Bukefalos 28 år!

Akut! Min hund vägrar kissa!

lisahjelmgren

Trådstartare
Behöver råd! Igår reste jag och min 1 årstik tåg, en resa som tar några timmar. Detta var min hunds första tågresa och hon blev stressad av den nya upplevelsen, lugn på tåget men tyckte inte om perrongen med allt folk som fanns där, och tyckte det var otäckt att kliva av och på tåget. Väl framme hos min mor, som hon känner väldigt väl sedan innan, ter hon sig överstimulerad och blir uppfylld av alla nya dofter. Här finns många hundar i området. Min hund vägrade under gårdagen att kissa! Vi har turats om att ta promenader med henne, igår, inatt, och nu på morgonen. Hon har fortfarande inte gjort ifrån sig! Är snart ett dygn sedan hon kissade/ bajsade!

Hur kan jag underlätta för henne? Hur länge kan dom hålla sig innan man måste tömma med urinkateter hos veterinär? Tips mottages tacksamt!

Befinner oss i en större stad men i utkanten och med både gräs och skog inpå knuten. Min hund bor annars lantligt och är inte så berest. Van att vistas i vår trädgård och gå på promenader i skogen och vara med mig i stallet. Så inte van vid så här mkt nya dofter...
 
Sv: Akut! Min hund vägrar kissa!

Blanda i lite extra vatten i maten så kommer hunden bli tvungen att kissa förr eller senare :) Att den inte kissat på ett dygn ser jag inte som något extremkonstigt trots att jag har hundar som utan tvekan kissar i alla miljöer, men såklart, är du orolig så skadar det aldrig att ringa till veterinär och rådfråga.
 
Sv: Akut! Min hund vägrar kissa!

Känns på magen om den verkar hård och stinn - är den inte det, så är det lugnt och du kan vänta ut henne :) Ge henne extragott att dricka för att hjälpa systemet på traven.
 
Sv: Akut! Min hund vägrar kissa!

Skönt att det kom!:)
Min tjej kissade inte på nästan två dygn när hon kom till mig. Och bajset dröjde nästan fyra. Gick och oroade mig då jag kände att det var "sprängfyllt" på magen men det kom ju ut tillslut när hon var tvungen och efter det har det rullat på :) har varit någon enstaka gång när vi varit bortresta som hon hållt sig men nu vet jag att det kommer när det måste.
 
Sv: Akut! Min hund vägrar kissa!

Den ena utav morsans hundar brukade hålla sig i två till tre dygn varje gång de åkte på utställning (hon gav upp efter fjerde utställningen), vilket gjorde att hon aldrig blev bättre än BIM då rörelserna hemmades av full blåsa andra och tredje dagen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 322
Övr. Hund Gammeltiken är 9 år i vinter, kastrerad för 1 - 2 år sen (minns ärligt talat inte exakt, kan kolla om dte är viktigt) och inga problem...
Svar
3
· Visningar
1 068
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 987
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp