Bukefalos 28 år!

Alla föräldrar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kerplunk

När det gäller personalen på förskolan, vad är det absolut viktigaste för er?

Hur är en perfekt "dagisfröken"?
 
Sv: Alla föräldrar!

Det första och viktigaste är att barnen känner sig trygga med förskolepersonalen. För mig som förälder känns det viktigt att personalen även berättar och informerar... Det har jag haft flera duster med elins personal om... Hon trivs väldigt bra men jag tycker inte om att få veta saker i efter hand eller i sista minuten. Som tex fick jag efter ett halvår veta att hon hade gråtit i flera timmar varje dag när jag lämnade henne... Trots att jag varje dag frågade hur det hade gått... "nej då inga problem" svarade de varje gång...
Och sen har de musikstund en gång i månaden ihop med skolan, den börjar kl 9 och jag lämnar kl 9... Vid ett tillfället fick hon inte lov att vara med för jag kom en minut efter nio... När jag då påpekade att de kunde ha talat om dagen före så påstod de att de inte fick veta något förrens samma dag... När jag ifråga satte det så var det någon annan på förskolan som visste hela terminen men vem det var kunde de inte svara på... Det har fortfarande inte blivit någon ändring på att de talar om dagen före men nu är det alltid någon som står och väntar på elin om vi skulle bli sena... :angel:
Dessutom har jag och flera föräldrar "klagat" på att de inte talar om när alla av gruppens personal ska ha möte på morgonen och man ska lämna till någon annan avdelnings personal, visserligen känner barnen igen även den personalen, men när man inte vet om det så blir man själv lite osäker och det känner barnen och lämningen strular ofelbart... Och just vid nio är vi många som lämnar så det kan helt plötsligt var 5 ledsna och oroliga ungar med personal som inte känner dem så bra...
 
Sv: Alla föräldrar!

En perfekt dagisfröken tycker om sitt jobb och dagisbarnen. Sen är allt annat ganska självklart.
 
Sv: Alla föräldrar!

Tack för bra svar!
Som jag tyder det så är alltså utbildning inte det viktigaste?
 
Sv: Alla föräldrar!

Nej det är nog inte det viktigaste, men däremot tycker jag att det är viktigt för personalen själva att vara utbildade. Dels för att koll på alla lagar och regler som faktiskt gäller förskolan, men barnsutveckling osv och är oxå viktigt för att kunna ha koll på om någon inte fungerar i gruppen och hur man som personal kan stödja den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 459
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Så konstigt! Här i Finland MÅSTE pedagoger först kontakta vårdnadshavarna kring oron innnan anmälan görs. Om det gäller brott är det...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 645
Senast: Fibusen
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 274
Senast: tanten
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp