Bukefalos 28 år!

Plugga + häst - bo hemma eller borta?

evangeline04

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag jobbar deltid och studerar en fristående högskolekurs på distans. Vi har två hästar på gården med eget stall, varav en är min, Figaro på 14 år och Dexter på 18 år. Dexter är min mammas men jag har med tiden tagit över mer och mer, så nu sköter jag båda hästarna själv. Då jag endast hinner med att rida Figaro, pga både jobb och studier, så har Dexter blivit halvpensionär. Min mamma köpte Dexter när jag var liten och red honom under några år, och efter det har min äldre syster ridit på honom. Nu bor hon en bit hemifrån i lägenhet och har inget brinnande intresse längre. En vän till min syster kommer ett par gånger i månaden och rider honom, i övrigt är det helt och hållet jag som sköter hästarna och stallet, vilket jag trivs bra med. Det är avkopplande och jag älskar dem över allt annat. Nu till problemet - Självklart vill jag flytta hemifrån, och det snart, just för att jag känner att jag vill ha något eget. Jag skulle gärna vilja utbilda mig till journalist, men samtidigt lockar det i nuet mer att resa runt och se världen. Dock är det svårt för mig att lämna hemmet på grund av hästarna. Jag har en fin relation till mina föräldrar annars och boendet hemma funkar jättebra. Om jag inte är hemma skickar min mamma min pappa att ta hand om dem, och han har inte bra hand med djur, så jag vill inte han gör det, men jag har inget val om jag inte är hemma. Om jag skulle studera skulle jag såklart vilja ta Figaro med mig, men vad blir det då av Dexter? Jag offrar allt för Figaro och vill absolut inte sälja honom. Bredvid vårt hus finns ett brygghus som är som en liten lägenhet med kök och badrum. Där turas min bror, som arbetar halva året utomlands, att bo, men alla hans saker är kvar där, så det känns inte helt som mitt eget. Min plan är att ta körkort till sommaren och sedan kanske åka ut och resa till hösten. Med ett körkort kan jag bo inne i stan och åka ut till stallet. Jag har inget fast jobb, men jag har under åren sparat en hel del pengar då jag jobbat hela tiden. Eller ska jag studera borta och ta Figaro med mig i alla fall? Det känns hemskt mot Dexter och mina föräldrar och jag tycker att det är svårt att ta upp det med dem. Vad hade ni gjort? Endast seriösa svar, tack! Vad tycker ni? Ska jag bo i den lilla lägenheten och studera i en närliggande stad? Eller ska jag flytta och ta Figaro med mig? Eller skaffa någon form av fodervärd när jag studerar? Fast jag vill inte skiljas från honom. Jag är villrådig och behöver tips! Vad hade ni gjort?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 707
Senast: sjoberga
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 674
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 531
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp