90 dagar - 2024 Edition

Kom i säng lite för sent i måndags då jag sov länge efter nyårsafton, men annars varit duktig på att lägga mig i tid.

Fått till tre träningspass men det var på ren vilja. Korta pass, men de blev av. Hade jag inte varit med i den här tråden och inte ville misslyckas första veckan hade det nog blivit max ett pass.
 
Lika snabbt som jag lade till styrketräning i veckoschemat, lika snabbt tas det nog bort. :angel: Försökte mig på ett pass efter yogan idag men jäklar vad kroppen stretade emot. Tror faktiskt att jag nöjer mig med yoga varje dag den här månaden!
 
Första veckan känns rätt bra; visst kunde jag tänka ännu mer på kosten men måste börja någonstans och det har jag gjort; lite mindre onyttigt :). Har överlag använt mobilen lite mindre och läst mer i min bok; så börjar bra på så sätt :).
 
Nybliven pensionär här, och jag har massor av planer vad jag ska hinna och orka, men en vana jag tänkte börja med är tre solhälsningar varje morgon ☀️ Tror den här stelnande kroppen skulle må bra av det 😅
Svarar själv - det föll direkt då jag dan innan nyårsafton började bli förkyld och hela veckan hostat, snorat och inte haft nån röst 😩 börjar i morgon 🤩
 
Det enda jag saknar i mitt kök just nu är mjölk och mjukt bröd. Det hade varit så himla gott med varm choklad och en macka när jag kommer in från kylan ute. Men eftersom det inte är något nödvändigt egentligen så får det vara. Har knäckebröd som räcker ett tag framöver, och när jag väl tar tag i att baka bröd så kommer jag ju ha det också.
Har säkerligen några varma koppen som är dags att göra åt också, blir fint som uppvärmningsdryck istället för oboy.
 
Gör en liten utvärdering för mig själv från första veckan:
Är nöjd! Känns skönt att komma igång igen med mål och planering. Har inte yogat ordentligt på ett halvår så det är tufft att kämpa sig tillbaka just nu, men det går! Tycker överlag att jag känner mig mer balanserad och humöret har varit både jämnare och bättre. Just det där med att ha klart för sig vad jag faktiskt ska göra under en dag hjälper verkligen, min hjärna är överlag ganska splittrad med många intryck och tankar som drar i mig. Med hjälp av habit trackern kan jag lättare hålla fokus och jag har känt mig mer nöjd vid dagens slut och stressnivån har sjunkit. :)
 
Efter första veckan har jag två träningspass, en bok och nästan ett pussel klart. Är tyvärr sjuk nu så kommer halka efter på träningspassen men det andra finns det inget hinder för.

Utöver det har jag hittills i år hållit min gräns på max 45 minuter instagram per dag.
 
Jag har samma mål som innan i höst (typ) de första 30 dagarna.

Första veckan får vara att bara plocka fram mina träningsgrejer (det är jobbigast av allt), sen vill jag fokusera på styrka på överkroppen och bålen.
7 träningspass totalt i januarimånad.

En lunchrast i veckan ska det lyssnas på meditation/affirmations av något slag.

Cykla två gånger med hunden.
Har inte plockat fram träningsgrejer (kan ärligt säga att jag glömt det, men ska ta och göra det imorgon).

Jag har ingen ro till att lyssna på meditation på min lunchrast- vilket egentligen säger mig att det är extra viktigt att se till att jag har en möjlighet att göra det.
Har däremot lyssnat/ mediterar två kvällar efter släckning.

Här är bara is och åter is på vägarna, men räknar med att det töar bort inom 2 veckor och att jag kan ta mig ut med vovven.

Lägger till att jag plockat bort spelen jag haft på mobilen. Vill inte ha det alls som förströelse.
Hade egentligen velat pausa FB/ insta x antal timmar om dagen men kunna använda mobilen förövrigt.
Någon som har koll om det finns något sånt "barnlås" till en Android?
 
Har inte plockat fram träningsgrejer (kan ärligt säga att jag glömt det, men ska ta och göra det imorgon).

Jag har ingen ro till att lyssna på meditation på min lunchrast- vilket egentligen säger mig att det är extra viktigt att se till att jag har en möjlighet att göra det.
Har däremot lyssnat/ mediterar två kvällar efter släckning.

Här är bara is och åter is på vägarna, men räknar med att det töar bort inom 2 veckor och att jag kan ta mig ut med vovven.

Lägger till att jag plockat bort spelen jag haft på mobilen. Vill inte ha det alls som förströelse.
Hade egentligen velat pausa FB/ insta x antal timmar om dagen men kunna använda mobilen förövrigt.
Någon som har koll om det finns något sånt "barnlås" till en Android?

Har Android men ingen aning om nån sån funktion. Logga ut så det blir omständigare att kolla?
 
Har inte plockat fram träningsgrejer (kan ärligt säga att jag glömt det, men ska ta och göra det imorgon).

Jag har ingen ro till att lyssna på meditation på min lunchrast- vilket egentligen säger mig att det är extra viktigt att se till att jag har en möjlighet att göra det.
Har däremot lyssnat/ mediterar två kvällar efter släckning.

Här är bara is och åter is på vägarna, men räknar med att det töar bort inom 2 veckor och att jag kan ta mig ut med vovven.

Lägger till att jag plockat bort spelen jag haft på mobilen. Vill inte ha det alls som förströelse.
Hade egentligen velat pausa FB/ insta x antal timmar om dagen men kunna använda mobilen förövrigt.
Någon som har koll om det finns något sånt "barnlås" till en Android?
Under Digitalt välbefinnande i inställningsmenyn finns det apptimer för mig. Det ser inte ut som det gjorde när jag använde den, men tror det funkar likadant. Man ställer en tid (nu kan man specificera per veckodag) som appen får användas, sedan blir den grå resten av dagen.:)
 
Under Digitalt välbefinnande i inställningsmenyn finns det apptimer för mig. Det ser inte ut som det gjorde när jag använde den, men tror det funkar likadant. Man ställer en tid (nu kan man specificera per veckodag) som appen får användas, sedan blir den grå resten av dagen.:)
Tack! Jag var säker på att jag sett att något sånt fanns.

Edit: där hittade jag även översikt för hur mycket tid jag lägger på sociala medier och det var mindre än jag trodde! Jag går nog lätt in och strökollar än att jag sitter där längre stunder. Blir ändå timer på 1h om dagen och sen vill jag banta ner det till 30 minuter.
 
Senast ändrad:
90 dagar - dag 11!

Status för mig:

1000005083.jpg


Kan konstatera att jag håller en bra nivå! Tror förstås också att det är enklare nu eftersom det handlar om vanor jag kört förut och även till viss del upprätthållit mer eller mindre utöver perioderna med 90 dagar. Tror även att jag har hittat mig en rimlig nivå också, hittills känns inget för tungt (eller ja, PMS-vecka på ingång, fråga mig igen i helgen :angel: ).

Hur går det för er andra? :) Något ni lagt till, modifierat, tagit bort? Hur är känslan?
 
90 dagar - dag 11!

Status för mig:

Visa bifogad fil 136589

Kan konstatera att jag håller en bra nivå! Tror förstås också att det är enklare nu eftersom det handlar om vanor jag kört förut och även till viss del upprätthållit mer eller mindre utöver perioderna med 90 dagar. Tror även att jag har hittat mig en rimlig nivå också, hittills känns inget för tungt (eller ja, PMS-vecka på ingång, fråga mig igen i helgen :angel: ).

Hur går det för er andra? :) Något ni lagt till, modifierat, tagit bort? Hur är känslan?
Jag har inte köpt något onödigt hela den här veckan i alla fall 😁 tränat två gånger den här veckan och borde hinna en till i helgen också. 😊
 
Jag har gått och lagt mig i tid hela denna veckan. Nu ska jag vara ledig i över två veckor och målet var att gå och lägga mig i tid just när jag jobbar, så det målet kommer jag klara närmaste tiden.

Har tränat två gånger denna veckan och hoppas få till ett pass i morgon också. Sedan ska jag iväg på resa så det kan bli lite svårt med träning. Det är en rundresa så jag vet inte riktigt hur mycket fritid vi har, men yogamattan och ett nedladdat Tabata-pass får följa med. Jag kommer räkna t ex halvdagsvandringar i naturreservat och liknande som träning under denna period.
 
Jag har upptäckt att jag inte klargjort en sak för mig själv. Har undvika onödiga inköp ju, inklusive mat. Tänkte då egentligen på det jag okynnesköper i mataffären men nu vet jag inte hur jag ska göra med hämtmat. Då och då unnar jag mig det på helgen men det är definitivt inte nödvändigt…
 
Har tappat bort all träning fullständigt. Eftersom jag inte tycker det är speciellt kul med träningen men jag tycker om att känna mig stark så börjar jag väldigt smått bara för att få in rutinen. Började redan 28/12 med att göra minst 10 squat om dagen, för några dagar la jag till 10 tåhävningar vilket automatiskt gjorde att jag ökade träningen så det blev 2 repetitioner av varje övning. Så nu kör jag så ett tag för att så småningom lägga till nått mer. Har kört varje dag sen 28/12.
 
Jag har gått och lagt mig i tid hela denna veckan. Nu ska jag vara ledig i över två veckor och målet var att gå och lägga mig i tid just när jag jobbar, så det målet kommer jag klara närmaste tiden.

Har tränat två gånger denna veckan och hoppas få till ett pass i morgon också. Sedan ska jag iväg på resa så det kan bli lite svårt med träning. Det är en rundresa så jag vet inte riktigt hur mycket fritid vi har, men yogamattan och ett nedladdat Tabata-pass får följa med. Jag kommer räkna t ex halvdagsvandringar i naturreservat och liknande som träning under denna period.
Det blev ett yogapass idag, så jag är i mål för denna veckan.
 
....
Hur går det för er andra? :) Något ni lagt till, modifierat, tagit bort? Hur är känslan?

Jag har kört meditation/avslappning efter varje släckning nästan så väldigt nöjd med det.
Har inte plockat fram mina träningsgrejer :banghead: Får bli kvällens projekt. Jag glömmer det och kommer på det när jag sitter i bilen typ.

Cyklat med hunden idag!

Så ett tveksamt bra..?

Hade velat testa någon meditation på morgonen för att se om det ger mig lika mycket.

Tanken var att börja lugnt och lägga till mer efterhand.
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 217
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 837
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp