Ännu en "göra slut" tråd.

Ja, hur har det gått..
Han ångrade sig. Givetvis.
Men han ville inte bli tillsammans igen utan ses som vanligt för att jobba upp vår relation. Inte känslomässigt säger han utan mer relationsmässigt. Han vill testa och se så det blir bättre vilket samtidigt låter sunt men också konstigt.. Jag vet inte. :(

Börjar med att ursäkta hur jag kommer uttrycka mig men....

BULLSHIT, alltså blev fysiskt illamående av att läsa detta. Gud vad jag hoppas en dag att kvinnor slutar gå på sådant där jävla skit snack.
Klart han ångrar sig, han hade ju en trygghet i förhållandet. Men han säger ju som det är, han vill inte ha ett förhållande. Han vill bara få träffa dig tills hans hittar någon annan.

Jag har gått på det själv som ung, har även spelat samma kort som honom. Vilket jag skäms över, men jag var 16 och skyller faktiskt på att jag var ung och dum! (vi var ihop sedan sjuan och det var mitt första förhållande, förlovad och allt :P)
 
Ja, hur har det gått..
Han ångrade sig. Givetvis.
Men han ville inte bli tillsammans igen utan ses som vanligt för att jobba upp vår relation. Inte känslomässigt säger han utan mer relationsmässigt. Han vill testa och se så det blir bättre vilket samtidigt låter sunt men också konstigt.. Jag vet inte. :(

Jag tycker inte att det låter sunt utan fegt. Håller med @Lovisaleonora om att det verkar lämpligt att gå vidare, men mitt tips är att vara tydlig mot dig själv med att du inte gör det för att det eventuellt ska finnas en chans för er i framtiden. Gör det för dig själv (när man har kommit över det första jobbiga så är det så mycket skönare att vara ensam än i en dålig relation) och för att du så småningom ska kunna hitta något bättre med någon annan.

Redan i ditt första inlägg beskriver du förhållandet som "lite svajigt" och i egenskap av någon som också haft "det är väl lite jobbigt ibland men när det är bra så är det ju bra"-relationer vill jag verkligen slå ett slag för att våga satsa på något betydligt bättre än det. Det gäller att intala sig att det finns schyssta personer som går att prata med och trivas med utan en massa tjafs och konstigheter. Även om man inte tror på det själv. Sen, helt plötsligt, så träffar man en sån. Grejen är bara att man måste ta bort tjafspellarna ur livet och lära sig att trivas lite ensam först, annars har man inget utrymme för den bra personen och då missar man den.
 
Been there done that.
Exet har det varit väldigt fram och tillbaka med verkligen, han utgav sig för att ha massa känslor kvar, sakna mig och yada yada. Sedan försvann han, hörde av sig igen osv osv. Allt på hans villkor hela tiden. Jag gick ju på det såklart och blev sårad, om och om igen. Det är inte värt det. Alls. Någonsin.

Ställ inte upp på att vara någons reserv. Det finns killar som vill ha dig för att du är du. Som det bara funkar med helt enkelt. Som inte kastar bort förhållandet för att gräset kanske är grönare på andra sidan.
 
Been there done that.
Exet har det varit väldigt fram och tillbaka med verkligen, han utgav sig för att ha massa känslor kvar, sakna mig och yada yada. Sedan försvann han, hörde av sig igen osv osv. Allt på hans villkor hela tiden. Jag gick ju på det såklart och blev sårad, om och om igen. Det är inte värt det. Alls. Någonsin.

Ställ inte upp på att vara någons reserv. Det finns killar som vill ha dig för att du är du. Som det bara funkar med helt enkelt. Som inte kastar bort förhållandet för att gräset kanske är grönare på andra sidan.

:bow:

Instämmer till 100%
 
Bryt.
Skulle jag vilja säga. Är han såpass osäker efter, vad var det tre år?, så blir man nog inte säker heller. Han har ju haft massa tid att 'försöka' och 'känna efter'.

Träffade en kille under flera år från och till som lät oss rinna ut i sanden hela tiden. För att sen börja ses igen. Jag var ju förkrossad varje gång för faktum var att vi faktiskt hade nåt särskilt och han lät det inte rinna ut i sanden för att känslorna svajade utan för att det inte passade hans plan...:cautious:
För han ville hellre satsa på sin karriär och tyckte inte han kunde vara helhjärtad då.
Han gick aldrig all in och visste aldrig riktigt vad han ville pga det.

Och till slut får man nog. Antingen är det vi eller inte, jag ville inte ha han som bara kompis heller. Jag var alldeles för kär för det.

Jamenvisst. Jag gick vidare, träffade min själsfrände. Och vem insåg att han gjort bort sej helt bedrövligt? Fyra år senare grämer han sej än. Men han hade sina chanser.

Så bryt, du blir förmodligen bara sårad. Särskilt om han vill se sej om 'ifall' O_o herregud, som om han själv skulle vara outstanding isf? :cool:


Jag har blivit dumpad av två mitt livs kärlek. Långa jättebra förhållanden.
Men det fanns en tredje uppenbarligen. Bättre dessutom :love:
 
Säger som resterande, bryt med honom! Helt och hållet.
Velandet han håller på med tyder tyvärr bara på att han är feg och rädd att stå helt ensam och därför har dig som reserv.
För din egen skull, tacka för dig, och se dig om efter någon som verkligen vill vara med dig istället! Det förtjänar du:)
Velpelle är inget att ha!

Förr eller senare hittar man rätt, och träffar någon som håller en hårt i handen och vill vara med en hur svajigt det än är vissa dagar!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 133
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 470
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 837
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp