Bukefalos 28 år!

Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Skulle vara väldigt bra om fler av din kaliber följde det exemplet. Om jag minns rätt tog "hushållerskan" ungen och flyttade ifrån dig när du raggade på andra?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jo, jag ville kolla med henne, hon kunde ju kanske bara vilja tiga ihjäl honom. Men hon hade inget emot lite draghjälp.

Det som gjorde att jag sa något alls var att jag blev förbannad bara av tanken på att hon, eller någon annan, för en enda sekund skulle tänka Nä, det är nog bäst jag låter bli om en bild som hon var på väg att lägga ut - för att hon tyckte att det var obehagligt med uppmärksamhet från en gubbe.

Vad läggs det ut för konstiga bilder på ÄU som inte gubbar får titta på?
Det är inte på ardennerhästar antar jag?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Vad läggs det ut för konstiga bilder på ÄU som inte gubbar får titta på?
Det är inte på ardennerhästar antar jag?

Men fattar du verkligen inte? :confused: :confused:

Det SKA vara OK att lägga ut bilder!!

Det är raggningen från män gamla nog att vara pappa eller farfar som inte är OK.
Typ om du skulle posta sexinviter till din dotters kompisar? DET är väl inte OK ens i dina ögon?

Titta och uppskatta får vem som helst. Jag kan kolla på unga män med sexpack och gilla vad jag ser. Men inte katten postar jag sexinviter till dem för det. Tanken passerar inte ens.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Sexinviter var det inte, det var oönskade 'komplimanger' om hennes utseende.

I samma tråd, en bildtråd för ÄU-are, skrev han till en annan person något på temat att han ville vakna upp bredvid henne. Men hon är inte lika ung, åtminstone över 25 om jag fattat rätt.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Pröva att läsa mina inlägg igen. Kvarstår din fråga då, läs ytterligare en gång.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

KL

Jag läste detta häromdagen. Även om jag personligen kanske inte riktigt känner så starkt så är det en bra beskrivning av hur olika utgångslägen man kan ha.

Läsvärt! (speciellt för de tillfällen då man förvånats över varför ens till synes harmlösa kontaktförsök har kommit att mötas med starkt negativa reaktioner)
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

gav en gymnasietjej på ÄU oönskade komplimanger trots att du själv är i 50-årsåldern... Sen fortsatte du med att PM-a henne
När jag gick i gymnasiet kändes killar i tjugofemårsåldern som att de tillhörde en annan generation; de var "vuxna". Män i trettioårsåldern var jättegamla och hade egna barn. Gubbar i fyrtioårsåldern var föräldergamla.

Efter att ha levt i femtio år bör man ha lärt sig något. Annars är det hög tid.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Sexinviter var det inte, det var oönskade 'komplimanger' om hennes utseende.

I samma tråd, en bildtråd för ÄU-are, skrev han till en annan person något på temat att han ville vakna upp bredvid henne. Men hon är inte lika ung, åtminstone över 25 om jag fattat rätt.

Det var inte sexinviter från början? Men det blev det fort när mansdrevet började?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Hur det var framgår som sagt av mina inlägg.

Men eftersom du verkar gilla frågor så ställer jag ett par till dig: Tycker du att det är okej att en gymnasietjej ska få 'komplimanger' i inlägg och PM av en cirka 50-åring när hon postat i en bildtråd för ungdomar? Skulle det vara okej om din tonårsdotter fick det?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Stirra dig inte blind på den enskilda händelsen! Vänd på resonemanget! Tycker du att det är okej att en kvinna i 50- årsåldern får komplimanger av en kille i 20- årsåldern? *nyfiken* Eller ger honom komplimanger?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Söker man bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig så får man kanske finna sig i att få kommentarer från olika typer av människor. Inte bara drömprinsar.
Jag skulle nog tycka att min dotter skulle få skylla sig själv i det läget så länge det inte var sexrelaterat.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Så om din tonårsdotter kom till dig och berättade att hon fått 'komplimanger' som hon absolut inte ville ha från en gubbe, skulle du säga till henne att hon fick skylla sig själv?

Det är HELT fascinerande att det även i det här fallet är kvinnors fel. Helt fascinerande.

Det här inlägget är klockrent i sammanhanget.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

kl

Det är intressant att i en dejtingtråd kommer en del av bukes män fram, men i trådar om hur kvinnor uppfattar inviter från män så är det inte alls lika många som bemödar sig att svara.

Om man hoppas på att få ett ligg med en kvinnlig (och manlig?) bukefalist så tror jag det är mer attraktivt att även diskutera i trådar som handlar om hur kvinnor upplever män. Faktum är att det till och med kan vara ett smart drag att inte bara hålla sig till dejtingtrådarna. Det finns väl ändå andra ämnen som måste vara lika viktiga att diskutera.

Det verkar vara rätt vanligt att män skulle behöva träna på det här med hur man bjuder ut någon.

Jag är inte alls bitter, men imponeras inte över män som bara gnäller över att de ingen har eller ingen haft. Varför inte bara bjuda ut någon då istället för att vänta på att någon annan ska ta första steget?

Enya, som inte har följt sitt eget råd :o
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja, jag skulle bestämt avråda henne ifrån att lägga upp bilder på nätet om det är det som du menar.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du skulle inte ha gjort som jag då - gått in i tråden och sagt ifrån till gubben, för att freda din egen dotter? Istället skulle du begränsa dottern?

Du går väldigt långt för att begränsa kvinnors - din dotters - handlingsfrihet. Istället för att begränsa mäns, när de beter sig gränslöst mot kvinnor.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Nej jag är ingen shiamuslim. Jag vaktar inte som en hök över min dotter. Jag anser att hon är en självständig individ som får ta konsekvenserna av sina handlingar. Skulle hon få en uppskattande kommentar från en oönskad beundrare så får hon leva med det. Jag skulle bli mera orolig om någon självutnämnd buke-terapeut skulle röra upp himmel och helvete och påstå att hon blivit utsatt för övergrepp. Det vore klart värre!:nailbiting:
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Vad säger du om att tjejen i det här fallet verkligen inte ville ha hans 'komplimanger', då? Hon skulle alltså helt sluta med att lägga ut sina bilder i bildtrådar, vilket hon förmodligen gjort några hundra gånger, för att EN gubbe på Buke ska få bete sig gränslöst utan att det drabbar just henne?

Är det viktigare att han får fortsätta med det än att hon får fortsätta med sina bilder?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Söker man bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig så får man kanske finna sig i att få kommentarer från olika typer av människor.
Forumet det gällde är ett forum för ungdom; där unga människor kan prata med andra i sin egen ålder, lägga ut bilder och jämföra outfits och smink och hår... Tanken är inte att bjuda ut sig till dreglande gubbar. Bara för att möjligheten finns, är det inte alltid lämpligt att kommentera. Ibland är det bra att tänka längre än eh, näsan räcker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 207
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 552
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 878
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp