Bukefalos 28 år!

Alla hjärtans dag

Min mormor dog den här dagen för 18 år sen så för mig är det lite utdelade känslor.
Vi ska inte göra något speciellt, nån gång har vi ätit nåt extra gott eller köpt blommor eller så men för oss blir det bara konstlat om det ska snofsas upp. Spyr på alla övergulliga inlägg på fb så det undviker jag.
Dagen spenderas hemma med sjukt barn och kvällen med sjuk häst :meh:
Har han blivit dålig?
 
Äter vanlijhjärtan först till frukostfikat och sedan till em fikat :). Är faktiskt mindre romantisk nu när jag är i ett par än när jag var singel.
 
Jag gillar verkligen alla :heart dag.
Ska strax iväg och lunchträna. Ikväll ska jag ut och äta med min nya kompis, vi ska dricka vin och vara lite bittra.

För 5 år sen var jag nykär vid den här tiden.. så känner mig lite allmänt bitter..
 
Bryr mig inte särskilt om alla hjärtans dag. Sjävklart uppvaktar jag och uppskattar mina nära och kära övriga dagar på året också men har inget emot att det finns en dag på året tillägnad för detta även om handeln överdriver det hela gånger tusen...
Förra året var jag på kompisdejt med bio och middag på en av våra favoritrestauranger. Det var mysigt :love:
Idag är första gången på många många år som jag är i ett förhållande. Funderar på att köpa med mig lite musslor och vin och laga en god middag till oss ikväll. Kanske lite efterrätt också? Något jag likväl kunde överraskat med vilken annan dag som helst också. Men är ledig idag så det passar ju bra :p
 
Tentaplugg en masse. Sluttenta i delkursen imorgon.
Är just hemkommen efter att ha legat borta en månad på klinisk praktik, och känner mig därför lite insnöad, cheesy och bortglömd. Skulle fan inte misstycka om partnern ramlade hem med en blomsterkvast, vin och lite snask just i år när en har röven bak så att säga.

Ska dock idka plantbyte med en härlig kvinna till lunch - så lite blomsterkvast blir det iallafall!
Äntligen lite dagsljus så växtgäris kan börja langa krukväxter igen. :love:
 
Spyr på alla övergulliga inlägg på fb så det undviker jag.

Jag brukar generellt undvika att ha åsikter om andras inlägg på sociala medier, men tillåter mig att ha det just idag :p

I mina ögon är det stor skillnad mellan inlägg. En bild och "Älskar dig, glad alla hjärtans dag! :heart" kan jag tycka är sött. Då tänker jag oftast bara "Aaaww, vad söta dom är ihop!" eller liknande. Däremot de här extremt långa och cheesy inläggen är bara så.. cheesy :D "Jag älskar dig, tänk att just jag skulle få äran att träffa den bästa mannen i hela världen! Vi går genom eld tillsammans, och jag vet inte vad jag hade gjort utan dig. Jag har dig att tacka för mitt liv. För det vi har haft, det vi har och för framtiden tillsammans. Du och jag mot världen!" :yuck: :p Ja, tänk att just du skulle få äran.. :D
 
"Jag älskar dig, tänk att just jag skulle få äran att träffa den bästa mannen i hela världen! Vi går genom eld tillsammans, och jag vet inte vad jag hade gjort utan dig. Jag har dig att tacka för mitt liv. För det vi har haft, det vi har och för framtiden tillsammans. Du och jag mot världen!" :yuck: :p

Jag får ett ångestpåslag av folk som skriver sådär. Och det är inte för att jag är avundsjuk utan för att jag tänker att hu vad jobbigt att ha en PERSON som grund för hela sitt liv. Måste vara lite oroligt (typ som börsen) och dessutom en stor börda att lägga på den andra.
 
Jag har köpt choklad till mig själv.
27752612_1761002950618846_4730672516897807643_n.jpg


Och i eftermiddag ska jag åka hem till min katt. :love:
 
Jag får ett ångestpåslag av folk som skriver sådär. Och det är inte för att jag är avundsjuk utan för att jag tänker att hu vad jobbigt att ha en PERSON som grund för hela sitt liv. Måste vara lite oroligt (typ som börsen) och dessutom en stor börda att lägga på den andra.

En extremt stor börda :nailbiting:
 
Jag brukar generellt undvika att ha åsikter om andras inlägg på sociala medier, men tillåter mig att ha det just idag :p

I mina ögon är det stor skillnad mellan inlägg. En bild och "Älskar dig, glad alla hjärtans dag! :heart" kan jag tycka är sött. Då tänker jag oftast bara "Aaaww, vad söta dom är ihop!" eller liknande. Däremot de här extremt långa och cheesy inläggen är bara så.. cheesy :D "Jag älskar dig, tänk att just jag skulle få äran att träffa den bästa mannen i hela världen! Vi går genom eld tillsammans, och jag vet inte vad jag hade gjort utan dig. Jag har dig att tacka för mitt liv. För det vi har haft, det vi har och för framtiden tillsammans. Du och jag mot världen!" :yuck: :p Ja, tänk att just du skulle få äran.. :D

Det är just såna inlägg jag menar... det senare alltså. Blörk :yuck: har några vänner som alltid skriver sånt och i de allra flesta fall vet jag dessutom med säkerhet att relationen spricker på flera ställen (ett skiljde sig nyligen). Så det blir liksom ännu mer cheesy :cautious:
 
Jag får ett ångestpåslag av folk som skriver sådär. Och det är inte för att jag är avundsjuk utan för att jag tänker att hu vad jobbigt att ha en PERSON som grund för hela sitt liv. Måste vara lite oroligt (typ som börsen) och dessutom en stor börda att lägga på den andra.

Jag har två vänner som skriver sådär till varandra. Reciterar hela låttexter osv. Har tagit bort dem ur mitt flöde för nån gång då och då brukar jag inte bry mig men flera gånger om dagen, där är även min gräns nådd!
 
Det är just såna inlägg jag menar... det senare alltså. Blörk :yuck: har några vänner som alltid skriver sånt och i de allra flesta fall vet jag dessutom med säkerhet att relationen spricker på flera ställen (ett skiljde sig nyligen). Så det blir liksom ännu mer cheesy :cautious:

Verkligen blörk! Har en vän som lagt upp sånna inlägg i två års tid nu sen hon träffade sin "nya". "Tänk att du valde mig" och "Vi två för alltid" osv osv. Ja ja, vi fattar att du träffat en dude och är kär och allt det där. Förskona oss.
 
. Du och jag mot världen!
Det där är nog den värsta metaforen för kärlek som jag överhuvudtaget känner till. Fy fan, vilket vidrigt liv att vara två personer mot världen! Jag vill ju att vi alla hjälper varandra att vara i världen, särskilt då att jag och mina närmaste gör det.

Och med det har jag väl sagt vad jag känner inför allahjärtansdag. Det är en form av romantik som jag inte ser något bra med. Vad det än handlar om, så inte verkar det vara kärlek. En destruktiv form av romantik som nog är mer kommersiellt gångbar än vardaglig, jämbördig kärlek - som jag inte tror är så himla vanligt.
 
Verkligen blörk! Har en vän som lagt upp sånna inlägg i två års tid nu sen hon träffade sin "nya". "Tänk att du valde mig" och "Vi två för alltid" osv osv. Ja ja, vi fattar att du träffat en dude och är kär och allt det där. Förskona oss.

Fyra år här :rofl: och de fick dessutom barn för ett tag sen (jätteroligt eftersom de försökt länge) men åh jag kan inte fatta att jag är tillsammans med världens bästa pappa till vårt barn och jag har världens bästa barn och jag är så lycklig att jag får vara mamma till - ja du fattar....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 934
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 622
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp