C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag hade roligt iaf :)
Tycker att det borde kunnat framgå från start att i spioninfon visas vem som lever eller är död med roll när allt annat var dolt i just denna leken ?
Hade kunnat ändra en del i teoriande tror jag för de flesta ?
Just det om någon lever eller är död
Menar inte som kritik -eller ja konstruktiv kritik möjligen
Hur tänker du att det skulle framgå i spioninfon? Spionen får ju reda på folks val, och det är sällan någon väljer att dö.

Däremot framgick det ju från start att siaren får veta inte bara roll utan även status:
Siare - Får varje natt veta en deltagares roll och status, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia. NattDL
@Madalitso var orolig för att det skulle avslöja twisten i förtid, men med tiden övergick vi till att grubbla över hur många dagar det skulle ta innan någon läste rollistan, och tydligen är svaret fler än fyra. ;)
 
Hur tänker du att det skulle framgå i spioninfon? Spionen får ju reda på folks val, och det är sällan någon väljer att dö.

Däremot framgick det ju från start att siaren får veta inte bara roll utan även status:

@Madalitso var orolig för att det skulle avslöja twisten i förtid, men med tiden övergick vi till att grubbla över hur många dagar det skulle ta innan någon läste rollistan, och tydligen är svaret fler än fyra. ;)
BM stycket läste jag dock flera gånger🙈😅
 
Spontan tanke (som kanske inte alls fungerar i praktiken, men jag testar att kasta ur mig den ändå): Kanske går det att redovisa på så vis att personen som dött får veta att hen är död, men det redovisas inte öppet i tråden. Alltså att det går under samma kategori som vilken annan info som helst, och vanliga hintningsregler gäller. Sedan gäller så klart även samma regler som i denna leken vad gäller röstning: döda deltagare ska avlägga en röst varje kväll (för att det inte ska bli uppenbart på så vis vilka som är döda).

Åter igen tack för en rolig lek! Jag tycker att det var extra kul att även döda fick fortsätta teoria och delta i alla diskussioner som vanligt :)
Ja, det undviker en hel del problem, men riskerar att återigen hamna i en situation där mer fokus läggs på att räkna ut vem som är levande och död än folks faktiska roller.
 
Hur tänker du att det skulle framgå i spioninfon? Spionen får ju reda på folks val, och det är sällan någon väljer att dö.

Däremot framgick det ju från start att siaren får veta inte bara roll utan även status:

@Madalitso var orolig för att det skulle avslöja twisten i förtid, men med tiden övergick vi till att grubbla över hur många dagar det skulle ta innan någon läste rollistan, och tydligen är svaret fler än fyra. ;)
Alla vet väl att jag inte läser rollistan? :confused: 😁
 
Jag trodde jag dog i DL1. Men insåg i något läge att mitt paket gått fram i allafall och alltså borde jag vara levande åtminstone då. Sen kände jag mig ganska död och uträknad och förstod att LenH visste det iom att jag så tidigt var bortsorterad. Insåg nånstans också att fio och ki var tvillingar.

Kul och svårt. Jag gillar också twistade lekar, det utmanar i allafall min hjärna och det är ju vad deta är till för iallafall för mig
 
Jag trodde jag dog i DL1. Men insåg i något läge att mitt paket gått fram i allafall och alltså borde jag vara levande åtminstone då. Sen kände jag mig ganska död och uträknad och förstod att LenH visste det iom att jag så tidigt var bortsorterad. Insåg nånstans också att fio och ki var tvillingar.

Kul och svårt. Jag gillar också twistade lekar, det utmanar i allafall min hjärna och det är ju vad deta är till för iallafall för mig
Ja, din kommentar om likstelhet var ju det enda jag kunde använda för att tillkännage din bortgång!
 
Däremot framgick det ju från start att siaren får veta inte bara roll utan även status:
@Madalitso var orolig för att det skulle avslöja twisten i förtid, men med tiden övergick vi till att grubbla över hur många dagar det skulle ta innan någon läste rollistan, och tydligen är svaret fler än fyra. ;)
Jag läste det! Gick t.o.m tillbaka och läste eftersom jag fick veta status i min sia och funderade på om @LenaH inte fått veta. Men när hon lät så tveksam ville jag inte dra upp det mer för att inte röja henne onödigt mycket.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 789
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 239
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 453
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 582
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp