Bukefalos 28 år!

Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Ja, vad kul att det gick så bra!

Jag har hastigt och lustigt hittat en foderhäst.....eller rättare sagt så hittade den mig via facebook. :D
Ägaren, som är en bekant, ska plugga i ett par år och kommer inte ha tid och råd så hon frågade om jag var intresserad. Åkte och provred förra veckan och fick en jättetrevlig ridkänsla så nu blir det besiktning på fredag och om det går bra så får jag hem honom på söndag. Kul! :banana:
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Vad roligt, grattis!

Och vi besiktar på måndag, för att sedan låta pålle bli foderhäst. Tror det blir en bra lösning för alla :)
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Det verkar vara ett vinnande koncept att skriva i tråden, för idag har jag fått bud på min! :D
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Det känns som att det finns många hästar i Sverige idag och att det verkar vara köparens marknad. Vad har ni för erfarenhet? Har det varit svårare att sälja när vi hade en liten ekonomisk kris eller är det svårare nu? Har vi för mkt hästar i Sverige idag? Vad tycker ni? Jag tycker det verkar köparens marknad för tillfället, hästar är svårsålda.

Tycker tråden gled iväg..... Nu är det vår!! Har säljläget ändrats tycker ni?
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Jag letar för fullt efter en polle, men njaa ingen som har fallit mig i smaken ännu. Hoppas det kommer ut några goingar snart på annons nu när våren och sommaren är här snart:)
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Jag ligger alltid och trålar på säljes sidorna.
Nu när min gamla häst häst tragiskt gick bort vid årsskiftet så tänkte jag börja titta på allvar till våren.
Min kravlista var mycket lång men inte orimlig.
Jag tänkte kolla på ett gäng intressanta hästar för att hitta den bästa som passade mig.
Sen så ringde jag på en häst som legat ute till försäljning ett tag.
Annonsen gav inte hästen rättvisa så det är tur att man kan googla för mer info.
Skulle bara öva inför mitt hästköp senare på våren.;)
Hästen lät helt perfekt så jag åkte,provred 2 ggr och slog till.
Nu har jag haft honom i 6 veckor och han har allt och lite till.
En fantastisk kille som är ett rent nöje att äga och rida.
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Mina hästar ligger ute på annons sedan en vecka, och inte ett enda svar! Ändå säljer jag dom väldigt billigt. Det går otroligt trögt just nu.. Och det kommer massor med nya annonser varje dag och alla hästarna är jättebilliga! Det är verkligen köparens marknad..
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Nu när det är spartider så är dom som letar häst är lite kräsnare. Dom har pengar och vill ha en bra häst.
I slutändan är det ju att hålla hästen som kostar pengar.
Inköpspriset är ju en engångskostnad.
Det finns mycket unghästar med bra stam till överkomliga priser just nu.
Dom som avlat på sitt söta sto med inte så bra stam har svårt att sälja.
Men det kostar att ha en unghäst så helst ska man ha egen gård.
Nu säger jag inte att en billig häst behöver vara dålig det går att hitta bra hästar till bra pris också. Men det tar kanske ett tag att hitta dom bland de mindre bra.
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Det känns som att det finns många hästar i Sverige idag och att det verkar vara köparens marknad. Vad har ni för erfarenhet? Har det varit svårare att sälja när vi hade en liten ekonomisk kris eller är det svårare nu? Har vi för mkt hästar i Sverige idag? Vad tycker ni? Jag tycker det verkar köparens marknad för tillfället, hästar är svårsålda.

Nu är det juni och jag som TS undrar hur det är idag, går det att sälja hästar? / Lizzi som köpte en igår....
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Jag vill nog påstå att de som satt rätt prislapp på hästen också får den såld.
Nu är det ju även sommar och det brukar göra det lite enklare att sälja också.

Men det är fortfarande många som sätter för höga priser...
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Jag vill nog påstå att de som satt rätt prislapp på hästen också får den såld.
Nu är det ju även sommar och det brukar göra det lite enklare att sälja också.

Men det är fortfarande många som sätter för höga priser...

ja dom försöker ju få tillbaka lite av det som det kostat under tiden att ha dom stående månad efter månad...i stället för att sätta rätt pris från början

enkel matematik 12x2500kr= 30 000 kr

mao jag håller med dig:)
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Nu är det juni och jag som TS undrar hur det är idag, går det att sälja hästar? / Lizzi som köpte en igår....

Jag har sålt två av tre, så nu är det en kvar som ska hitta en ny människa. Å andra sidan har jag väntat med just den hästen, då den förmodligen är mer lättsåld än de tidigare.
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Nu är det juni och jag som TS undrar hur det är idag, går det att sälja hästar? / Lizzi som köpte en igår....

En del har forfarande för hög prislapp från början och sänker efter hand när de upptäcker att deras prislapp kanske inte är så attraktiv på marknaden.

Sedan finns det bra hästar till helt okej priser ute för tillfället. Men då handlar det ofta om näringsidkare, de verkar mer på det klara på vad marknadsmässigt pris är.
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Jag har precis lagt ut mina älskade pålla, och har redan överraskande fått boka in några provridningar för olika intressenter. :) Om detta sedan leder vidare återstår att se. Mycket spännande samtidigt som det tar emot. :cry:
Men än så länge verkar det inte gå fullt så trögt som jag hade förväntat mig..
 
Sv: Är det svårt att hitta köpare till ridhästar i dagens Sverige.

Sommar är ju en av de bättre årstiderna att sälja häst :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 986
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 690
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp