Bukefalos 28 år!

Åkesson hos Skavlan

Du har en viktig poäng där. Påfallande många SD är gamla mobboffer. Inte minst i partitoppen.

Nu hänger jag inte med ? Vad har mobbningsoffer med SDtoppen att göra ? Gör det att det är helt OK att mobba SD ? De är ju redan gamla mobbningsoffer ? Eller menar du att alla som mobbas blir SDanhängare ?

Men mobbning kan väl OAVSETT partitillhörighet INTE va ok ? Även om man undrar i det svenska samhället.
För det ni vill är ju mobba rasister (och det har ju PKmaffian bestämt att de som röstar på SD är) så de inser hur fel de har, lika mkt som barn mobbar andra barn som har fel kläder, fel väska, ser annorlunda ut eller faktiskt när det kommer till kritan "bara finns till"...
För vi som röstar på SD är ju annorlunda enligt många, inte ALLA... men många...
 
Nu hänger jag inte med ? Vad har mobbningsoffer med SDtoppen att göra ? Gör det att det är helt OK att mobba SD ? De är ju redan gamla mobbningsoffer ? Eller menar du att alla som mobbas blir SDanhängare ?

Men mobbning kan väl OAVSETT partitillhörighet INTE va ok ? Även om man undrar i det svenska samhället.
För det ni vill är ju mobba rasister (och det har ju PKmaffian bestämt att de som röstar på SD är) så de inser hur fel de har, lika mkt som barn mobbar andra barn som har fel kläder, fel väska, ser annorlunda ut eller faktiskt när det kommer till kritan "bara finns till"...
För vi som röstar på SD är ju annorlunda enligt många, inte ALLA... men många...
Jag har aldrig sagt det är OK. Absolut inte. Utan vill bara påpeka hur viktigt det är att motarbeta mobbing. Det finns många exempel hur illa det kan gå för de som drabbas. Att bli SD ledare är en.
 
Det bästa jag läst på länge.
Jag med. Det är så heltäckande insiktsfullt och mitt-i-prick; både att han lyfter fram hur Fredrik Skavlan fångade precis det som är Åkessons största problem (och med all säkerhet något som bidragit till den situation han befinner sig i) när han frågar "om det är ett hopplöst uppdrag att försöka rentvätta det här partiet. Underförstått: det här gamla nazistpartiet. Jimmie Åkesson svarar att det hopplösa är att slippa den här typen av diskussioner."

Men även att han belyser hur hela partiet från topp till tå; från partiledning till nämndemän till SD-svansen, genomsyras av samma fenomen:

1. Erik Almqvist kallar medmänniskor "babbe" eller "den lilla horan" -> syn på andra människor.

2. Kent Ekeroth med järnrör i hand ropar: ”Alltså, vi vill inte göra någonting, vi försvarar oss" -> skildrar taktiken att vända på allt

3. när SD-topparna är utom hörhåll för polisen, hånskrattar och Erik Almqvist säger: -> "Det funkar alltid att vara ögontjänare”.

Summa summarum: Att vara Sverigedemokrat är att vara ögontjänare. Och att leda ett gäng ögontjänare är ett på förhand dömt uppdrag.
 
Jag har aldrig sagt det är OK. Absolut inte. Utan vill bara påpeka hur viktigt det är att motarbeta mobbing. Det finns många exempel hur illa det kan gå för de som drabbas. Att bli SD ledare är en.

Bra!
Du kan ju börja med att motarbeta - eller åtminstone påpeka- "mobbing" (förlöjligandet) här på Bukefalos.
Här är ditt mission inom en armlängds avstånd, Jimmie Åkesson är det svårare att nå.
 
När du diskuterar:
1. för fram dina åsikter om ämnet, inte dina åsikter om åsiktsmotståndaren
2. tala inte om för åsiktsmotståndaren vad den tycker, om du ändå måste så skriv "jag uppfattar att du tycker så här, stämmer det"
3. även om åsiktsmotståndaren är en idiot så är det aldrig ok att skriva det i detta forum

Källa: http://www.bukefalos.com/threads/moderatorn-informerar.1282259/

Bara som en påminnelse till folk eftersom det uppenbarligen är svårt att bete sig. :grin:
 
Det är väldigt lätt hänt att råka kallas vänsterextremist nuförtiden. Jättekommunist, var en ny term för mig!

Retoriken har verkligen påverkats mycket negativt av SD:s inträde på den politiska scenen.

Annie Lööf hakar på trenden.

Annie Lööf: ”Sverigedemokraterna är vänster om vänstern”
"SD verkar tävla om att bli Sverigemästare i skattehöjningar. För tredje gången på ett och ett halvt år röstar de för skattehöjningar på jobb och företag. Just idag ligger SD:s skattepolitik till vänster om Vänsterpartiets, de senare valde i alla fall att lägga ned sina röster, säger Annie Lööf."

http://www.mynewsdesk.com/se/center...emokraterna-aer-vaenster-om-vaenstern-1134972

 
Källa: http://www.bukefalos.com/threads/moderatorn-informerar.1282259/

Bara som en påminnelse till folk eftersom det uppenbarligen är svårt att bete sig. :grin:

Vad dillar du om?

Att någon reagerar med ett raljant svar på att jag kallas jättekommunist? Det var en ganska intressant benämning med enda utgångspunkt att jag tycker att människor som flyr undan krig och förtryck har det betydligt värre, annan skala, än de som kämpar i ett fungerande välfärdssamhälle där man har överlevnad till morgondagen, bostad, mat och sjukvård säkrad? Därmed inte sagt att alla har det bra och att någon är nöjd. Jag är bara ute efter att vissa borde kalibrera sin skala innan de uttrycker sig i ämnet.

Varför denna offerkofta?
 
Du är hjärtligt välkommen på besök i mitt område. Ett område som få människor vill bo i. Ett område dit mina vänner inte kommer och hälsar på för att dom inte vågar. Ett område där jag inte kan gå själv ens på dagtid utan att vara rädd. Ett område där fundamentalismen sprids. Ett område som värvar folk till IS. Ett område där jag blir spottad efter av 8-åringar som skriker att jag "inte hör hemma där" för "det är inte Sverige". Ett område dit mediciner och post i perioder inte kan levereras.

En liten andel laglydiga människor som skriker om hjälp utan att få det eftersom mer pengar läggs på anhöriginvandring och flyktingar. Sen skriks det om bristen på bostäder, jobb, etc. Många trängs i små, små bostäder vilket gör att folk hänger i centrum istället. Använder droger öppet.

Du är välkommen att komma hit så skall du få höra folk säga det rakt ut - att det måste få ett stopp nu. En hel stadsdel som blöder är nog källa för mig. För min del. Jag kan inte rättfärdiga pengar på alla nyanlända i området, när vi inte ens kan hjälpa dom som finns. Tyvärr. Jag skulle hellre se att en hel del av pengarna som går till migrationsverket skulle gå till polisen i vår stadsdel istället. Eller sociala myndigheter.

Jag blir fan ledsen att det finns folk som tror att det inte finns. Man kanske inte håller med, man kanske tycker att det är okej att det är så - och det är för mig okej. Att tycka olika har jag inga problem med. Men jag har problem med när folk berättar för mig hur det "inte är" trots att jag själv bor i skiten. Folk som inte vistas i mitt område tycker att jag överdriver, insinuerar att jag ljuger. Men visst, det trodde jag också innan jag flyttade hit.

Jag vill gärna leva i en rosaskimrande dröm där krig inte finns, där alla har det bra och folk kan färdas fritt i världen. Där rasism och religionshat inte existerar. Men jag kan inte rädda resten av världen när jag inte ens kan gå utanför dörren utan oro för vad som skall hända. Jag måste sätta på mig syrgastuben och flytvästen på mig själv innan jag hjälper andra i min närhet steg för steg. Men det gör mig varken till rasist, islamofob eller en hemsk människa, även om folk älskar att måla upp bilden så.

Jag är inte helt säker på att jag hänger med. Menar du att det är du eller de asylsökande som säger att Sverige inte ska ta emot fler? Alltså att asylsökande tycker att nu får nog folk dö i lite högre grad så de kan ha det bättre här.

Spännande är det i alla fall. Jag bor i en av de kommunerna som tar emot flest andel flyktingar i förhållande till invånare och vi har det hur bra som helst.
 
Senast ändrad:
Jag är inte helt säker på att jag hänger med. Menar du att det är du eller de asylsökande som säger att Sverige inte ska ta emot fler?

Spännande är det i alla fall. Jag bor i en av de kommunerna som tar emot flest andel flyktingar i förhållande till invånare och vi har det hur bra som helst.
Eller "hur bra som helst" är ju oerhört relativt, jag menar i jämförelse med din beskrivning.
 
Jag är inte helt säker på att jag hänger med. Menar du att det är du eller de asylsökande som säger att Sverige inte ska ta emot fler? Alltså att asylsökande tycker att nu får nog folk dö i lite högre grad så de kan ha det bättre här.

Va? Det är inte riktigt så det fungerar. Det finns andra länder som är geografiskt lättare att ta sig till och som i större utsträckning än Sverige beviljar asylansökningar. Anledningen till att en så stor andel utav flyktingarna söker till Sverige har med så många fler faktorer än det rena skyddsbehovet att göra. Många av dessa faktorer går att styra så att Sverige inte - utöver att erbjuda skydd - blir så lukrativt att söka sig till. Att minska antalet asylsökande handlar inte om att låta människor dö utan om att styra asyltrycket så att inte Sverige behöver ta över ett tio gånger så stort ansvar som övriga EU per capita.
 
Ni kan verkligen inte låta bli ralraljerandet?

Ni påminner om en skolgård på högstadiet.
Alla känner vi till det där gänget, som roade sig på andras bekostnad.

Och alla känner vi igen offerkoftan, som tycks sitta som ett andra skinn på sverigedemokrater, från partiledaren hela vägen ner till väljarna. Stackars sverigedemokrater som är så mobbade och förföljda av den hemska pk-maffian, och journalister med sina elaka frågor.
 
Raljera på ni. Frapperande att jämföra sk svensk fattigdom i ett väl fungerande samhälle, med flykt från bomber och hus, hem och släkt.

Beklämmande att vuxna människor saknar så grundläggande kunskaper och förståelse. Fruktansvärt till och med.

:up:
Som tur är har vi en partiledare som håller sig för god för skitsnackarna här på Buke.
Det är jag tacksam för, en riktig politiker inte en kappvändare som svetsar'n. Här är hans egen kommentar.
"
Själv säger Jimmie
Åkesson att han inte kände sig mobbad.

"Jag känner mig inte särskilt förnedrad. För mig var det som vilken intervju som helst, och det är väl det som upprört många – man kanske hade förväntat sig något annat i det programmet", säger Jimmie Åkesson till Expressen.
Han säger att intervjun gick som förväntat men insinuerar också att kritiken som riktats mot SVT på förhand ska ha påverkat programmet.

"Jag tror att om Fredrik Skavlan helt själv hade fått styra den här intervjun så tror jag att den hade sett lite annorlunda ut", säger Jimmie Åkesson."

Man får bara buga och bocka. En klok politiker växer sannerligen inte på träd.
 
35% spelar ingen roll. Visst, starkt beklämmande vore det. Men noll makt. Man måste samla etrt stöd i riksdagen och om du tror att något annat parti stödjer SD som regeringsbildare är du snäppet dummare än jag trott.

Jag är tyvärr inte lika säker som du. Jag hoppas innerligt att de fortsatt har noll makt för all framtid, men jag håller fast vid att jag upplever att det pågår en normalisering av dessa idéer både i Sverige och i övriga Europa och det tycker jag är riktigt obehagligt. Nazisterna i Tyskland ansågs ju inte heller vara så värst farliga i ett tidigt skede, och hade inte mer än 30-35% när de med stöd från andra partier lyckades ta makten och genomdriva sina idéer. Idén om att vissa folkgrupper var orsaken till allt det dåliga i samhället var förankrad långt utanför NDSAP-anhängarna, och vi får inte hamna där igen.
 
Ska vi skryta? Jag har suttit i socialnämnden i en av Sveriges mest invandrartäta städer.
Vadå skryta? Du antydde att jag inte hade någon koll om ekonomiskt bistånd och socialtjänst, mitt svar är att jag har jobbat i socialtjänst: så du behöver inte antyda att jag inte vet hur verkligheten ser ut. (Sista mitt förtydligande nu)
 
Larv. Jag tycker att det egna folket, d.v.s de som jobbat och betalat skatt i alla år för att sedan kunna gå i pension ska ha det bättre än de som inte gjort det.

Vi har en lägstanivå som medborgarna ska kunna leva på, men annars har du helt rätt i att det är så att den som inte har jobbat - t ex sjuka och hemmafruar - har det sämre (ekonomiskt antar jag att du främst syftar på) än de som har jobbat hela livet. Men någon lägstanivå bör väl även de som inte har arbetat tillräckligt enligt systemet ha, eller vill du låta dem bo på gatan och tigga ihop sin mat?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 917
Senast: Cafer
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 111
Senast: mollyphlox
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 058
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp