Äntligen är hösten här.

Fru_Tuvstarr

Trådstartare
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.
 

Bifogade filer

  • autumn-icons-set-bright-seasonal-symbols-knitted-clothes-rubber-boots-fall-leaves-cocoa-jam-ve...jpg
    autumn-icons-set-bright-seasonal-symbols-knitted-clothes-rubber-boots-fall-leaves-cocoa-jam-ve...jpg
    16 KB · Visningar: 39
Jag älskar hösten och ser fram emot ungefär samma saker som du. Redan nu njuter jag av de friska, krispiga morgnarna.

Jag ser även fram emot att helgerna blir lite lugnare; under sommaren är det oftast så himla mycket som händer hela tiden, man vill ta vara på det fina vädret, det åks iväg och det fås besök, men framåt slutet av september brukar det lugna ner sig igen tycker jag. På hösten/vintern är det liksom mer accepterat att gömma sig inomhus och inte göra särskilt mycket alls.
 
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.

Ungefär allt detta! Samt pannlampspromenader/joggingrundor i mörkret, stora stickade tröjor, fårskinnstofflor, badkarsbad, värmande soppor med nybakat bröd + bio-, musei- eller teaterbesök och att tv-program och serier kommer tillbaka och får sina normala tablåtider igen (inklusive Ekonomibyrån och Agenda och annat intressant). Och framåt november mina tre stora guilty pleasures - clementiner, pepparkakor och juleskum.
 
Jag hoppas att det kommer vara lite fler träningar med hundarna som jag kan vara med på. Och så ser jag fram emot att fixa med mitt nya akvarium. Men hösten som så... Näe. Jag gillar inte kyla, att behöva ha jacka och byxor (t-shirt och shorts är min melodi), att det är mörkt osv. Fast det är klart, jag ser fram emot att kunna gå promenader med hundarna utan att det är så fruktansvärt mycket folk överallt ute i naturområdena här. Så fort det är sol och varmt är det minst 3 gånger så mycket folk ute som när det är en mulen höstdag, även om det inte regnar.
 
Att lägga ännu en eländig sommar bakom mig 😂 Nämen skämt åsido, jag gillar sommaren mer i teori än praktik. På hösten brukar jag må som bäst. Vet inte varför dock och har funderat över det många gånger då vi oftast har väldigt trist jämngrått väder här på västkusten men på nåt märkligt sätt trivs jag i det. Nu har vi haft en extremt regnig och tråkig sommar här så hoppas att hösten blir lite torrare och krispigare 🤞 Känns oavsett mera acceptabelt med höstväder i Oktober än i Augusti
 
Även om det mesta i alla fall kickat igång nu så har jag sett fram emot att sjukvården återigen vaknar upp ifrån sin sommardvala. Nästa vecka skall vårdplanen revideras och jag blev uppringd idag av en sjuksköterska som frågade om jag ville delta i terapi med en nygammal psykolog som jag verkligen gillar, nu när min förra psykolog slutade i juni.

Hösten brukar ge mig lite ångest eftersom jag då vet att vintern är i antågande, men mysiga höstkläder, dricka för mycket chailatte och höstiga färger ute? Count me in. :love:
 
IMG_3392.jpg

Främst att temperaturen sjunker till en anständighet.
Friska vindar i ansiktet.
Att en just nu kan gå ute och inne i samma kläder.
Sticka kläder.
Klä sig i stickade kläder.
Lyssna på AOR och sparka löv.

Och färgerna i utomhuset!
 
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.

Gillar det också, mörkret och temperaturen under hösten är mer min melodi.

Men det där med att "slippa alla krav på att vara ute och ordna saker" håller på året runt hos oss. Det enda som försvinner är väl målningsunderhållet av alla tusen byggnader.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
Tjatter Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;) Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som...
2
Svar
39
· Visningar
1 443
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 933
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 529
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp