Bukefalos 28 år!

Allmän fråga om blodtryck.

:eek: :confused: O_o
Ursäkta mig men det finns faktiskt mediciner som kan göra en överviktig. Så det måste inte bero på dålig självdisciplin. Själv var jag deprimerad långt innan jag blev överviktig.
Tror du alla överviktiga deprimerade blir lyckliga och får ett bra liv bara de går ner i vikt? Det tror inte jag...

Jag tror att överviktiga kommer bli bra mycket lyckligare och uppleva högre livskvalitet om/när fatshamingen upphör.
Om folk slutade skamma och bete sig illa bakom (den dåliga) ursäkten "jag bryr mig om din hälsa".
 
Det du säger går stick i stäv med väl beprövad vetenskap. Det jag hörde på föreläsning i november. Jag hoppas att du en dag inser hur galet du resonerar.
Det är bra med fatshaming för annars är ännu fler feta. Det är många som går ner för att känna sig snygga och känna att deras åsikter räknas igen. Om normen var annorlunda så kanske de fortsatte vara överviktiga.Men lev i din bubbla detbryr jag mig inte om faktiskt. Överviktiga människor är inte hälsosamma hur du än använder dina försvarmekanismer. Tonen angav du.
 
Det du säger går stick i stäv med väl beprövad vetenskap. Det jag hörde på föreläsning i november. Jag hoppas att du en dag inser hur galet du resonerar.
Det är bra med fatshaming för annars är ännu fler feta. Det är många som går ner för att känna sig snygga och känna att deras åsikter räknas igen. Om normen var annorlunda så kanske de fortsatte vara överviktiga.Men lev i din bubbla detbryr jag mig inte om faktiskt. Överviktiga människor är inte hälsosamma hur du än använder dina försvarmekanismer. Tonen angav du.

"Det är bra med fatshaming"?

Herre jävla gud vilket elakt resonemang. Tror inte vi kommer längre här. Usch.
 
usch på dig som vill normalisera övervikt. Jag tackar Gud för att omvärlden behandlat mig sämre som 44 än som 34. Det gav mig motivation.
 
Jag kan inget om fatshaming relaterat till vetenskapen men jag är väldigt hjälpt av det. Jag mår för bra och har det för bra för att ta tag i det om jag inte vet att folk ser ner på mig som fet. ( med all rätt för jag är både ful och lat som äter mer än jag gör av med) Det har svidit rejält när de jag träffar som inte sett mig frågat vad som hänt?! Du som var så snygg... Men det är väl olika det kan jag absolut köpa. Vissa tar tag i sin övervikt och andra diskuterar fenomenet. bara att välja det man tror är lättadt att påverka.
 
föreläsningen var om fetma ur medicinskt perspektiv. det nändes inte ett ird om fatshaming alls.
om fatshaming vet jag inget och tänker inte lära mig heller. det låter som gnäll. fetas rätt att vara feta typ.
 
Jag kan inget om fatshaming relaterat till vetenskapen men jag är väldigt hjälpt av det. Jag mår för bra och har det för bra för att ta tag i det om jag inte vet att folk ser ner på mig som fet. ( med all rätt för jag är både ful och lat som äter mer än jag gör av med) Det har svidit rejält när de jag träffar som inte sett mig frågat vad som hänt?! Du som var så snygg... Men det är väl olika det kan jag absolut köpa. Vissa tar tag i sin övervikt och andra diskuterar fenomenet. bara att välja det man tror är lättadt att påverka.

Jag undrar varför du tycker att andras vikt är relevant för dig? Hur påverkar min övervikt dig?

Inser du att en del är helt nöjda med sin vikt? En del, till exempel jag, bryr sig inte ens.

Vad är hälsa? Handlar hälsa bara om kroppen? Spelar egna upplevelsen av hälsa in alls?
Vad har du emot överviktiga?
 
eller vad menar du? Om fetma vet jag nog det mesta. Men om fatshaming och dess konsekvenser vet jag bara rent empiriskt och det är min räddning så jag är glad för den. har du problem med detta
 
föreläsningen var om fetma ur medicinskt perspektiv. det nändes inte ett ird om fatshaming alls.
om fatshaming vet jag inget och tänker inte lära mig heller. det låter som gnäll. fetas rätt att vara feta typ.

Trevligt arrogant attityd. Hatar och skammar feta samtidigt som du håller för öronen för du tänker minsann inte lyssna eller lära.

Feta HAR rätt att vara feta.
 
eller vad menar du? Om fetma vet jag nog det mesta. Men om fatshaming och dess konsekvenser vet jag bara rent empiriskt och det är min räddning så jag är glad för den. har du problem med detta

Vore bra om du citerade det inlägg du menar, svårt att hänga med när du skriver rätt ut i luften.
 
Vi har ett åläggande på oss inom vården att faktiskt fråga om hälsorelaterade vanor ex rökning, kost, vikt. Tom min yrkesgrupp som inte jobbar "medicinskt" bör göra det och jag träffar många människor som faktiskt skulle slippa sina problem helt med en viktnedgång. Sen finns det olika sätt att säga det på, jag brukar alltid lägga fram det som "Och det är du ju redan medveten om men viktnedgång skulle troligen hjälpa dig väldigt mycket". Det är ju ingen hemlighet att inaktivitet och övervikt är orsak till en himla massa ohälsoaspekter (därmed inte sagt att alla överviktiga är inaktiva), bland annat psykisk ohälsa. I övrigt friska personer med en "enkel" artros i en led mår sämre psykiskt om startegin för att hantera problemet är att sluta röra sig jämfört med de som angriper problemet med att fortsätta hålla igång.
 
Jag undrar varför du tycker att andras vikt är relevant för dig? Hur påverkar min övervikt dig?

Inser du att en del är helt nöjda med sin vikt? En del, till exempel jag, bryr sig inte ens.

Vad är hälsa? Handlar hälsa bara om kroppen? Spelar egna upplevelsen av hälsa in alls?
Vad har du emot överviktiga?
jag skulle behöva en halvdag typ. andras vikt, som arbetsgivare ser jag en kostnad, som skattebetalare en kostnad, som privatperson speglas mitt eget misslyckande med kroppen och jag tror att många överviktiga tycker att det är jobbigt.
din övervikt skiter jag i vi gillar ju inte ens varandra. vore du min vän skulle jag ta med dig på min resa med kloka val.
jag var nöjd med min vikt. tyckte tom att jag var riktigt snygg men eftersom alla tjatade så insåg jag att jag hade fel.
om du undrar vad hälsa är så finns det en 7,5 are med det namnet som är bra. för mig är det en mix av fysisk psykisk social och andlig tillfredsställelse. den egna upplevelsen är allt. men för de flesta solkas den egna upplevelsen om andra öppet visar att åsikter är inte lika viktiga och påpekar hur mycket snyggare man var innan. eller det kanske bara är jag som bryr mig vad vet jag
 
jag skulle behöva en halvdag typ. andras vikt, som arbetsgivare ser jag en kostnad, som skattebetalare en kostnad, som privatperson speglas mitt eget misslyckande med kroppen och jag tror att många överviktiga tycker att det är jobbigt.
din övervikt skiter jag i vi gillar ju inte ens varandra. vore du min vän skulle jag ta med dig på min resa med kloka val.
jag var nöjd med min vikt. tyckte tom att jag var riktigt snygg men eftersom alla tjatade så insåg jag att jag hade fel.
om du undrar vad hälsa är så finns det en 7,5 are med det namnet som är bra. för mig är det en mix av fysisk psykisk social och andlig tillfredsställelse. den egna upplevelsen är allt. men för de flesta solkas den egna upplevelsen om andra öppet visar att åsikter är inte lika viktiga och påpekar hur mycket snyggare man var innan. eller det kanske bara är jag som bryr mig vad vet jag

Feta människor betalar också skatt.

Vilken himla tur att jag inte är din vän, skulle inte kunna tänka mig något tristare än att "följa med på din resa".

Jag tycker det är riktigt vidrigt av dig att säga att överviktiga är fula, dumma och att deras (våra) åsikter är mindre värda. Tycker du samma om anorektiker, rökare, missbrukare?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 387
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
25 460
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 047
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp