Bukefalos 28 år!

"Åkpåse" till rockard

miss_kala

Trådstartare
Undrar om det är nån som vet var man kan få tag på en sådan? Alltså nåt att sitta i när man kör. Håller ju på att frysa benen av mig..! Funderar på att sy nåt själv, men skulle vilja ha lite inspiration. :laugh:
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Jag klarar mig ganska bra med mitt kuskförkläde... Men blir det för illa så lägger jag ett fleecetäcke över benen...

En "påse" kans ganska riskfyllt om man hamnar i en situation där man måste ta sig ur vagnen fort...
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Ja kör på ett par thermobyxor eller en varm filt/hästtäcke istället.
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Vi har yllefiltar som förkläden och sen lägger vi en filt där vi har fötterna för att isolera underifrån. Tror också att det kan vara lite svårt att komma ur en åkpåse snabbt om det behövs..
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Ja jag tänkte inte att den skulle sitta åt runt benen, utan mer vara som ett sorts överdrag/vindskydd runt vagnen. Vill inte sitta fast om det händer nåt! Får ta och klura lite..:P
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

kl

Min lösning på det här problemet har varit att ta hästens varmfodrade skrittäcke och dra runt mig och käppa ihop med kardborren. Fungerar jättebra, täcker benen ända ner till fötterna från alla håll när man sitter ner, och man rör sig obehindrat också...
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Jag köpte ett jättebra överdrag på lidl:D
Är egentligen tillför när man åker eu-moped, som ett körförkläde med fleece inuti, nylon utanpå, bälte i midjan. Svart med reflex, tror det kostade 99:-
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Ja det gjorde jag också sist! :)

Burza: Tack för tipset! Det ska jag kolla upp!:)
 
Sv: "Åkpåse" till rockard

Min syster köpte också ett sånt! Och nu vet vi vad det är till för något då. :D Hon i kassan visste inte heller vad det var och det fanns ingen prislapp på den så jag tror hon fick betala en tjuga för det. Den är jättebra!
 

Liknande trådar

Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 122
Senast: Kilauea
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 288
Senast: gulakatten
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 321
Senast: fio
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp