Akvariefiskar

Sv: Akvariefiskar

okej, jag ska kolla runt nästa gång jag åker till affären. om någon dag. men jag är väldigt noga så verkligen alla fiskarna jag har, vilka inte är så många.. får i sig mat.
nackdelen är ju, även om flingfodret går ner till bottnet så sniffar zebrafiskarna upp det innan kuhliin hinner hitta det. så om jag skaffar bottenfoder så skulle väl dom smaska i sig det ändå?
nu har jag lagt lite flingfoder precis där kuhliin är, så att han ska hitta det först.

äter zebrafiskar mindre mat då det är släckt?

tänkte på det du nämnde tidigare att utfodra lite mer då det är släkt..
 
Sv: Akvariefiskar

Ja, det är vanligt att aktiviteten avstannar hos dagsaktiva fiskar när man släcker, men inte helt.
 
Sv: Akvariefiskar

okej, får väl hoppas att kuhliin tar för sig av det jag ger honom på natten så inte mina super sökande zebrafiskar hittar åt varenda munsbit :rofl:

en sak jag är lite fundersam över som jag tror du kan svara på.
jag köpte ju 3 honor och 2 hanar. men jag tror jag fått tvärtom :p
för den jag trodde var en hona har blitvit lite rödaktig, tillsammans med en annan och dom far runt efter honorna och lägger sig på botten om en hona skulle simma förbi osv.. det borde ju vara hanar som blir lite rödaktiga? men varför blir dom rödaktiga? är det någon form av uppvaktning?

sen har jag en annan mycket mindre zebrafisk, som jag tror är hane, men han är för sig själv. simmaromkring uppe vid ytan. ibland hänger h*n med dom andra i farten, men för det mesta är h*n för sig själv.
 
Sv: Akvariefiskar

Jag går mest på storleken på zebrafiskar. (Om de är ungefär lika gamla) En rund, bastant typ är hona, en smal och smäcker är hane.
 
Sv: Akvariefiskar

jo, vi gjorde det då vi valde, vi fick med en som var, ja. var lite svårt att se vad det var.. men nu tycker jag att hon blir mer lik en hane..
ser man också nu då dom leker. det är bara två st som blir tjocka innan dom ska sprida sin rom. och två som följer varsion tjock hona typ.. medans en liten smal zebrafisk som jag tror är hane har sin blåa vackra färg och inte alls jagar honorna lika mycket.. han är lite för sig själv.

sen har jag fått lite yngel nu också :D
inte från zebrafisken, för dom äter ju upp direkt, utan från min platy corall hona, iof så har dom lite svårt att överleva för får zebrafiskarna syn på dom så äts dom upp direkt. men en liten har överlevt nu i 2-3 dagar..
håller sig väligt gömd. vet ej omjag har fler, har bara sett en än så länge.. kan ju finnas fler fast dom gömmer sig så vi inte ser.

hur fort brukar yngel växa?
tänkte när dom är utom fara för att bli uppäten så dom också kan få komma fram och äta av flingfodret, brukar smula sönder det ganska rejält utifall ynglet vill äta, men dom kanske inte är så pigg på maten den första tiden?
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 250
Senast: LiviaFilippa
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 579
Senast: Butros
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 217
Senast: geting
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp