Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Lyckas i skolan" tycks stå väldigt relativt till hur alla andra barn "lyckas i skolan". Alla kan ju inte "lyckas" och få samma högsta betyg liksom.
Jo, det finns ingen teoretisk begränsning till hur många som skulle kunna få högsta betyg.

Betyg är inte ett sätt att rangordna, utan ett sätt att "bedömma" kunskaper och förmåga i relation till ämnet.

Så skulle det plötsligt vara så att alla barn födda ett visst år skulle fått något slags Lidnersk Knäpp (https://sv.wikipedia.org/wiki/Lidnersk_knäpp) och blivit universalgenier, så skulle alla kunna få högsta betyg...
 
Vinsten vore väl individens/kvinnans/familjens valfrihet. Men ingen ekonomisk vinst för staten förmodligen, inte kortsiktigt iallfall.
Det uppstår inte heller någon intellektuell eller kreativ vinst för samhället, om man aktivt medverkar till att exkludera 50 % av befolkningen från ett fullständigt deltagande i samhället.

Skulle man exkludera kvinnor, genom att driva dem "till spisen" så skulle kvinnor t.ex. avstå från studier förutom obligatoriska dylika i väldigt många fall, barnen skulle då uppfostras av en hemmavarande förälder som är lågutbildad, som inte kan hjälpa till med skoluppgifter, och som saknar mycket av de perspektiv som kommer med utbildning och ett deltagande i arbetslivet.

Varför tror du att näringsliv och demokrati är så underutvecklat i länder med extrem kvinnosyn?
 
Om man är så lat att man bara tar hand om barn.
Att arbeta hårt motsätter inte att också ta hand om barnen tillsammans med den andra föräldern.

Jag skall ta och berätta för mina 3 barn att de inte finns.
De kommer att bli - förvånade.

Det gör det hela bara mer tragiskt. Din mamma struntade i dig och du struntar i dina barn. Destruktiva beteenden har en tendens att smitta av sig till närstående.
 
Din mamma struntade i dig och du struntar i dina barn.
Min mamma struntade aldrig i mig.
Problemet är snarast omvänt, hon kväver mig.
Jag har inte heller struntat i mina barn.
Men min Pappa struntade i mig, han ägnade sig i stället åt karriär och alkohol.
Det är sorgligt.
Med ett mer jämställt samhälle så hade inte han pressats så hårt utan i stället kunnat ägna sig mer åt sin familj.
 
Du har uppenbarligen en hel del problem med läsförståelsen. Exakt vad har du läst och på vilken högre utbildning, om du nu har någon?

En riktig MAN tar hälften av ansvaret för sina barn, den andra halvan tar barnet/barnens andra förälder. Dvs en riktig MAN tar ut hälften av föräldradagarna och tar hälften av VAB, en riktig MAN tar sin del av ansvaret för hemmet och tar sin halva av städning, tvätt, matlagning och inköp. En liten POJKE däremot tar inget ansvar och har inget ansvar.
Att ta ansvar för sina barn kan ju exempelvis betyda att jobba extra mycket så man har råd att flytta till ett bättre område, med bättre skolor o bättre framtidsutsikter.

Så vad som är en riktig man, kvinna med för den delen är en aning mer nyanserat
 
Men min Pappa struntade i mig, han ägnade sig i stället åt karriär och alkohol.
Det är sorgligt.
Med ett mer jämställt samhälle så hade inte han pressats så


Du får säkert en bättre manssyn om du slutar att beskylla män och patriarkatet för att du fick en dålig uppväxt. Det är din pappa ska skylla på och ingen annan.
 
Senast ändrad:
@Remmer det går utmärkt att leva en hel familj på en lön.
Med en lägenhet som denna https://www.booli.se/bostad/226625 som ger en boendekostnad på 9 100:-/mån och en inkomst på 25 000:- efter skatt så fungerar det prima.
Det blir ju massor kvar att leva för.

Dessutom betyder inte hemmavarande barn (dvs barn som ej går i förskola) att en av parterna (läs kvinnan i vårt nuvarande samhälle) måste låta bli att arbeta helt och hållet. Det finns massor av lösningar där man kan ta hand om sitt barn hemma trots att båda föräldrar arbetar och tjänar kosing. Lösningarna blir dessutom betydligt fler på en karta som inte tittas på med ultrakonservativa trångsynta ögon.

Självklart ska inte samhället subventionera och ge incitament till val som bidrar till ökad ojämställdhet. Det vore fullständigt intelligensbefriat.
 
Dessutom betyder inte hemmavarande barn (dvs barn som ej går i förskola) att en av parterna (läs kvinnan i vårt nuvarande samhälle) måste låta bli att arbeta helt och hållet. Det finns massor av lösningar där man kan ta hand om sitt barn hemma trots att båda föräldrar arbetar och tjänar kosing. Lösningarna blir dessutom betydligt fler på en karta som inte tittas på med ultrakonservativa trångsynta ögon.

Självklart ska inte samhället subventionera och ge incitament till val som bidrar till ökad ojämställdhet. Det vore fullständigt intelligensbefriat.
Rättvisast vore ju en skolpeng eller en dagispeng till föräldrarna. som då själva kan välja dagis, kommunal skola eller privata andra alternativ.

Nu är deta ju inte genomförbart då det skulle resultera i en utveckling som samhället inte säger sig vilja stödja.
 
Det inlägget rapporterar jag.
Även om många skrattar åt dina inlägg och man ska inte mata trollen så måste det vara någon gräns för hur du får uttrycka sig

Gör så. En grupp av människor har öst ur sig personangrepp i den här tråden. Så får de mothugg och börjar gråta. Mycket komiskt!
 
Gör så. En grupp av människor har öst ur sig personangrepp i den här tråden. Så får de mothugg och börjar gråta. Mycket komiskt!
Du har gjort konstanta påhopp på kategorin kvinnor i denna tråd.
Dessutom har du gjort fler personangrepp själv än vad alla andra har gjort mot dig gemensamt.
Det senaste mot @Inte_Ung var väldigt lågt. :mad:

Som jag skrev tidigare, det är förvånande att så många tar tid på sig och förklara för dig på ett konstruktivt sätt vad som händer med samhället när man kedjar fast kvinnor vid spisen.
Du har inte bemött något av dessa inlägg och istället kommer du med ditt dravel om vad riktiga kvinnor ska göra. :wtf:
Tar du ens in något av det? Eller är du mest intresserad av att häva ut dig massa skit? O_o

Dessutom undrar jag, hur har du tid att hänga här så mycket?
Om du var en riktig man skulle du ha fullt upp med att arbeta och försörja din familj istället för att predika här. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 522
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 066
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp