Äta billigt.

Jag har inte läst alla svar du fått men här hemma har vi fått ner matkostnaderna genom veckohandling och att planera maten.

Håller också utkik efter nedsatta varor som man kan frysa in.

Vi är 4p ena veckan med sambons barn och 2 personer andra veckan då det bara är jag och han. Vi gör ganska många olika grytor som man kan dryga ut med grönsaker dessutom sköter de sig ganska mycket själva och kan varieras i det oändliga.
 
g8wEYvZ.jpg


SP8WIUO.jpg


4WaCia7.jpg


75C87Ck.jpg
Får kika lite om det går att hitta billigt ris och bovetemjöl. Potatismjöl är billigt iallafall annars brukar ju alla såna här specialprodukter dra iväg i pris. Inte jämförbart med att baka vanligt eget bröd.
 
Får kika lite om det går att hitta billigt ris och bovetemjöl. Potatismjöl är billigt iallafall annars brukar ju alla såna här specialprodukter dra iväg i pris. Inte jämförbart med att baka vanligt eget bröd.
Nej, det är ju betydligt dyrare att baka glutenfritt jämfört med vanligt mjöl.
Men jämfört med kilopris och smak på glutenfria köpesbröd så är det betydligt bättre. :)
Jag har tyvärr råkat tappa bort ett riktigt bra recept med mest potatismjöl, lite majsmjöl, fiberhusk, jäst och salt.
Men det går ganska bra att experimentera fram nya recept, tycker jag. Så länge man låter fiberhusken försvälla i vatten 10 min, kommer ihåg att ha en blötare deg än med vanlig mjöl och gärna ger den nån timme att jäsa såväl före som efter utbak. :up:
 
Det går hemskt mkt bröd här. Är det verkligen värt att baka eget? Blir det billigare?
Min ex-sambo räknade ut det där när vi var ihop då jag gillar att baka och hellre äter eget bröd än köpebröd. Så mycket billigare blev det inte när man räknade in elen ugnen drog och sådär. Men visst blev det billigare. Det bästa med eget bröd är att det är så mycket nyttigare utan alla konstiga tillsatser.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Min ex-sambo räknade ut det där när vi var ihop då jag gillar att baka och hellre äter eget bröd än köpebröd. Så mycket billigare blev det inte när man räknade in elen ugnen drog och sådär. Men visst blev det billigare. Det bästa med eget bröd är att det är så mycket nyttigare utan alla konstiga tillsatser.
Enda nackdelen är att det lätt går åt så mycket mer - för det är så mycket godare!
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: Mineur
·
Mat Hemma hos mig slängs det mer än vad som skulle behövas vilket är enormt störande. Vi har blivit bättre. Jag är av den devisen att mat...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 570
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag är inne på att spara in rejält på min matbudget, varit mycket småhandlande, hämtmat och uteätande. Men nu när jag ska spara ihop...
2
Svar
29
· Visningar
5 278
Senast: Elektronen
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp