Bukefalos 28 år!

Akut hjälp med våra hundar!!!!

Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

jag tog mig tid att läsa igenom tråden, och jag såg att jag varit väldigt olikt mig själv på många ställen!! blir så när man blir upprörd! men nu ska detta ordna sig!! förlåt alla!! :crazy: :)

:bow::bow:

Jag har följt tråden, och måste säga att jag blir glad när jag läser att du väljer att ta till dig av alla kloka råd! För du har fått många kloka råd, så fortsätt fråga och gå vidare!!
Det är inte alltid lätt (tro mig ;)) att erkänna att man gjort fel från början... Men gud så skönt när den dagen kommer då allt trillar på plats! :love:
Som sagt, det finns många kloka bukare med massvis av erfarenhet. Istället för att lära av sina egna misstag, lär av andras! :idea: För det är så de har fått sin kunskap oftast...
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

:bow::bow:

Jag har följt tråden, och måste säga att jag blir glad när jag läser att du väljer att ta till dig av alla kloka råd! För du har fått många kloka råd, så fortsätt fråga och gå vidare!!
Det är inte alltid lätt (tro mig ;)) att erkänna att man gjort fel från början... Men gud så skönt när den dagen kommer då allt trillar på plats! :love:
Som sagt, det finns många kloka bukare med massvis av erfarenhet. Istället för att lära av sina egna misstag, lär av andras! :idea: För det är så de har fått sin kunskap oftast...

:bow::bow:
Du har så rätt:)!!
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

hur laddar man upp en bild här på buke? tänkte visa vovvarna, det går förvånansvärt bra måste jag säga. privat hundtränare är införskaffad och det blir bara bättre och bättre!! tack alla för tipsen och råden!! :p
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Du måste ladda upp bilderna på en annan sida först, tex photobucket
och sedan länka hit.

Tänkte faktiskt skriva ett inlägg här idag och fråga efter bilder:D
*Föreställer mig en hög, långbent hund med lång päls*:p

Skönt att det börjar lösa sig och att ni får hjälp.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

photo.php


mor, far och son! fast i nuläget så är sonen lika stor som pappan!! :p
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

men, nu ser jag att det inte går att kolla på bilderna!!! suuck!!! :mad:
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Kolla så inte din profil på sidan med bilderna är privat.
I så fall kan ingen annan se bilderna.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att du får så otrevliga svar. Buke som brukar vara ett så trevligt forum...

Det låter som dina hundar vaktar gården precis som du tror. Det är ett beteende som är väldigt svårt att få bort tyvärr. Vallhundar behöver uppgifter i livet och om de inte får någon tilldelad så hittar de på någonting själv.
Jag tycker också att du ska bygga en hundgård/staket. Sedan kan du jobba med att få hundarna att lyssna på dig i olika situationer.
Börja jobba med dem en och en. Jag tror nog att du kan få bort problemet så småningom men du måste hindra de från att springa efter bilar, hästar osv tills du har fått en ordentlig lydnad.
Dessutom är de flesta vallhundar lite ögontjänare så om du är där sköter de sig exemplariskt men försvinner du en stund så kan de inte hålla sig;-) Därför är det toppen med en hundgård när du inte kan passa på dem hela tiden.

Tråkigt med valphistorien men nu har du lärt dig någonting av det och din blandis är säkert jättesmart och trevlig!
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 015
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 077
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp