Älskade getter!

12135159_1721897181367105_1566919680_n.jpg


Trots att matte har sparat så mycket sly är det stenarna som är bäst. Alltså, getter ser så jäkla roliga ut när de hoppar. Det är liksom inte ett hopp utan flera i ett :up:
 
Hur mår getterna, @aprilmaj ? :)

Jag såg filmklippet Tree Goats, getter i träd, häromdagen och tänkte det att, hur hägnar man in getter?
Getterna mår bra men de är sedan en vecka tillbaka lite försummade pga Valp. Det är svårt att såga ner mängder av sly när Valpen ska bita i sågen...

Getter, eller mina getter i alla fall, är så milda när man handskas med dem. De är gosiga och samtidigt försynta och ändå bra på att föra fram vad de vill. Fascinerande djur. Verkligen!

Jo, de är bra på att klättra. De älskar sina stenar och att hoppa emellan dem. De träd som finns i hagen har inte så lågt sittande grenar, tursamt nog. Jag har sex eller sju, minns inte, eltrådar och den högsta är på 1,50:s höjd. Men om de vill kan de ta sig ut ändå. Det har de gjort vid ett par tillfällen: En gång var det en vessla som skrämde slag på dem och den andra gången ville de bara sällskapa. Jag brukar ha dem lösa ganska ofta, för de sticker ingenstans. De vill bara umgås :love:
 
Jo, de är bra på att klättra. De älskar sina stenar och att hoppa emellan dem. De träd som finns i hagen har inte så lågt sittande grenar, tursamt nog. Jag har sex eller sju, minns inte, eltrådar och den högsta är på 1,50:s höjd. Men om de vill kan de ta sig ut ändå. Det har de gjort vid ett par tillfällen: En gång var det en vessla som skrämde slag på dem och den andra gången ville de bara sällskapa. Jag brukar ha dem lösa ganska ofta, för de sticker ingenstans. De vill bara umgås :love:

Jösses, men å så trivsamt det låter. Jag brukar tänka att jag skulle vilja ge en get till min hund, jag tror att de skulle förstå varann, haha. Hoppas valpen och getterna blir kompisar. :)
 
Idag fick tjejerna gå ut i sin nya hage. De älskade nivåskillnaderna och alla nya stenar och klippblock.

13092484_464735263732374_949523387_n.jpg


13129472_208358326217680_248853723_n.jpg


Edit: Oj, varken nivåskillnader eller stenblock syns visst på de här bilderna :D
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 137
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 734
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 595
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 310
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp