Bukefalos 28 år!

Älskade Starport

martha

Trådstartare
Älskade Älskade Starport.....

Vår unga underbara vän i stallet gick ifrån oss i natt, en bilolycka tog hennes liv...endast 18 år gammal.
Malin hade 2 licenslopp kvar innan hon skulle bli klar, hon skulle låna min Friendly på torsdag då hennes blivit halt...hon skulle på bal....hon skulle på elitloppet om 14 dagar....Hon höll på med körkort...hon skulle ju så mycket. Hon hade ju så mycket kvar...
Igår kväll vid halvåtta tiden var hon ute med sin Lilla "Lillen"...en shettishingst på 2 år och dom såg så roliga ut ihop...han såååå liten och en "JÄTTE"speedcart på sig med en Malin på pallen :love:

Våran älskade Malin...varför...varför...

Finns det nån rättvisa i Världen ?

Vet inte om det är rätt eller fel att skriva denna tråd ...men jag saknar henne så förbannat mycket redan.....:(:(:(:cry:

cheval-brume-animaux-sortie-plage-912275.jpg
 
Sv: Älskade Starport

Men herre Gud vad är det du skriver...... :cry: :cry: :cry:
Vad ledsen jag blir, bara 18 år gammal.
Så kolossalt onödigt. Så mycket liv kvar.

Stora, stora tröstkramar. :love:
 
Sv: Älskade Starport

VAD!!!!!??? :cry::cry: Kände henne visserligen inte så väl men man blir ju så........... :cry::cry:
 
Sv: Älskade Starport

Ja det är så hemskt alltihopa.....igår kväll var hon så full av liv.....Imorse såg vi att hon skrivit på tavlan att hon skulle vara borta elitloppshelgen...men hon kunde ta nån annan dag i stället på stalljouren....
 
Sv: Älskade Starport

Usch vad jobbigt att se saker hon skrivit och planerat... :cry:

Stoooor tröstkram till er alla i stallet... :love:
 
Sv: Älskade Starport

Vill verkligen beklaga denna hemska och oförståeliga förlust.

Din bild får mig att tänka på en psalm..


Var inte rädd. Det finns ett hemligt tecken,
ett namn som skyddar dig nu när du går.
Din ensamhet har stränder in mot ljuset.
Var inte rädd i sanden finns det spår.

Han älskar dig, han väntar dig i kväll
en kväll när du förstår hans hemlöshet
och hur han längtar efter dina steg:
från evighet har han stämt möte här.

Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn,
du ser den inte nu men färdas dit.
En dag ska du bekänna högt hans namn,
hans kärleks frid som ingenting begär.

Du är på väg. En dag blir natten vit.
En dag och stjärnor växer ur hans famn,
Var inte rädd det. Det finns en mörklagd hamn,
du ser den inte nu men färdas dit.


Mina tankar går till hennes vänner och anhöriga.:cry:
 
Sv: Älskade Starport

Men tack snälla......

Ja det är många som behöver stöd..främst hennes 19 åriga väninna som körde bilen....dom som var i framsätet klarade sig oskadda o Malin dog omedelbart.. Stackars stackars hennes vänner......

Vilken underbar "dikt"...nu trillar tårarna på mig igen...

Och vi kommer inte att kunna läsa hennes inlägg här på buke , det var alltid haha, hehe, o hihi....
 
Sv: Älskade Starport

Usch så jävla tråkigt, känns ju ändå som man känner folk här:cry: Nä, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... Så jävla tråkigt.
 
Sv: Älskade Starport

Ja jag känner oxå en otrolig sorg, hon var i samma stall som mig!!! Hon brukade åka med mig till stallet eller hem ibland.... GUUUUUUUUD VARFÖR!!???

Malin!!!! Jag VI saknar dig så oerhört VARFÖR??? JA detta går EJ att fatta!!!!!!!!!!!!

Vila i frid Malin "RIP"
 
Sv: Älskade Starport

Vad fruktansvärt att höra!!! :cry: :cry: :cry: :cry:
Vad orättvist livet är! Lider verkligen med er!

*mängder med tankar från mig*
 
Sv: Älskade Starport

Vad sorgligt och ledsamt. :cry: Hon var ju "bara barnet".
Livet är så grymt ibland. :crazy:
Mina tankar går till Malins anhöriga och vänner.

Vila i frid.
 
Sv: Älskade Starport

:cry: blir alldeles tom...... för svårt att ta till sig... Vi skulle juh ses om 14 dagar.. vet inte vad jag ska skriva/säga.. mer än Vila i Frid Malin.
 
Sv: Älskade Starport

vet inte vad jag ska skriva, finns inga ord.. men känner att jag måste skriva nånting.. mina tankar finns hos henne vänner och anhöriga..
 
Sv: Älskade Starport

Jag kännde Malin hon var en av mina närmasta vänner. Malin, jag och tre andra vänner skulle på elitloppet och hade planerat detta länge, senast i går satt vi och pratade om vårat sista licenslopp på torsdag. När hennes mamma ringde i morse ville jag inte förstå att det var sant och jag har inte fattat det än. Det som hände går aldrig att acceptera. Hon kommer alltid finnas i mina tankar saknar henne så otroligt mycket. Lider med henns familj och vänner.




Saknar dig, du kommer alltid finnas i våra hjärtan
 
Sv: Älskade Starport

Till alla Starport´s vänner och släktingar, jag tänker på er. Finner inga ord :cry:.
Kom att tänka på den här låten. Den är så fin, kanske kan skänka någon liten tröst.
 
Sv: Älskade Starport

Min lilla Malin, du var som en extra syster till mig ........
Kommer att bli så tomt utan dig i stallet, du var alltid pigg och glad och med en massa ideer och planer. Du ställde alltid upp om jag behövde hjälp med hästarna, följde med på trav.
Och du älskade min Heffaklump ........du ville så gärna ha monte licens och få rida honom i lopp. Du var så glad över att ha hittat en balklänning, och du fixade teori provet!!

Jag bara väntar på att du ska dyka upp i stallet, eller att det ska komma ett sms från dig.

Jag ska ta hand om Lillen åt dig så länge som din mamma vill det.

Vila i frid, lilla Malin

Kram Sofia
 
Sv: Älskade Starport

Man blir så ledsen när något sådant här händer, trots att jag inte kände henne så väl så tyckte jag hon verkade vara så mysig och snäll... :(
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 252
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså. Seriöst. Jag har inte gjort annat än velat sluta med dansen, helt. Senaste...månaden? Eller ok, innerst inne vet jag att det...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: GotAsecret
·
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp