Bukefalos 28 år!

Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Åh jag minns den tråden. Det var då DreamBoy kallad mig bitter och oknullad. Tillbakakaka är allt jag har att säga om det.

Japp, det var du och jag.

Får en användare vara kvar efter sånt beteende?? O_o

Det löstes snabbt och effektivt, tror jag.

Tjejen det drabbade är störtskön och stark i sig själv. Hon är en av de flitigaste att lägga ut bilder av sig själv därinne och jag var rädd att hon skulle känna sig begränsad i det, efter det där. Men när jag frågade så svarade hon Absolut inte - och har bara fortsatt med bilderna. (Hon var dock tacksam för att ha fått hjälp för det hon utsattes för var klart oönskat).
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Åh jag minns den tråden. Det var då DreamBoy kallad mig bitter och oknullad. Tillbakakaka är allt jag har att säga om det.

Nä, är det sant?? :eek: *jag behöver en spysmiley*

Då begriper jag bättre varför han attackeras i trådarna här på senior.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Helt sant!

Detta baserades alltså på att jag vände mig emot att han kommenterade tjejerna på ÄU på det sätt han gjorde.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det blev aldrig så stort, faktiskt. Tjejen är som sagt stark och hon lät det inte påverka sig. Inläggen i tråden togs bort snabbt.

Att det fått ett efterspel fick jag veta ett tag efter när jag pm-ade henne igen för att kolla om det var lugnt. Då berättade hon att han pm-at några gånger (antagligen för att slippa såna där oknullade påhopp igen ;)) och att hon då blockat honom och tagit moderatorerna till hjälp.

Sen var det inte mer med det (vad jag vet).

Förresten: "komplimangerna" hon fick hade inget snuskigt innehåll. Det snuskiga var att det var någon som antagligen är äldre än hennes farsa som gav henne dem.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du har bra poäng i det du skriver men det känns som om du hugger lite väl på Pontiacfarmers inlägg ibland. Kanske ser du inte hur han skojar med sig själv och ironiserar ibland?
Jag förstår absolut dina tankar ang kvinnors värde och hur vi behandlas, men jag tror inte att han är den du behöver fokusera på - om du förstår?
P.F.har kanske inte koll på hur man nätdejtar men han är nog ganska oskyldig i sammanhanget ändå, han hänger här med oss tjejer och försöker lära sig - värre med dem som verkligen inte vill förstå ;)

Jag vill absolut inte bråka, bara en tanke jag fått när jag läst den här tråden och den förra. Se hans självironiserande inlägg för vad de är så slipper du irritera dig. Han lägger ganska mycket krut på att vara till lags - om man ser det!
Jag vet inte riktigt vad du syftar på när du menar att jag hugger? Nu ifrågasatte jag bara vem som utövade psykologisk krigföring eftersom jag tycker att det var ett tråkigt sätt att avfärda en viktig diskussion (även om tråden i fråga absolut har övergått i en del trams). Att man har en annan åsikt i en fråga eller saknar intresse för den är helt ok, men att bara avfärda den på det viset - i synnerhet när man inte ens deltagit i den - utan att överhuvudtaget presentera någon grund för det tycker jag är snudd på oförskämt.
Om du har tänkt på fler tillfällen då jag "huggit" mot pontiac så får du gärna visa mig det så ska jag försöka förklara.

I övrigt är min syn på pontiac enbart baserad på vad han skrivit här - såklart. Det är en hel del nonsens som jag inte lägger någon större vikt vid, men även vid flera tillfällen riktigt tråkiga inlägg i stil med "Seså, lugna ner dig kvinna" vilket jag har absolut nolltolerans emot och inte tycker är det minsta roligt. Hade det visats någon form av vilja att diskutera kring dessa inlägg när de kommer upp, en gnutta självrannsakan och/eller intresse för att förstå mina (och andras) ifrågasättanden och lära sig någonting av det så hade jag förmodligen haft mer tolerans för övriga inlägg.

Slutligen vill jag be om ursäkt för att jag pratar över huvudet på dig i det här inlägget, pontiacfarmer. Det är ett grepp som jag generellt tycker illa om, men nu blev det så just ikväll.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Men usch, nu måste det ha låtit större än det var! Det var verkligen inget unikt...

Jag hade sett i ÄU:s bildtråd att den här tjejen fått en bild kommenterad av Dreamboy. När jag såg det hända en gång till pm-ade jag henne och frågade om hon var bekväm med det.

När hon svarade att hon inte var det frågade jag bara Dreamboy i tråden om han skulle vilja att en gubbe i hans ålder gav hans tonårsdotter, om han haft någon, 'komplimanger' på nätet. Den oknullade niphredil hakade på för hon hade också reagerat - och då blev vi ännu mer oknullade (om det nu var det han sa, jag minns inte, men det låter väl troligt).

Det var allt och det var faktiskt ingen stor sak att göra.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Minns också det tillfället, det var ju inte så värst längesedan känns det som? Bra av er, hursomhelst.

Jag känner ofta att Buke och världen behöver fler bittra, oknullade brudar.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag minns det hela mycket väl och jag kommer ihåg hur bra ni var!
Visste ju dock inte om att du haft kontakt med personen i fråga med det tycker jag var jättebra! Skönt att känna att man får medhåll liksom :)
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jo, jag ville kolla med henne, hon kunde ju kanske bara vilja tiga ihjäl honom. Men hon hade inget emot lite draghjälp.

Det som gjorde att jag sa något alls var att jag blev förbannad bara av tanken på att hon, eller någon annan, för en enda sekund skulle tänka Nä, det är nog bäst jag låter bli om en bild som hon var på väg att lägga ut - för att hon tyckte att det var obehagligt med uppmärksamhet från en gubbe.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du har som vanligt helt rätt! :)
Kommer ihåg att jag också tyckte att det var rätt obehagligt...

Lårdo: Ellerhur, jag tror faktiskt att det behövs både på Buke och i allmänhet.
Och för det mesta är vi rätt obittra tycker jag :D
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Alltså, jag känner ju mig inte särskilt bitter. Det är mest andra som vill ge mig det epitetet :D.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Seså, gör nu som du är tillsagd lilla dumsnut, bittra på dig och följ normen. Du vet väl att det bara är vi som är bittra och oknullade som inte uppskattar när bittra och oknullade män tar sig friheter mot oss och våra kroppar. Om vi inte var så bittra så skulle vi bli knullade och glada istället när de kladdar på oss, fäller osmakliga kommentarer och gastar över gatan innan de förföljer oss på hemväg i hopp om att kunna tränga sig in i porten och vidare. :yuck:
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Alltså, jag känner ju mig inte särskilt bitter. Det är mest andra som vill ge mig det epitetet :D.

Men LILLA GUMMAN, det vet du väl att här på buke har alla rätt, ja utan dom som varit eller är med förstås. ;)
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

:meh:Skulle man känna behov av kvinnligt sällskap så är buke ett bra botemedel. Räcker med en inloggning i månaden för att inse hur bra man har det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 487
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 661
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 952
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp