Bukefalos 28 år!

Alla hjärtans dag

Om ni vill vara riktigt internationella så kan ni äta hjärtformade pannkakor idag så kombinerar ni maslenitsa och valentines day.
 
Jag blir också lite illamående av alla över-sentimentala inlägg på sociala medier, men det blir jag i och för sig oavsett vilken dag det är. Annars är jag en sådan som gladeligen tar varenda chans jag får att fira, dricka & äta lite extra gott så av den anledningen gillar jag alla hjärtans dag! Det skulle dock aldrig falla mig in att köpa någon av de 1000 "typiska alla hjärtans dag-presenter" som handeln försöker lura på en. Jag och partner ska dricka lite prosecco hemma och sen gå ut och äta, mer avancerat än så blir det inte.
 
Utöver att ensamma personer återigen blir påminda om att de är just ensamma så är det väl en dag man kan välja att fira som man vill, om man vill. Har ingen direkt åsikt om den positiva sidan av dagen utan den blir vad man gör den till.

Det där är svårt. Jag har en vän som är journalist, hon skrev en krönika om hur man inte borde "skryta" i sociala medier. Med det menade hon.. i princip de mesta som är positivt i min mening. Resor, kärlek, vänskap, nytt jobb, nytt boende osv. Hon menade att de finns de som är ensamma eller lider av depression och som mår ännu sämre av att de hur bra det går för alla andra. Mitt inlägg om det nya jobbet kan göra att någon annan får ta en extra ångestdämpande den dagen. Jag tycker att det är komplext. Jag har också varit den deprimerade, som sett alla andras liv rulla på medans mitt eget helt har stannat av. Det kändes som att alla andra levde, och jag själv befann mig bakom någon glasruta och kunde inte vara med.

Samtidigt, vad händer om vi inte får sprida glädje? Dela med oss av roliga saker om händer i livet, vänskap och kärlek. De gånger någon annans glädje har påmint mig om min egen sorg har det dessutom varit IRL.
 
Maken kommer hem från huvudstaden ikväll efter att ha varit borta sen måndagkväll. Barnen åker till sin farmor och farfar innan dess så jag tänkte åka till gymmet. Sen blir det nog en lugn kväll i soffan. Vi är lite slitna efter flera dagar med influensa på oss alla fyra. Jag har barnen hemma och jobbar lite när dom leker. Kanske bakar en kladdkaka tillsammans sen som antagligen jag och maken får äta själva då barnen gärna bakar men inte lika gärna äter :p

Vi har aldrig firat alla hjärtansdag på något speciellt sätt. Gett/fått blommor något år bara kanske men oftast inget speciellt :)
 
Har inte haft tillräcklig koll så har missat att det var idag :o men nä vi ska inte göra något, är bara en vanlig dag för oss ändå.
 
Firar väl inte så "seriöst". I år har jag beställt blommor till min man som nyligen förlorade någon och behöver muntras upp. Hade skickat blommor och gjort lite andra små saker/presenter i alla fall oavsett om det var alla hjärtans dag idag eller ej. Frågade honom om han ville gå och ut och äta ikväll men det ville han inte så jag ska istället laga hans favoritmat och hitta någon film som han vill se och bara finnas för honom. Ska också rida ut på en förhoppningvis mysig tur med min favorithäst och gosa extra mycket med alla djuren, fast det gör jag typ alltid ändå. Hehe.
 
Delade ett minne från förra året som bestod av en ett år gammal konversation mellan mig och halv-vakna sambon om att vi kanske skulle åka och gifta oss för att ha något att göra på den här dagen. Och ett avslut i stil med "hur många år till klarar vi?". Kommentaren i år var: 8 år kvar till 10-årsjubileum, dags att planera bröllopsfesten?

Av förklarliga skäl blev ingen fest när vi spontangifte oss så karln siktar på 10-årsfesten :p

I övrigt... Ingenting. Vi visar varandra lagom mycket kärlek i vardagen, på våra egna sätt :)
 
Minns när mitt ex klagade på alla hjärtans dag och kallade det "ett kommersiellt jippo". Jag svarade "Ungefär som julafton då?" :D Han blev jättearg och sa att julafton är minsann en helt annan sak!! (Han älskade julen)

Personligen ser jag ingen skillnad. Vi köper saker, presenter och dekorationer, och ger extra kärlek till familjen. Jag skulle vilja se inlägg i sociala medier på julafton där det står att "Man kan faktiskt visa kärlek för familjen andra dagar på året också!!" :mad: :D
 
Minns när mitt ex klagade på alla hjärtans dag och kallade det "ett kommersiellt jippo". Jag svarade "Ungefär som julafton då?" :D Han blev jättearg och sa att julafton är minsann en helt annan sak!! (Han älskade julen)

Personligen ser jag ingen skillnad. Vi köper saker, presenter och dekorationer, och ger extra kärlek till familjen. Jag skulle vilja se inlägg i sociala medier på julafton där det står att "Man kan faktiskt visa kärlek för familjen andra dagar på året också!!" :mad: :D

Passa dig med vad du säger om julen... :D

Skämt åsido, jag hade helt glömt bort att alla hjärtans var idag, insåg det när jag var på ica och köpte lunch nyss. Jag har ingen att fira med, men skulle gärna göra det om jag hade. Men jag blir inte så påverkad av att inte ha det. Dvs, ser alla såna här högtidsdagar som en bonus om man nu är i ett förhållande, annars tänker jag mest inte på att de finns.
 
Passa dig med vad du säger om julen... :D

Skämt åsido, jag hade helt glömt bort att alla hjärtans var idag, insåg det när jag var på ica och köpte lunch nyss.

Jag älskar julen själv :D Men jag är rätt mycket för högtider och jippon överlag. Oavsett om det är jul, Valentine´s, påsk eller midsommar. Jag gillar när det händer saker och man får anledning att göra något utöver vardagen!
 
Jag älskar julen själv :D Men jag är rätt mycket för högtider och jippon överlag. Oavsett om det är jul, Valentine´s, påsk eller midsommar. Jag gillar när det händer saker och man får anledning att göra något utöver vardagen!

Nu editerade jag mitt förra inlägg lite och la till i princip detta. Julen är min absoluta favorit, men jag firar gärna alla hjärtans, lucia eller vilken det nu än må vara. Men tex alla hjärtans är för mig en dag för par i olika former, så eftersom jag inte är i nån relation så tänker jag inte på det någe just alls.
 
Jag får eksem av snuttiga uppdateringar på sociala medier. I övrigt är vi så romaniska av oss att jag tjatat om att få en bukett blommor så om jag inte får det nu blir jag nog lite besviken.
Kanske slår på stort och köper hem lite godis. Är ju inte den som är den så att säga. Godis är ju alltid gott.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 934
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 622
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp