Bukefalos 28 år!

Alla hjärtans dag

Minns när mitt ex klagade på alla hjärtans dag och kallade det "ett kommersiellt jippo". Jag svarade "Ungefär som julafton då?" :D Han blev jättearg och sa att julafton är minsann en helt annan sak!! (Han älskade julen)

Personligen ser jag ingen skillnad. Vi köper saker, presenter och dekorationer, och ger extra kärlek till familjen. Jag skulle vilja se inlägg i sociala medier på julafton där det står att "Man kan faktiskt visa kärlek för familjen andra dagar på året också!!" :mad: :D
Jag tycker att det var jättemycket såna inlägg om julen i julas.. :rage::laugh: Julen :love:
För mig är det skillnad, men jag har inget emot alla hjärtans dag. Men för mig är det verkligen stor skillnad mot julen :)
 
Det där är svårt. Jag har en vän som är journalist, hon skrev en krönika om hur man inte borde "skryta" i sociala medier. Med det menade hon.. i princip de mesta som är positivt i min mening. Resor, kärlek, vänskap, nytt jobb, nytt boende osv. Hon menade att de finns de som är ensamma eller lider av depression och som mår ännu sämre av att de hur bra det går för alla andra. Mitt inlägg om det nya jobbet kan göra att någon annan får ta en extra ångestdämpande den dagen. Jag tycker att det är komplext. Jag har också varit den deprimerade, som sett alla andras liv rulla på medans mitt eget helt har stannat av. Det kändes som att alla andra levde, och jag själv befann mig bakom någon glasruta och kunde inte vara med.

Samtidigt, vad händer om vi inte får sprida glädje? Dela med oss av roliga saker om händer i livet, vänskap och kärlek. De gånger någon annans glädje har påmint mig om min egen sorg har det dessutom varit IRL.
Man ska inte hindra uttryck av glädje, kärlek och positiva saker bara för att vissa saknar det och därmed blir illa berörda av det. Problemet är inte att folk uttrycker glädje, problemet är att folk är ensamma och det förändras inte för att man slutar posta sin glädje.

Vad man däremot kan göra om man vill är att sända en tanke eller visa lite omtanke mot de som är ensamma OCKSÅ, om man har möjlighet att göra det. Målet bör vara att alla ska känna glädje, kärlek och gemenskap inte att ta bort den glädje som finns för att vara tillsammans i ensamheten.
 
Jag tycker att det var jättemycket såna inlägg om julen i julas.. :rage::laugh: Julen :love:
För mig är det skillnad, men jag har inget emot alla hjärtans dag. Men för mig är det verkligen stor skillnad mot julen :)

Va, har jag aldrig sett ens :D För mig är det också skillnad på så vis att jul är en större högtid för mig, och där många fler är involverade. Men i grund och botten är det ju två kommersiella högtider (om man inte tar fasta på den religiösa betydelsen).
 
Va, har jag aldrig sett ens :D För mig är det också skillnad på så vis att jul är en större högtid för mig, och där många fler är involverade. Men i grund och botten är det ju två kommersiella högtider (om man inte tar fasta på den religiösa betydelsen).
Jag kanske har konstiga fb-vänner? :D:rofl:
 
Det där är nog den värsta metaforen för kärlek som jag överhuvudtaget känner till. Fy fan, vilket vidrigt liv att vara två personer mot världen!

Håller fullständigt med. Jag har alltid undrat varför man plötsligt skulle vara emot hela världen bara för att man träffat en partner. Låter lite rättshaveristiskt för mig.

Och vad gäller dagen ... Tja, det är onsdag?
 
Ja, verkligen världens konstigaste grej. Helt plötsligt är resten fiender? :D
Men om vi är lite analytiska här då? Vad kan man tänkas mena med det uttrycket?

Jag har funderat på om det handlar om att "vi ska minsann visa dem att vi kan hålla ihop för evigt och vara trogna, trots att alla säger att det är svårt", snarare än om att alla skulle bli fiender. Men även den tolkningen känns rätt... ja, jag vet inte. Obehaglig.
 
Åh jag ska först åka till min ena livskamrat och pussa honom allt vad jag orkar. Därefter åker jag hem till 7 glada fyrbenta. Jag har planerat en extra god middag. Sen ska jag sitta vid min symaskin för ett nytt litet projekt jag har. Min sambo åker till fjällen under eftermiddagen och tar ett par kundbesök på vägen upp. Dottern som tillfälligtvis bor hos oss ska bort ikväll och på intervju imorgon så hon sover nog hos sin syster
 

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 989
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 631
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp