Är du foderföretagare?

P

pyttanki

Hur många här på buke är det som har registrerat sig som foderföretagare?

Vore roligt och veta för SJV säger ju att troligen kommer kontrollen av detta börja på andra halvan av 2006, och då är det ju inte fel att ha registrerat sig då..
 
Sv: Är du foderföretagare?

jag har inte registrerat mig på nåt sätt ännu, men jag sparar kvittona när jag köper krafftfoder.
men man kan få inskrivet i hästens pass att den inte ska bli livsmedel :idea: då slipper man redogöra vad hästen ätit ;)
 
Sv: Är du foderföretagare?

Jag har fixat stämpeln i passet så slipper jag alla krångliga blanketter och sparade kvitton.
 
Sv: Är du foderföretagare?

Hur fixar man sånt? Inga av våra hästar ska gå till mat, eftersom alla ätit ngt med livstidskarens bla...
 
Sv: Är du foderföretagare?

När tex veterinären kommer ut och vaccinera, kan man be dem fylla i det i passet, så gjorde jag....;)
Men jag vet inte om man kan göra det själv eeler om det måste va en veterinär som gör det...
 
Sv: Är du foderföretagare?

rocki skrev:
När tex veterinären kommer ut och vaccinera, kan man be dem fylla i det i passet, så gjorde jag....;)
Men jag vet inte om man kan göra det själv eeler om det måste va en veterinär som gör det...

Man kan inte göra det själv utan vetrinären ska göra det .
Jag kommer lägga in detta i alla mina hästars pass:p
 
Sv: Är du foderföretagare?

jag kommer garanterat också göra det :idea:
mina pållar är inte avsedda för mat, dom är mina husdjur och vänner :love:
 
Sv: Är du foderföretagare?

Ja, eftersom jag skickade in SAM-blanketten igår och man tydligen skulle stryka en rad för att _inte_ vara foderföretagare, så har jag väl reggat mig nu då?
 
Sv: Är du foderföretagare?

Nej, jag har inte registrerat mig då min båda pållar har fått infört i passet att de inte ska in i slakthanteringen. Det är mitt eget beslut då de inte är behandlade med några medikamenter som medför karens.

Jag beslöt för ganska många år sedan att den dag det är dags blir det trotjänaravlivning hemma och sedan destruktion. Däremot är införandet i passen gjort nyligen av veterinär på den lokala kliniken. Jag tycker det är ganska onödigt att behöva föra journal i kanske 15 år framöver för hästar som ändå inte ska ätas...
//marti
 
Sv: Är du foderföretagare?

Om man fixar en sådan "underskrift" på att hästen inte ska vara livsmedel, slipper man då att skriva in alla medicineringar osv?
Eller vad?
Funderar också på att få en underskrift på det, min häst ska inte ätas upp av någon.
 
Sv: Är du foderföretagare?

Har inte registrerat oss och tänker inte heller göra det. Alla hästarna i stallet är behandlade med butta. Kommer inte heller att ta in någon häst i stallet eller på bete som kan gå som livsmedel. Det kändes som enklaste lösningen.
 
Sv: Är du foderföretagare?

Så kommer jag också att göra i framtiden. När någon flyttar och någon annan ska komma hit så kommer jag att fråga om dom har stämpel eller inte. Har dom inte stämpeln i passet så får dom inte komma hit.
 
Sv: Är du foderföretagare?

Jag registrerade mig i februari 2006!
/M
 
Sv: Är du foderföretagare?

Jag måste vara dum i hela huvudet...:eek:
Jag fattar inget!:confused: :confused:

Måste man göra detta även om man inte har eget stall?
Om man står inakorderad där man betalar fodret själv vad gäller då? är det stallägaren eller jag som ska registrera som foderföretagare?
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
 
Sv: Är du foderföretagare?

Om det är stallägaren som köper in allt foder till er alla i stallet så är det stallägaren som får skriva blanketten. Köper ni in från olika ställen så är det var och en som köper in maten.
 
Sv: Är du foderföretagare?

vi har registrerat handelsbolaget som foderföretagare då
vi köper hem kraftfoder samt tar eget hö till våra 15 hyresgäster.
menar ni att de som därutöver köper tex tillskott, morötter osv måste registrera sig enskilt också?
och spara kvitton på allt?!
sedan läste jag "stallägaren"... hm. vi arrenderar ju hela gården -skall även fastighetsägaren då registrera sig??
hjälp vad förvirrat det blev:crazy:
 
Sv: Är du foderföretagare?

Man kan inte göra det själv utan vetrinären ska göra det .
Jag kommer lägga in detta i alla mina hästars pass

Okey, tack...:smirk:

Det kommer jag med att göra..;)
 
Sv: Är du foderföretagare?

Den som köper in höet till alla hästar ska stå som foderföretagare. Producerar ni eget hö så är det en annan blankett har jag för mig. Det är ju du som arrenderar som sköter inköp då blir det du som får skriva blanketterna.
 
Sv: Är du foderföretagare?

I vårat stall köper alla eget kraftfoder till sina hästar. Höet köper vi tillsammans från samma gubbe varje gång. Vad gäller då?
Jag har försökt att läsa mig till det men jag hittar inte... det skulle då möjligt vis vara så att varje enskild hästägare måste registrera sig.
Men det låter....liiite mycket...
Det måste i så fall bli en himmla massa registreringar för det måste ju vara fler stall än vi som har det så...
Eller kan jag ha fattat det fel?
:confused: :confused: :crazy: :confused: :confused:
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 784
Senast: Zpunk
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: Bee
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 203
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp