Äntligen är hösten här.

Långpromenader i deppigt väder med deppig musik i öronen. :love:
Excuse me hello, plötsligt relevanta annons!

Screenshot_20230903-165852.png
 
Kom på att även kräftskiva och oktoberfesten är 2 trevliga tillställningar som är nu på hösten.
Att få upp och in potatisen från landet, safta och sylta allt möjligt och senare komma ner till en välfylld matkällare.
 
Nu är äntligen marknadssäsongen igång! Var på en höstmarknad idag, och har lagt in två julmarknader i kalendern. På vår och sommar är det mest historiska marknader, men under hösten kommer möjligheten för annat hantverk, korvar, sylt och annat mys igång :)
 
I år ska jag prova att ha en alldeles egen thanksgiving-middag. Känns som att det finns noll roliga traditioner på hösten, så jag stjäl från USA då det tydligen var ok för oss att stjäla halloween.
Halloween kommer från Irland om man ska vara petig. ;)
Vi firar också Thanksgiving för som du säger, finns inga roliga högtider på hösten mer än halloween och allahelgona.
 
Älskar allt med hösten förutom att det blir mörkt!

Plocka bär och svamp, hundpromenader och rida bland alla löv i den härliga luften, jaga, sticka med riktigt riviga och ulliga garner, läsa böcker med tända ljus efter uteaktiviteter :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Tjatter Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;) Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som...
2
Svar
39
· Visningar
1 448
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 933
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 530
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp