ändrat färg?!!

F

FannyoArre

jag har en kull kattungar hemma, de är svart/vita...Trodde jag iaf ända tills jag upptäckte för ett par dagar sen att den som varit mörkast i pälsen börjat få mönster. men det syns bara i solen. Idag så lyckades jag få en bild som visar på ett ungefär hur teckningen ser ut.. Jag tycker den verkar bli tabby tecknad men jag är usel på sånt här så....Nån som kan ge mig bättre kunskap?? ( det ska vara vanliga bondkatter men de har polydaktyli oxå.)

Obs: bilden är tagen med mobil så man ser inte hela mönstret.

297981_10150428169329972_648594971_10960032_5983376_n.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ändrat färg?!!

Både tabbymönster med mycket mörkt (som det ju ser ut som på bilden) och skäldpaddor med lite rött kan se väldigt mörka ut när de är små för att sedan "spricka upp" i mönstret. Vänta och se helt enkelt.

(Sen finns det ju något som kallas spökmönstring som är när ett "underliggande" mönster syns igenom en solid färg trots att katten genetiskt är omönstrad. Det syns också bäst på ungar och i kraftigt ljus, och växer ofta bort.

Exempel på spökmönster (inte den allra bästa bilden dock...):

Kunge3-0003.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 256
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Sampi
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
35 901
Senast: Trott
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp