Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha ha ha

Denna tråd är ett slående exempel hur grupperingar kan bygga fördomar om andra.
 
Var det din fru som sade så som förklaring till varför hon inte vill arbeta?

(Om överklasskvinnor som arbetar hårt.)
Självklart!
Arbeta och föra samhället framåt är alltid bra.

Rätt komiskt att det bara inbegriper män att ta hand om barn. Att lyfta fram att man inte för samhället framåt om man tar hand om barn är direkt befängt. Fast jag förstår att det passar in i din värld. Barnlös som du är.
 
Att lyfta fram att man inte för samhället framåt om man tar hand om barn är direkt befängt.
Om man är så lat att man bara tar hand om barn.
Att arbeta hårt motsätter inte att också ta hand om barnen tillsammans med den andra föräldern.
Fast jag förstår att det passar in i din värld. Barnlös som du är.
Jag skall ta och berätta för mina 3 barn att de inte finns.
De kommer att bli - förvånade.
 
Rätt komiskt att det bara inbegriper män att ta hand om barn. Att lyfta fram att man inte för samhället framåt om man tar hand om barn är direkt befängt. Fast jag förstår att det passar in i din värld. Barnlös som du är.
Du har uppenbarligen en hel del problem med läsförståelsen. Exakt vad har du läst och på vilken högre utbildning, om du nu har någon?

En riktig MAN tar hälften av ansvaret för sina barn, den andra halvan tar barnet/barnens andra förälder. Dvs en riktig MAN tar ut hälften av föräldradagarna och tar hälften av VAB, en riktig MAN tar sin del av ansvaret för hemmet och tar sin halva av städning, tvätt, matlagning och inköp. En liten POJKE däremot tar inget ansvar och har inget ansvar.
 
Tolkar jag dig rätt då om jag tror att du vill att skatterna skall sänkas, och att vi för att finansiera det skall dra ner på barnomsorgen? På vilket sätt tror du att det påverkar föräldrars möjlighet att arbeta? Blir det lättare eller svårare, tror du, att arbeta som småbarnsförälder om offentligt finansierad barnomsorg försvinner eller kraftigt dras ner på? Vad tror du händer med ensamföräldrars förmåga att försörja sig själva och sina barn om kommuner inte längre har skyldighet att erbjuda barnomsorg? Vad händer med kvinnors - särskilt unga kvinnors - attraktivitet på arbetsmarknaden (jag tänker då på de kvinnor som vill jobba, som inte vill vara hemmafruar, som kanske inte ens har eller vill ha barn...)? Och vad blir det för valfrihet då??
TS vill inte att kvinnor ska arbeta.
De ska bara finnas som bihang, utan någon som helst frihet, eller möjligheter till ett eget och meningsfullt liv.

Sverige är ett fantastiskt land vad gäller lika möjligheter för kvinnor och män, även om det fortfarande finns mycket att förbättra. Om vi jämför med de flesta länder i Europa eller västvärlden, så är vårt arbetsliv extremt jämställt.

En av de bästa och viktigaste förändringarna för att åstadkomma detta relativt jämställda arbetsliv, var när sambeskattningen togs bort, vilket gjorde att inkomster i familjen (man - hustru på den tiden) beskattades för sig, istället för att läggas "på toppen" av den enes (då för tiden mannens) inkomst, vilket genererade höga marginaleffekter. Sambeskattningen var en effektiv stopper för att kvinnor skulle välja att ge sig ut i arbetslivet, det kostade helt enkelt mer än det gav.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 520
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 065
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp