Alla hjärtans dag

Singoalla

Trådstartare
Vad gör ni alla love birds, ensammingar, hurdjursälskare, bittringar osv. idag på självaste Valentine´s? Jag har redan sett cheesy instagraminlägg som har fått mig att vilja skjuta ifrån mig frukosttallriken, och några bittringar som påminner om att man faktiskt kan säga att man älskar varandra alla andra dagar på året också. News flash - det gör vi ;) En del kallar det kommersiellt jippo. Själv tycker jag inte att man behöver köpa något, men tycker faktiskt att det är lite mysigt med en kärleksdag.

Själv har jag morgontränat och efter jobbet ska jag krypa ner i soffan med han jag älskar så fruktansvärt mycket - min hund. Idag blir det också extra kärlek till familjen som behöver det just nu :heart
 
En helt vanlig dag för mig och sambon. Vi tillhör de som tycker dagen är onödig och att man kan och bör visa varandra kärlek och uppskattning oavsett dag.
Ikväll ska jag dessutom ta tåget till mamma, för det är jobb imorgon.
 
Vad gör ni alla love birds, ensammingar, hurdjursälskare, bittringar osv. idag på självaste Valentine´s? Jag har redan sett cheesy instagraminlägg som har fått mig att vilja skjuta ifrån mig frukosttallriken, och några bittringar som påminner om att man faktiskt kan säga att man älskar varandra alla andra dagar på året också. News flash - det gör vi ;) En del kallar det kommersiellt jippo. Själv tycker jag inte att man behöver köpa något, men tycker faktiskt att det är lite mysigt med en kärleksdag.

Själv har jag morgontränat och efter jobbet ska jag krypa ner i soffan med han jag älskar så fruktansvärt mycket - min hund. Idag blir det också extra kärlek till familjen som behöver det just nu :heart

Jag gillar alla hjärtans dag just för att vi behöver bli lite påminda ibland om att inte glömma bort varandra.

Jag och mannen ska försöka få ungarna i säng i tid och sedan ska vi sitta tillsammans under en filt i soffan och kolla Once upon a time på Netflix och äta en bit choklad. Alldeles perfekt alltså :love:
Återstår bara att se om barnen tänker följa vår plan eller inte :cautious::p
 
Jag har gosat med katten i sängen hela morgonen, sambon åkte till jobb tidigt i morse (så tidigt att jag inte kommer ihåg :angel:) och kommer hem på fredag. Ska iväg på dressyrträning och ikväll gosa katten igen och typ städa. Skönt med ledig dag!
 
Alla hjärtans dag måste vara den i särklass löjligaste dagen på året.
Vi skulle kunna ha två fettisdagar på rad istället :cool:

Det får man tycka :D Jag tänker dock att det blir vad man gör det till, man behöver ju inte köpa geléhjärtan och rosor. Själv har jag dock svårt att förstå hur det kan anses löjligt/dumt/onödigt att uppmuntras till lite extra kärlek.
 
Det får man tycka :D Jag tänker dock att det blir vad man gör det till, man behöver ju inte köpa geléhjärtan och rosor. Själv har jag dock svårt att förstå hur det kan anses löjligt/dumt/onödigt att uppmuntras till lite extra kärlek.

Jag tycker det är löjligt hur alla hjärtans dag framställs i media och från kommersiellt håll.
Handlar mest om en köpfest för nyförälskade par och väldigt lite om vänskap och sammanhållning.
 
Jag tycker det är löjligt hur alla hjärtans dag framställs i media och från kommersiellt håll.
Handlar mest om en köpfest för nyförälskade par och väldigt lite om vänskap och sammanhållning.

Ja, men det är ju en helt annan sak tänker jag. Jag tycker de flesta chokladaskar och kort ser tacky ut och jag blir tokig på Fifty Shades reklamen som går om och om denna vecka :wtf: Men en kärleksdag kan man ju göra precis vad man vill av, som passar än själv. Hittills har jag fått godis på gymmet och tydligen en väl vald spellista som de satt ihop :D Samt lite hjärtan på messenger från vänner. Hunden får nåt gott tuggben ikväll osv.
 
Min mormor dog den här dagen för 18 år sen så för mig är det lite tudelade känslor.
Vi ska inte göra något speciellt, nån gång har vi ätit nåt extra gott eller köpt blommor eller så men för oss blir det bara konstlat om det ska snofsas upp. Spyr på alla övergulliga inlägg på fb så det undviker jag.
Dagen spenderas hemma med sjukt barn och kvällen med sjuk häst :meh:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 880
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 558
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp