Äntligen är hösten här.

Jag älskar färgglada löv, krispigt väder och höstsol. Att sitta inne med tända ljus, eld i kaminen och dricka en stark varm choklad spetsad med lite rom, men jag tror årets höst blir som vanligt. Skitgrå, regnig, lera och trist. :meh:
 
Jag gillar hösten, men äntligen känns som att ta i, jag tycker vi haft höst både juli o augusti.
Nä men hösten är härlig, mindre insekter, mindre press med allt man vill hinna göra på sommaren.
Skönt att ta en kvällspromenad i halvmörker o slippa va social o möta massa andra som är ute o går.
Passar mig i min depression.
 
Jag skulle så gärna vilja hitta något att se fram emot med hösten men jag får alltid depression av mörkret och mår riktigt dåligt av det så jag ser liksom aldrig fram emot hösten av det skälet. Men jag ska försöka boka in några kul saker funderar på en ridkurs i november men beror lite på hur jag mår.
 
Jag gillar hösten, men äntligen känns som att ta i, jag tycker vi haft höst både juli o augusti.
Nä men hösten är härlig, mindre insekter, mindre press med allt man vill hinna göra på sommaren.
Skönt att ta en kvällspromenad i halvmörker o slippa va social o möta massa andra som är ute o går.
Passar mig i min depression.
Hos oss har augusti varit super. Var bara ett par veckor i juli som var höstiga men jag trivdes då. Plus att betet växte.

Jag försöker intala mig varje år att sommaren är härlig och det är den, i början. Som kommer värmen, insekterna och torkan. Inte min melodi.
 
Tycker denna passar här! Tog den förra veckan.
 

Bifogade filer

  • 20230825_150343.jpg
    20230825_150343.jpg
    600,4 KB · Visningar: 22
Hösten är helt klart min favoritårstid. Sommaren är mest en transportsträcka till hösten. Insäkter, för ljust och för varmt.
Årets sommar har ju varit förfärlig för lantbrukare, men på egoistiskt plan har juli varit bättre än på många år. Även om jag såklart hellre lidit och sett att skörderna blivit bättre.

Nu längtar jag efter första frosten. Löv i vackra färger och hög luft 😍

Även gråa, dimmiga ruggiga dagar slår vilken sommardag som helst!
 
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.
Promenader och ridturer😊
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
Tjatter Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;) Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som...
2
Svar
39
· Visningar
1 443
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 933
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 529
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp