Ännu en i raden av framtida ministerkandidater

Status
Stängd för vidare inlägg.
Javisst det är ett ickebrott, därför att du inte hittar en rasistisk text i deras partiprogram. enligt ordet rasistiskt strikta betydelse. Och lagen om hets mot folkgrupp är adekvat för en rasistisk text. men förutsättningen är ju då att den är rasistisk. och det verkar du ju inse nu att den inte är eftersom du talar om ett ickebrott;)
Så svaret på var man anmäler ett icke specificerat parti för att ha ett rasistiskt program och vad man ska anmäla dem för är att ett specificerat parti inte har ett rasistikt program?

Goddag yxskaft!!
 
Så svaret på var man anmäler ett icke specificerat parti för att ha ett rasistiskt program och vad man ska anmäla dem för är att ett specificerat parti inte har ett rasistikt program?

Goddag yxskaft!!
Å fan har du bytt namn igen?
I Sverige anmäler man till polisen om man anser sig utsatt för brott, så har det varit de senaste 100 åren i alla fall. vilket jag talat om för dig vid ett flertal tillfällen. Och precis som vi diskuterat tidigare så avgör åklagaren om det finns lagrum att gå vidare i processen. Vad det gäller rasism och SD;s partiprogram misstänker jag att man lagt ner avsevärda resurser på att skriva ett program som är tillräckligt skarpt för att locka till sig även de mer ljusskygga elementen men ändå inom ramarna för vad som är tillåtet varför jag tror att en polisanmälan grundad på en beskyllan om rasism inte håller.

God dag , Landsbygdsbo, vi säger väl du? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Många neurotypiska personer har en förmåga att "läsa mellan raderna" medan vi med autism oftast tar in det som faktiskt sägs eller...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 549
Senast: Lobelia
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 329
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 966
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 430
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp