svarta gav ingen skörd i år. De röda har jag fler av och de gav skörd även i år. Jag är egentligen inte så förtjust i vinbär.
Du måste prova vita vinbär! Smakade för första gången i år och jag är helt såld! Kommer absolut att köpa en sådan buske när jag har vägarna förbi växhuset nästa gång.
 
Den behöver inte limmas fast. På bår gamla ho fanns en lös sil som bara låg över avloppet, fångade upp allt och sedan lyfte man silen och slängde matresterna och la tillbaka den igen

Beror ju lite på hur själva avloppsanslutningen till hon ser ut, men det brukar finnas lösningar för att hitta en sil även till äldre modeller.

En lös variant är denna, 18 kr
7331210119569_2_39584.jpg

http://www.icahemma.se/avloppssil-vit-40mm-ica-home--p-31432-c-1699.aspx

Silkorg heter motsvarande variant på Jula, till annan typ av bottenventil (IKEAS gamla)
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp