Bukefalos 28 år!

Belethien

Trådstartare
Sitter här och funderar på att försöka med 7 games. Dock fattar jag inte riktigt cirkelleken där det står "medan han rör sig i en cirkel runt dig, står du helt stilla....och låter repet byta hand bakom ryggen" hur får det hästen att vända sig? Har försökt mig på det med hunden som försökskanin men det gick inte bra XD

Någon som kan bidra med bilder steg för steg (ritade kladdiga går lika bra så länge jag kan förstå dem) eller något i den vägen? En video? Något alls? :o
 
Sv: 7 Games

Har bara läst på nätet och inte haft nån instruktör men jag fattar cirkelleken som så här: Säg att du har hästen på din högra sida och grimskaftet i din högra hand. Du fattar grimskaftet med vänster hand framför din kropp, och för vänsterhanden (och därmed grimskaft och förhoppningsvis hästen också) i en cirkel runt din egen kropp och slutligen bakom din egen rygg. Där fattar du grimskaftet med din högra hand, och för fram handen o hästen tills hästen står vid din högra sida igen. Sen kan man så klart utöka detta till att göra det åt andra hållet, flera varv mm.

Funkar bra med min unghäst :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 679
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 198
Senast: mars
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 152
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp