Äntligen är hösten här.

Tänkte mig nog att jag skulle ha sommar september ut i alla fall! (södra sverige)

Annars gillar jag att kunna ha både långbyxor och långärmad tröja utan att det blir för varmt, och kommer återigen att boa in mig i mina islandströjor. Ska gå långa promenader med hunden (som tycker sommaren är för varm) och fina ridturer utan insekter! :)
 
Höstkläder!
Höstfärger!
Jul!
Grytor och soppor till middag!
Varmt te, mysig filt och en bra bok en regnig dag!
 
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.
Frukt och bär och äppelpajer :)

Vackra löv på träden.

Det gyllene höstsommarljuset

(om det inte regnar varje dag :) )

Krispiga oktoberdagar med sol är min favoritårstid.
 
Ni som pratar om tjocka stickade tröjor, menar ni inomhus då? För utomhus lär väl de blåsa rätt igenom?
 
Jag ser fram emot att vara ledig några dagar, det känns som det var flera år sedan som jag var ledig utan att det ska flyttas, flyttas hästar, förberedas för flytt eller letas stallplatser. Har bara en dryg vecka ledigt, men sett till att inte ha saker inplanerade då, utan verkligen vara ledig. Sovmorgon. :love:

Sen ser jag fram emot att kunna ha täcke på ponny igen. Sommartid har det känts fel när det varit sol blandat med regn, jag kan tyvärr inte ta av täcket varje dag och vill inte att hon steks i solen. Hoppas att hennes ryggmuskler blir bättre iom det också.
 
Det bästa med hösten är lugnet.
Sommaren är kort och man ska hinna så himmla mycket. En heldag på stranden, grill, sevärdigheter, träffa "alla", fixa hemma.... Sen kommer hösten och det är helt ok att bara stänga dörren om sig, vara hemma och inte göra ett skit.

Jag ser fram emot brasa, läsa böcker, gå långprommenader med hundarna och bara mysa.
 
Ofta bra temperaturer för riktigt långa promenader med hunden.
Börja rida medryttarhästen igen (han går på turridningar under sommaren).
Vackra höstfärgerna.
Mysiga kvällar med bra bok framför brasan.
Skidskyttet drar igång i november.
Mer regelbunden träning för både mig och hunden.
Att ibland gå ut i ruskväder och tycka det är ok pga bra kläder.
Det är mörkt när jag ska sova.

Jag gillar hösten!
 
Jag älskar också hösten, så länge som luften är torr.
Men det jag längtar mest efter just nu är 1a köldknäppen så att alla mygg och andra flygfän DÖR :rage:

Sen kommer allt det finfina med hösten :heart
 
ALLT 😍😍😍😍 Älskar hösten och våren allra mest. Ogillar sommaren (värme mest) så därför blir hösten början på den bästa delen av året. Och jag har tyckt vädret varit helt otroligt fantastiskt sedan det började regna så jag har älskat Sverige extra mycket i år hittills 🥰
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 381
Senast: Calmiche
·
Tjatter Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;) Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som...
2
Svar
39
· Visningar
1 485
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 981
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 567
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp